Citat:
Ursprungligen postat av
Kaleus
Vad menar du med *"mellankurs"? Kursen är alltid den kurs du köpt/sålt för.
Skillnaden om du byter kommer bli att du istället för att betala en *courtageavgift på 45,69 kr kommer betala 69 kr. Dvs du blir förloraren.
Jag kör Pro 3 och det fungerar mycket bra vid daytrading. Kom bara ihåg att max tre kursnivåer gäller för notasammanslagning.
Fick svar från avanza, gav sedan svar, dvs jag sålde allt vid 75,20 och köpte senare allt vid 74,08 sedan ytligare 500st vid 73,80. och kursen efter avräkning blev 74,34
Svar avanza:
Tack för ditt meddelande.
Den courtageklass som i vissa fall kan vara mer gynnsam för Pro kunder är främst Fast Pris. Det förutsätter att man handlar enbart på Stockholmsbörsen och större order.
Orderns storlek på Stockholsbörsen måste uppgå till minst 99 / 0,0003 = 330 000 kr. För all handel under denna storlek är det mer fördelaktigt med Pro 2. Vad jag kan se handlar du allt som oftast i intervallet 30 - 200 000 kr. Då passar Pro 2 mycket bra.
Självklart kan jag lägga om dig om du vill. Vad önskar du i stället?
Med vänliga hälsningar
Östen
Mitt svar:
Hej och tack för svar.
Jag vill återgå till bara vanlig som jag var innan, med mina courtage på 69kr köp/sälj.
Insåg att köp/sälj/köp med Pro2 gav mig sämre villkor då kursen hamna på en mellan kurs vid avräkning, sålde för 75.20kr köpte igen vid 74,08 å 73,80, fick efter avräkning, en kurs på 74,34.
Utgör att day trading inte fungerar med Pro2, jag kan inte köpa o sälja/köpa samma aktie igen på dipp o sälja vid peak under dagen.