Citat:
Ursprungligen postat av
Clownpastej
Har dejtat en tjej ett tag, och har verkligen fått känslor för henne. Vi har träffats i ett par veckor, hörs dagligen på telefon och pratar länge, har sovit med varandra och umgåtts hela helger väldigt intensivt.
Bomben kom för nån vecka sen när vi träffades igen, då tjejen ville berätta en sak, ok säger jag, jo jag har legat med en annan sedan vi sågs säger hon. Frågade hur detta skett, hon säger att det var inget seriöst, de träffades på en fest och hånglade, sågs dagen efter och hade sex. Det var mest som en kul grej, säger hon. Hon säger att hon tycker det var taskigt mot mig men att hon kände sig tvungen att berätta.
Blev ju såklart extremt ledsen och skojar inte om jag säger att jag fullständigt tappat förtroendet för tjejen. Värst är att vi setts i en tid, har lagt ner väldigt mycket tid på denna tjej och har som sagt även börjat få känslor för henne så då gör det ännu mer ont.
Vad hade ni gjort? Är det värt att gå vidare från detta? Eller, om jag inleder ett förhållande med tjejen, behöver man alltid känna en misstanke om otrohet?
Tråkigt situation som bara du kan avgöra om du är okej med eller inte, beroende på hur du känner.
Har ni inte pratat om att vara exklusiva eller inte så är det sånt här som kan hända, även om det givetvis kan hända beroende på hur man är som person också.
Något som är värt att tänka på en annan gång, är att kolla upp sånt här innan man ens börjar dejta. För vissa är det självklart att man är fri att träffa andra så länge man inte tagit snacket om exklusivitet, för andra lika självklart att man inte träffar andra oavsett. Inget rätt eller fel, bara olika utgångslägen helt enkelt.
Kan bli rätt olyckligt om en av vardera läget dejtar utan att ha kommit överens om hur man vill göra.
Tycker att du ska säga hur det känns för dig, och så får du fundera på om du ska försöka något med henne eller inte beroende på hur hon svarar i övrigt?
Hade jag dejtat seriöst hade jag sett till att höra hur han ser på att träffa andra eller inte träffa andra, innan jag ens träffat honom just för att veta.