• 5
  • 6
2024-11-14, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Bra jobbat. Nåt jag noterar ner i min bok för minneanteckning
Sarkasm?
Citera
2024-11-14, 16:51
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Ja. Har aldrig sett kebab av nötfärs i butikerna.
Bor i en mellanstor stad

Inte? Typ all kebab som säljs i butikerna och pizzeriorna är ju gjorda av nötfärs + stabiliseringsmedel och annat jox.
Citera
2024-11-14, 17:06
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Inte? Typ all kebab som säljs i butikerna och pizzeriorna är ju gjorda av nötfärs + stabiliseringsmedel och annat jox.

Kollade upp och du har rätt.
Trodde det var slaktrester i form sv slamsor som pressats ihop. inte mald färs
Citera
2024-11-30, 16:23
Medlem
thomas24s avatar
Testade Ica:s egna djupfrysna kebab idag. Den som vann Expressens kebabtest nyligen.
Den var god faktiskt men jag förstärkte kryddningen eftersom den som alltid är för svag i halvfabrikat.
Det som överraskade positivt var konsistensen.

Kebaben påminde mycket om Schysst käks innan den fick "nytt recept" och blev helt kass.

Rekommenderas!
Citera
2025-01-27, 07:06
Medlem
Buldakson.16s avatar
Har du testat Eldorados frysta kebab?
Citera
2025-07-21, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buldakson.16
Har du testat Eldorados frysta kebab?

Den är ruskigt bra, dessutom mycket billigare i kilopris än de andras. Helt klart värd att testa!
Citera
2025-07-21, 21:52
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahoba
Den är ruskigt bra, dessutom mycket billigare i kilopris än de andras. Helt klart värd att testa!

Krymper de inte väldigt mycket i ett hav av fett i stekpannan när du steker dom så 1/3 del består ?
Citera
2025-07-21, 22:24
Medlem
görans kebab på lidl blir typ som gummi och steker man den för länge så blir den glashård. steker man den lagom så är den fortfarande lite gummi när man häller över den på tallricken och om man sen inte äter upp den inom en viss tid, max 5 minuter så blir den stenhård. Så blir det inte när man beställer kebabtallrick med pommes från turken. kan ej rekomenderas pga detta.
Citera
2025-07-22, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Krymper de inte väldigt mycket i ett hav av fett i stekpannan när du steker dom så 1/3 del består ?

Jag brukar köra dom i airfryern men brukar inte uppleva att de släpper av sig fett, men läser man innehållsförteckningen så ser man att de innehåller en hel del fett, tycker dock det hjälper att få bra stekyta på dom
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in