2024-11-14, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrochMr
Enligt tråden så har dessa 24h redan passerats...
Enligt tråden så ska Trump ge ultimatum. Den sida som inte följer Trumps ultimatum, kommer få se den andra sidan få stöd.
Enligt tråden så tar inte Putin råd av Trump. Kan valda delar av Melanisa skinn i rysk stats-TV vara en viskning om vad Putin anser om Trump?

Nu tror jag att vallöften är till för att brytas. Vallöften är ett sätt att lura folket, i en riktning som gynnar en i sitt kampanjande.

Tycker bilderna på Melania var ett ganska talande indikation....

Ryssland, landet för de rättrogna, renrasiga, moralpolisen och utan peddos och könskorrigerade barn.
Tycker Putin har bra fokus på de viktiga frågorna!

Andra i tråden säger att utan USA i Europa, så är USA ensamt mot Kina.

Melanie höll ett fint tal före Trump på rallyt i Madison Square Garden. Rekommenderar att se det och lyssna på jublet när hon entrade scenen.

Förra veckan berömde Putin Trump genom att säga att han är en man som visade styrka efter att ha blivit skjuten i Butler.
Citera
2024-11-14, 09:57
Medlem
MrochMrs avatar
Mycket snack i dessa dagar om vilka som får positioner i Trumps regering.
Och vad har det för påverkan på kriget.

Mike Waltz, Säkerhetsrådgivare.
Marco Rubio, Utrikesminister.
Pete Hegseth. Försvarsminister.

Olika uttalande om kriget från dessa herrar.

Citat:
Marco:
I september insisterade han på att han " inte var på Rysslands sida " utan att "verkligheten är att hur kriget i Ukraina kommer att sluta är med en förhandlingslösning."
"Jag skulle vara bekväm med en överenskommelse som avslutar dessa fientligheter och som jag tror är gynnsam för Ukraina, vilket innebär att de har sin egen suveränitet, att de inte blir en satellitstat eller en marionettstat som ständigt hålls som gisslan av ryssarna. . Jag tänker inte föregripa något avtal."

Citat:
Pete:
Ett inlägg på X, tidigare Twitter , av Adam Lowisz den 13 november 2024, som visats 46 000 gånger sa: " Pete Hegseth kallar Putin för en krigsförbrytare och säger att Biden har varit en svag president.
"Vi borde ha skickat Ukraina dubbla vapen och snabbare så det här kriget skulle vara över tidigare med en seger för Ukraina.

Citat:
Waltz:
Men under ett evenemang förra månaden sa Waltz att det måste göras en omvärdering av USA:s mål i Ukraina.
"Är det i Amerikas intresse, kommer vi att lägga ner den tid, skatten, de resurser som vi behöver i Stilla havet just nu?" frågade Waltz.
Waltz har hyllat Trump för att ha pressat NATO-allierade att spendera mer på försvaret, men har till skillnad från den tillträdande presidenten inte föreslagit att USA drar sig ur alliansen.
"Se, vi kan vara allierade och vänner och ha tuffa samtal", sa Waltz förra månaden.

Ja, vad ska man tro?
Vem är den starke i detta?

EDIT. Glömde en lite detalj. Marco är tydligen fokuserad på Kina-frågan. Så han kommer prata för sin sjuka mor. Eller, vi kommer troligen inte se honom engagera sig i Ukraina-frågan. Ska vi räkna bort honom från spelkorten om Europa/Ukraina?

Min gissning är att Vance+Rubio fokurserar på Kina och de andra på Europa/Ukraina.
Senast redigerad av MrochMr 2024-11-14 kl. 10:08.
Citera
2024-11-14, 10:02
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Melanie höll ett fint tal före Trump på rallyt i Madison Square Garden. Rekommenderar att se det och lyssna på jublet när hon entrade scenen.

Förra veckan berömde Putin Trump genom att säga att han är en man som visade styrka efter att ha blivit skjuten i Butler.

Och?
Har jag sagt något om vad Melania sagt och gjort, mer än att kasta kläderna?

Peskov förnekar att Putin och Trump talat. Så...?
Räcker några ord för att skyla Melanias nakna kropp i denna debatt??

Ser med spänning fram emot vad som händer i februari, när Trump som officiell och med ansvar för ord och handlingar, ser till att äntligen inom 24 avsluta kriget.
Citera
2024-11-14, 10:04
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Bättre att du söker själv, det går inte såvitt jag vet att generera en söklänk från Twitter. Då kan du välja din direktkälla istället för att tråden fylls med "buhu hen läser jag inte, han gjorde fel en gång 2015 och var prorysk".

Jag såg annat inlägg med twitterlänk.
1 tank, 1 MBT och 1 IFV som hade setts någonstans. Gissar på att det är detta du blir exalterad av?

De har troligen raka vägen till Kiev nu! Eller vad tror du?
Citera
2024-11-14, 10:05
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Bättre att du söker själv, det går inte såvitt jag vet att generera en söklänk från Twitter. Då kan du välja din direktkälla istället för att tråden fylls med "buhu hen läser jag inte, han gjorde fel en gång 2015 och var prorysk".

https://x.com/search?q=Kupiansk&src=typed_query
Citera
2024-11-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Förvånad att ryssarna tjurrusar mot ukrainarnas försvarslinje och det utan flygvapenstöd. Deras pansarbilar och tanks exploderar direkt vid träff. Usel överlevnadschans där det nu pratas om att ryssarna åker på 100% förluster, dvs ingen kommer tillbaka till sin egen sida.

Är det ett sätt för ryssarna att få ukraina att förbruka sin ammunition? Byta en granat mot ett rysk liv.

Fortsätter ryssarna såhär har de ingen armé kvar i Kursk fram till jul.

Putin vill att ryssar ska dö precis som våra ryssapologeter i tråden.
Citera
2024-11-14, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrochMr
Och?
Har jag sagt något om vad Melania sagt och gjort, mer än att kasta kläderna?

Peskov förnekar att Putin och Trump talat. Så...?
Räcker några ord för att skyla Melanias nakna kropp i denna debatt??

Ser med spänning fram emot vad som händer i februari, när Trump som officiell och med ansvar för ord och handlingar, ser till att äntligen inom 24 avsluta kriget.

Putin sa det på tv. Men du är för indoktrinerad för att ens kolla upp information som går emot din världsbild.

https://x.com/reuters/status/1854824936021573669?s=46

https://x.com/inevitablewest/status/1854601465672741309?s=46
Senast redigerad av Boxer123 2024-11-14 kl. 10:11.
Citera
2024-11-14, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Putin vill att ryssar ska dö precis som våra ryssapologeter i tråden.

Men nu vet vi väl alla att det är inte ryssar som ingår i den ryska armén. Det är andra etniska folk som bor i Ryssland, samt många rekryterade migranter från andra länder och så nu då nordkoreaner.

Det är inte ryssarna som dör på slagfältet och det är därför som ryssarna mest tycker det är synd att kriget pågår, men fullt ut stödjer putin och de bryr sig inte om att flera hundratusen människor dör och skadas för livet.

Det är också det som förklarar varför rysstroll är så obekymrade. De sitter tryggt i sina bostäder och tycker om kriget precis som vi svenskar gör.
Citera
2024-11-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ja, ju mer Ryssland vinner militärt desto mer kommer man att förlora på fortsatta sanktioner och ekonomiska restriktioner. Vill Ryssland klara sig bäst ekonomiskt efter kriget så återgår man till gränserna som gällde i början av 2014.
Ryssland startade ju kriget av en orsak, och det problemet återstår att lösa. Skälet till att invadera Ukraina var att man vill hindra landet från att ansluta till Rysslands fiende Nato. Man vill inte riskera att ha fientlig militär vid sina gränser, eller att bli utsatt för påtryckningar av Nato. Därför kan man inte "återgå till de gränser som gällde".
Citera
2024-11-14, 10:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
[…].

Jag försvarar inte Ryssland, men jag förstår deras motiv till angreppet på Ukraina.

[…]

Det är ju exakt hur att försvara Ryssland ser ut i praktiken. Ditt jävla får
Citera
2024-11-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ryssland startade ju kriget av en orsak, och det problemet återstår att lösa. Skälet till att invadera Ukraina var att man vill hindra landet från att ansluta till Rysslands fiende Nato. Man vill inte riskera att ha fientlig militär vid sina gränser, eller att bli utsatt för påtryckningar av Nato. Därför kan man inte "återgå till de gränser som gällde".

Men då måste man skaffa sig kontroll över Ukraina. Och tar man kontroll över det ukrainska styret blir ju Ukrainas gränser i praktiken även Rysslands. Så Ryssland kommer få mer gräns mot Polen och nya gränser mot Slovakien och Rumänien. Fin vinst, va?
Citera
2024-11-14, 10:23
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

Fast dom ovanstående "skälen" beror jo enbart på att dom styrande i Moskva har en eller annan diagnos inom psykiatrin. Absolut enklast och billigast det är att vi i väst skickar ett gäng psykologer så att dom får den terapi dom behöver. Efter det är problemet löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in