2024-11-14, 15:57
Medlem
Clownpastejs avatar
Har dejtat en tjej ett tag, och har verkligen fått känslor för henne. Vi har träffats i ett par veckor, hörs dagligen på telefon och pratar länge, har sovit med varandra och umgåtts hela helger väldigt intensivt.

Bomben kom för nån vecka sen när vi träffades igen, då tjejen ville berätta en sak, ok säger jag, jo jag har legat med en annan sedan vi sågs säger hon. Frågade hur detta skett, hon säger att det var inget seriöst, de träffades på en fest och hånglade, sågs dagen efter och hade sex. Det var mest som en kul grej, säger hon. Hon säger att hon tycker det var taskigt mot mig men att hon kände sig tvungen att berätta.

Blev ju såklart extremt ledsen och skojar inte om jag säger att jag fullständigt tappat förtroendet för tjejen. Värst är att vi setts i en tid, har lagt ner väldigt mycket tid på denna tjej och har som sagt även börjat få känslor för henne så då gör det ännu mer ont.

Vad hade ni gjort? Är det värt att gå vidare från detta? Eller, om jag inleder ett förhållande med tjejen, behöver man alltid känna en misstanke om otrohet?
Citera
2024-11-14, 15:59
Medlem
Farbaute666s avatar
Jävligt tråkigt, särskilt som du har hunnit bli lite känslomässigt engagerad.

Vill du bara ha sex med henne så kan du kanske köra på. Men om du är lite som jag var och är, och inte helt kan koppla bort känslor från sex, så ska du definitivt avsluta allt.

Det finns inget att bygga på nu.
Citera
2024-11-14, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clownpastej
Har dejtat en tjej ett tag, och har verkligen fått känslor för henne. Vi har träffats i ett par veckor, hörs dagligen på telefon och pratar länge, har sovit med varandra och umgåtts hela helger väldigt intensivt.

Bomben kom för nån vecka sen när vi träffades igen, då tjejen ville berätta en sak, ok säger jag, jo jag har legat med en annan sedan vi sågs säger hon. Frågade hur detta skett, hon säger att det var inget seriöst, de träffades på en fest och hånglade, sågs dagen efter och hade sex. Det var mest som en kul grej, säger hon. Hon säger att hon tycker det var taskigt mot mig men att hon kände sig tvungen att berätta.

Blev ju såklart extremt ledsen och skojar inte om jag säger att jag fullständigt tappat förtroendet för tjejen. Värst är att vi setts i en tid, har lagt ner väldigt mycket tid på denna tjej och har som sagt även börjat få känslor för henne så då gör det ännu mer ont.

Vad hade ni gjort? Är det värt att gå vidare från detta? Eller, om jag inleder ett förhållande med tjejen, behöver man alltid känna en misstanke om otrohet?

Hmmm svår sits.
Hon var ärlig som berättade, hon kunde likväl ej berättat och du skulle aldrig fått reda på det.
Men å andra sidan så har hon legat med någon annan medan ni dejtade.

Skulle nog satsa mer på att göra slut med henne, det kan likväl hända i framtiden att hon ligger med någon som en kul grej. Hon har inte tagit dig på största allvar från dag ett, hon kanske gör det nu men likväl kan hon sluta ta dig på största allvar i framtiden, vilket återigen kommer leda till att hon ligger runt när hon känner sig bekväm med att hon "inte kan förlora dig".

Berätta artigt för henne att det är inget du respekterar eller accepterar och måste därför lämna henne.
Sköt detta som en man nu, så har du kvar henne resten av livet så du kan fortsätta sätta på henne. (trots att ni inte är tillsammans då alltså)
Citera
2024-11-14, 16:06
Avslutad
Brukar hon höra av sig först eller är det du som gör det?

Försök dra till dig tillbaka/var lite kall och se om hon försöker få ihop något mer seriöst med dig, det är jävligt svårt att göra när man tycker om någon men försök.

Eller så är du rak på sak och berättar hur du känner sen så frågar du hur hon känner och om er framtid, får du nobben så bryt all kontakt och gå vidare. Det gör fruktansvärt ont sånt här jag vet, men det kommer bättre.
Citera
2024-11-14, 16:13
Avslutad
En del dejtar fler idag tyvärr.

Det är bara att välja att fortsätta eller att lägga ner projektet.
Citera
2024-11-14, 16:14
Avslutad
Citat:

Nej.
Citera
2024-11-14, 16:17
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Om inte det där betyder att ni gökat så ska du nog mer se henne som en polare, en polare som hon kan berätta allt för.
Citera
2024-11-14, 16:18
Avslutad
Du får givetvis själv avgöra men i 99,9 procent av fallen hade det självklart inte varit okej att den ena partnern är otrogen, oavsett hur "kul" hon tycker att det är.

Det naturliga är att bryta rakt av. Vill du jävlas lite med henne först så kan du tala om att ett ex ringde dig och det ena ledde till det andra och... tja, ni är ihop igen. Men bara som en kul grej. Det kommer givetvis inte att påverkar erat förhållande, nähääädå. Se hur hon reagerar. Ballar hon ur så gnid hennes hyckleri i ansiktet på henne och dumpa. Om hon är okej med det så skaka på huvudet och dumpa.

Så hade jag åtminstone gjort om jag varit på trollhumör.
Citera
2024-11-14, 16:24
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2024-11-14, 16:27
Medlem
kalkryggars avatar
Det är svårt att avgöra eftersom vi inte vet så mycket.

Du säger att ni har dejtat i några veckor. Det är inte så lång tid. Men vi vet inte heller hur länge och seriöst ni hade dejtat när hon lät den andra mannan kladda ner henne.

Var det så att ni haft en fikadejt och planerade gå gå på bio för att se om ni synkade.

Eller upplevde du att ni hade ett antal mysiga dejter där du kunde känna hur både du och hon delade en explosionsartad förälskelse och pratade bebisspråk med varandra om en framtid tillsammans där ni skulle kramas igenom livet och aldrig släppa varandras händer å bla bla bla? ...och sen går hon och lägger sig i en annan mans säng och låter sig kladdas ner.

Det kan vara en viss avgörande faktor på hur du ska se det från hennes sida.

Men om ni bara gjort någon dejt och inget speciellt förhållande har varit i pipen så kan det gott gå att få ihop ett förhållande med henne. Men då tycker jag först att du ska fundera på och försäkra dig om att du kan släppa det helt och hållet till 100%. När ni i framtiden har något gräl så ska du aldrig ta upp det mot henne. Både för din och förhållandets skull.

Men om du känner att risken finns att du kommer älta detta så tycker jag att du ska gå vidare och hitta någon annan tjej.

Eller så kollar du med henne om hon tyckte det var nice att knulla med den mannen och han kan ju komma in lite då och då för gästspel när ni är under täcket. Finns folk som gör så också.
Citera
2024-11-14, 16:27
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Det här kommer ju ligga som en svart klump i magen på dej under resten av ert förhållande om du
fortsätter. Plåga inte dej själv utan ta det som en lärdom.
Jag beklagar. Inte kul för dej.
Citera
2024-11-14, 16:40
Medlem
Citat:

Tråkigt situation som bara du kan avgöra om du är okej med eller inte, beroende på hur du känner.
Har ni inte pratat om att vara exklusiva eller inte så är det sånt här som kan hända, även om det givetvis kan hända beroende på hur man är som person också.

Något som är värt att tänka på en annan gång, är att kolla upp sånt här innan man ens börjar dejta. För vissa är det självklart att man är fri att träffa andra så länge man inte tagit snacket om exklusivitet, för andra lika självklart att man inte träffar andra oavsett. Inget rätt eller fel, bara olika utgångslägen helt enkelt.
Kan bli rätt olyckligt om en av vardera läget dejtar utan att ha kommit överens om hur man vill göra.

Tycker att du ska säga hur det känns för dig, och så får du fundera på om du ska försöka något med henne eller inte beroende på hur hon svarar i övrigt?
Hade jag dejtat seriöst hade jag sett till att höra hur han ser på att träffa andra eller inte träffa andra, innan jag ens träffat honom just för att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in