Citat:
Ursprungligen postat av
jandals
Magnus kunde gjort som Elsa under övningen "jag orkar inte med det här, kan vi stå över" och gemensamt gått åt sidan (alltså, till och med Elsa är en smidig och vänlig förebild jämfört Magnus). Magnus frös ut Hector, när de skulle vara ett team. Att Hector bad att få sova hos Elsa och Adam visar tydligt hur Magnus fick honom att känna. Produktionen har skonat Magnus (och sig själva) genom att inte visa allt som hände.
För övrigt är det intressant att se allt hat Elsa fick (från både kvinnor och män) när hon visade sin oattraktion för Adam, men när det är en man som gör det (värre dessutom) så kommer vissa män till hans försvar. Skulle ni som försvarar själva agera som Magnus menar ni?
Jag tror inte att jag har sett eller kommer se ett enda försvarsinlägg för Magnus, så jag avvisar rätt omedelbart din hypotes där. Du kan väl ändå inte heller argumentera för att Elsa hanterade sin initiala brist på attraktion för Adam på ett "snällt" sätt när hon i alla avsnitt därefter varit dryg, nedlåtande och avfärdande. Med det sagt håller jag med om att hon hanterade övningen bättre än Magnus.
Men skillnaden kan ju vara så enkel som att Elsa till slut började attraheras av Adam, vilket hon själv, öh, nämner ordagrant. Han är ju varm, ärlig, och tydligen enligt vissa "rolig" (vilket jag har svårt att köpa), han är villig att anpassa sig när hinder kommer men samtidigt inte backa helt och hållet. Hector anpassade sig genom att väldigt motvilligt göra det med ett starkt markerande av "det här är helt fel gjort av dig och jag blir jätteledsen" i luften.
Jag fattar inte varför ni fastnar på det där med attraktion, det är inte heller min poäng, och det är snarare en gissning från er sida. Vissa människor tar det längre tid för att bli bekväma med att fysiskt beröra en främling. Hector är dessutom mer konventionellt fysiskt attraktiv än Adam, så argumentet säger emot sig självt. Det är också så extremt typiskt att vid diskussioner om dessa serier hävda att det finns någon slags manlig bias som gör att kvinnor som beter sig illa blir skenavrättade och män som gör det kommer undan - vilket är rent skitsnack om man följer någon slags onlinediskussion alls.