2024-11-13, 09:32
Medlem
Vissa saker är svåra att analysera beroende på hur det klipps eller hur mycket man får se.

Min åsikt kring Magnus och Hector.

Ja, Magnus verkar rätt stel, tråkig och kanske dras med något slags baggage som han gör utlopp för.

Samtidigt tycker jag inte han reagerade särskilt märkligt under föregående avsnitt. Vad är poängen med att spela intresserad genom att ta på den andra om man inte känner någon attraktion överhuvudtaget? Är väl bättre att vara tydlig kring det för att inte skapa falska förhoppningar och riva av plåstret snabbt.

Hector är nog inte van att bli avvisad och verkar vara en fin kille men hans approach med att dra Magnus i bröstvårtan eller rufsa i håret är kanske inte det mest taktiska under förutsättningarna.

Vet inte om det är skillnad för homos men killar har svårt att på beställning skapa attraktion för någon, på ett helt annat sätt än hur kvinnor fungerar.
Citera
2024-11-13, 10:41
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Vet inte om det är skillnad för homos men killar har svårt att på beställning skapa attraktion för någon, på ett helt annat sätt än hur kvinnor fungerar.
Förlåt, men var i hela friden har du fått det ifrån? 🤣
Mvh /alla världens kvinnor
Citera
2024-11-13, 11:45
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Förlåt, men var i hela friden har du fått det ifrån? 🤣
Mvh /alla världens kvinnor

Ja det är väl snarare tvärtom. Om jag som man ser en tjej jag tycker är snygg skulle jag utan problem kunna ha sex med henne inom 10 sekunder om hon gick med på det. Och om man är ute på stan ser man dussintals sådana tjejer på en dag.

Det är väl snarare kvinnor som velar mer i sin attraktion och kan behöva ”bygga upp” den.
Citera
2024-11-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Vissa saker är svåra att analysera beroende på hur det klipps eller hur mycket man får se.

Min åsikt kring Magnus och Hector.

Ja, Magnus verkar rätt stel, tråkig och kanske dras med något slags baggage som han gör utlopp för.

Samtidigt tycker jag inte han reagerade särskilt märkligt under föregående avsnitt. Vad är poängen med att spela intresserad genom att ta på den andra om man inte känner någon attraktion överhuvudtaget? Är väl bättre att vara tydlig kring det för att inte skapa falska förhoppningar och riva av plåstret snabbt.

Hector är nog inte van att bli avvisad och verkar vara en fin kille men hans approach med att dra Magnus i bröstvårtan eller rufsa i håret är kanske inte det mest taktiska under förutsättningarna.

Vad menar du med det sista? Det där gäller väl alla människor vare sig man är kvinna, man eller något annat. Det är nog väldigt få som på beställning kan skapa attraktion för någon. Antingen är man attraherad eller inte. Det är inget man väljer. Är väl som med hunger och sömn. Det är inget man aktivt väljer.
Citera
2024-11-13, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Antagligen inte en helt populär åsikt, men jag tycker verkligen inte att Magnus är speciellt orimlig. Det har inte gått speciellt lång tid och jag ser inte direkt någon poäng med att forcera fram vad som i grund och botten är sexuell kontakt. Jag tycker dessutom att Hectors syn på Magnus inställning som något slags manipulativt spel är frustrerande.

Människor som Magnus har dock ingenting att göra på program som GvFÖ eller Love Is Blind. Det är lite som den där Johan på Love Is Blind. På ett sätt är de sundare än alla andra, eftersom förhållanden oftast inte tar en vecka att bygga upp utan kanske snarare månader eller åratal, men det är uppenbarligen inte programmens koncept.

Poängen är att man måste tro på och försöka främja omedelbar kärlek för att delta. Hector gör det och verkade villig att hoppa rakt på Magnus sekunden de sågs, vilket är rätt inställning för programmet, men bevisligen inte en gemensam inställning.

Det handlar inte ur min synvinkel om att Magnus finner Hector ful eller oattraktiv, jag ser det mer som att han ville bygga upp en känslomässig intimitet innan den fysiska biten, vilket jag åtminstone tycker är rätt begripligt. Visst hade han kunnat anpassa sig till sin partner, men det hade ju Hector också kunnat gjort.

Jag tror, om något, att det som avtände Magnus var Hectors framfusighet snarare än hans utseende. De är i grund och botten inte kompatibla personligheter

Visst anpassar sig Hector, han försöker vänta ut Magnus, och är inte fysisk över hans gränser (utifrån vad vi sett i bild).

Det tål att upprepas: om Magnus var så uppenbart ointresserad så kunde han avbrutit. Många andra deltagare har avbrutit. Men Magnus ville fortsätta. Då frågar man sig varför? Vad var syftet med att stanna och agera äcklad framför kameran när han så uppenbart redan hade bestämt sig?

Spelar ingen roll vem som först sa att attraktion saknades och ja, Magnus har all rätt att vara oattraherad och bygga upp en relation annorlunda (men han visste programkonceptet när han sökte så kan inte kommit som en överraskning) – kritiken gäller hans agerande. Han sa t.ex. "jag har ingen lust att ta på dig". Man säger inte så! Det räcker att säga nej (och man stannar inte kvar i programmet om man känner så). Alla tjejer har varit med om killar som är för närgångna och man markerar så vänligt som möjligt, det finns inget självändamål i att vara elak!

Magnus kunde gjort som Elsa under övningen "jag orkar inte med det här, kan vi stå över" och gemensamt gått åt sidan (alltså, till och med Elsa är en smidig och vänlig förebild jämfört Magnus). Magnus frös ut Hector, när de skulle vara ett team. Att Hector bad att få sova hos Elsa och Adam visar tydligt hur Magnus fick honom att känna. Produktionen har skonat Magnus (och sig själva) genom att inte visa allt som hände.

För övrigt är det intressant att se allt hat Elsa fick (från både kvinnor och män) när hon visade sin oattraktion för Adam, men när det är en man som gör det (värre dessutom) så kommer vissa män till hans försvar. Skulle ni som försvarar själva agera som Magnus menar ni?
Senast redigerad av jandals 2024-11-13 kl. 13:25.
Citera
2024-11-13, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Visst anpassar sig Hector, han försöker vänta ut Magnus, och är inte fysisk över hans gränser (utifrån vad vi sett i bild).

Det tål att upprepas: om Magnus var så uppenbart ointresserad så kunde han avbrutit. Många andra deltagare har avbrutit. Men Magnus ville fortsätta. Då frågar man sig varför? Vad var syftet med att stanna och agera äcklad framför kameran när han så uppenbart redan hade bestämt sig?

Spelar ingen roll vem som först sa att attraktion saknades och ja, Magnus har all rätt att vara oattraherad och bygga upp en relation annorlunda (men han visste programkonceptet när han sökte så kan inte kommit som en överraskning) – kritiken gäller hans agerande. Han sa t.ex. "jag har ingen lust att ta på dig". Man säger inte så! Det räcker att säga nej (och man stannar inte kvar i programmet om man känner så). Alla tjejer har varit med om killar som är för närgångna och man markerar så vänligt som möjligt, det finns inget självändamål i att vara elak!

Magnus kunde gjort som Elsa under övningen "jag orkar inte med det här, kan vi stå över" och gemensamt gått åt sidan (alltså, till och med Elsa är en smidig och vänlig förebild jämfört Magnus). Magnus frös ut Hector, när de skulle vara ett team. Att Hector bad att få sova hos Elsa och Adam visar tydligt hur Magnus fick honom att känna. Produktionen har skonat Magnus (och sig själva) genom att inte visa allt som hände.

För övrigt är det intressant att se allt hat Elsa fick (från både kvinnor och män) när hon visade sin oattraktion för Adam, men när det är en man som gör det (värre dessutom) så kommer vissa män till hans försvar. Skulle ni som försvarar själva agera som Magnus menar ni?

Vad du säger emot dig själv. Jag håller med om Magnus men Elsa har fått kritik av exakt samma anledning. HUR hon säger saker, ”elak som självändamål”.
Ingen har tyckt att hon borde vara attraherad av Adam.
Citera
2024-11-13, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Vad du säger emot dig själv. Jag håller med om Magnus men Elsa har fått kritik av exakt samma anledning. HUR hon säger saker, ”elak som självändamål”.
Ingen har tyckt att hon borde vara attraherad av Adam.

Jag tycker inte heller att Elsa agerat exemplariskt och har själv varit kritisk till henne (och till folk som dragit slutsatser om alla kvinnor utifrån Elsa, jag tycker inte hon respresenterar hur kvinnor normalt agerar).

Min poäng var att till och med Elsa som varit rätt tvär och nedrig agerar bättre än Magnus. Det säger något om Magnus (förstår du mig då?)

Sen lyfte jag också att vissa män väljer att gå till försvar för ett dåligt beteende när det kommer från en annan man, medan kvinnor har förmåga att kritisera en annan kvinna. Det är som att vissa män väljer att försvara "sitt kön" oavsett beteende (man ser samma vid övergrepp, t.ex Jim förra året – en hel del män försvarade honom och försökte rikta om skulden till Linnea).
Senast redigerad av jandals 2024-11-13 kl. 14:28.
Citera
2024-11-13, 14:34
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Jag tycker inte heller att Elsa agerat exemplariskt och har själv varit kritisk till henne (och till folk som dragit slutsatser om alla kvinnor utifrån Elsa, jag tycker inte hon respresenterar hur kvinnor normalt agerar).

Min poäng var att till och med Elsa som varit rätt tvär och nedrig agerar bättre än Magnus. Det säger något om Magnus (förstår du mig då?)

Sen lyfte jag också att vissa män väljer att gå till försvar för ett dåligt beteende när det kommer från en annan man, medan kvinnor har förmåga att kritisera en annan kvinna. Det är som att vissa män väljer att försvara "sitt kön" oavsett beteende (man ser samma vid övergrepp, t.ex Jim förra året – en hel del män försvarade honom och försökte rikta om skulden till Linnea).

Jag förstår vad du menar med att både män och kvinnor generellt går på kvinnor hårdare. Dock tycker jag att de flesta, även heterosexuella män, har varit rätt enade i att Magnus är en skitstövel.

Gällande Elsa så dömde vi alla ut henne fort, men vi är många som har mildrat vår dom över henne- hon är oberäknelig och instabil i humöret och inte supersympatisk, men samtidigt inte så elak som man först tänkte. Hon har en ambition att vara schysst och att snälltolka, men hon lyckas inte. Och det tycker hon är pinsamt, av hennes sociala medier att döma, till skillnad från Magnus som bara är stolt över hur han agerat.
Citera
2024-11-13, 14:41
Medlem
Du har fastnat i hittepå-könskrig. Finns ingen här som gör skillnad på könen när kommer till kritik av deltagare. Att försvara jimmy förra säsongen var inte konstigt då många gissadw vad som hänt och baserade sina omdömen på gissningar. Dessutom är det oftast männen i serien som får mest uppmaningar om att anpassa sig och att då tittare försvarar männen är naturligt. Om kvinnorna blivit ansatta av psykologerna hade säkert många opponerat sig.

Citat:

Citera
2024-11-13, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vad menar du med det sista? Det där gäller väl alla människor vare sig man är kvinna, man eller något annat. Det är nog väldigt få som på beställning kan skapa attraktion för någon. Antingen är man attraherad eller inte. Det är inget man väljer. Är väl som med hunger och sömn. Det är inget man aktivt väljer.

Det jag menade är att i min uppfattning tenderar män att vara mer ytliga medan kvinnor har lättare skapa attraktion genom någons personliga egenskaper, och har lättare se bortom fysiskt yttre.
Citera
2024-11-13, 14:43
Avslutad
Citat:

Jo, tycker också att hon är ”bättre” än Magnus. Möjligt att män ursäktar män mer men jag tycker att kvinnor är hårdare mot män, tex Torsten förra året tyckte ju massor av kvinnor var ett känslokallt svin.
Jag tyckte att han var schysst och ärlig och att Anastasia fick skylla sig själv som höll honom vaken med frågor om vad han tyckte om henne. Torsten fick jättemycket kritik, även i eftersnacket.
Jag har också sett många kvinnor försvara rena oförskämdheter som hos tex Carro för att de relaterar till henne.
Citera
2024-11-13, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag förstår vad du menar med att både män och kvinnor generellt går på kvinnor hårdare. Dock tycker jag att de flesta, även heterosexuella män, har varit rätt enade i att Magnus är en skitstövel.

Gällande Elsa så dömde vi alla ut henne fort, men vi är många som har mildrat vår dom över henne- hon är oberäknelig och instabil i humöret och inte supersympatisk, men samtidigt inte så elak som man först tänkte. Hon har en ambition att vara schysst och att snälltolka, men hon lyckas inte. Och det tycker hon är pinsamt, av hennes sociala medier att döma, till skillnad från Magnus som bara är stolt över hur han agerat.

Ja, och jag skrev också vissa män – det var just de män som förvarar Magnus som jag riktade mig till (jag försökte vara tydlig med detta just för att inte alla skulle ta åt sig och gå igång på alla cylindrar eller att det skulle feltolkas – men så blev det alltså ändå. Det var inte heller menat som kritik mot kvinnor som kritiserade Elsa, vilket jag redan har förtydligat)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in