2024-11-12, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Jag beundrar judar som folk (inte varje individ) och jag är väldigt Israelkritisk, jag tycker om kristendom, bl.a. för att det är en antirasistisk religion, och tycker illa om extrem kristen sionism, som jag ser som rasism. Min poäng är å ena sidan - å andra sidan. Man måste kunna ha flera tankar i huvudet samtidigt. Exakt vad skrev jag som du uppfattade som generalisering över judar, och missade du att jag även beskrev motsatt aspekt? Man måste kunna beskriva tendenser i en grupp utan att det tolkas som att man generaliserar över varje individ som tillhör gruppen.

Ja exakt vad? Kan det vara så att jag redan svarat på exakt vad det var, mycket utförligt? Där jag citerat och visat specifikt exakt vad det är du sagt som jag svarat på redan?
Kanske gå tillbaka och läsa om det för det finns ingen mening att jag fortsätter vara tydlig och förklara vad jag menar om du antingen ändå inte förstår eller låtsas inte förstå.
Citera
2024-11-12, 22:09
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Du har alltså inte lyssnat på Trump och gjort en egen analys, utan du följer det som Elon Musk säger, om Elon säger att Trump är bra, då tycker du att Trump är bra. Sen försöker du vara så himla "anti-woke" och säger att folk som ogillar Trump gör det för att massmedia har sagt att man ska ogilla Trump, när du själv gör exakt det.
Jaha.

Svider det i din själ för att en person i USA vann ett demokratiskt val.
Vill du ha en diktatur. Där du från Sverige skall tala om vad skåpet skall stå.
Bestämma vem som skall gillas eller ogillas.

Vet ingenting om Elon Musk. Han är inte i mitt blickfång överhuvudtaget.
Du verkar vara fixerad vid honom.

Ja Trump är förbannat rolig. Inte rädd för att stöta sig med någon.
En politisk vilde.
Han bryr sig inte om utifall du ogillar honom.
Och jag bryr mig inte om vad du tycker om mig.
Citera
2024-11-13, 04:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Varför ska du hålla just judar vid en måttstock du inte sätter nån annan?
Med din logik vore muslimer monster då du kan kolla på vad talibaner, IS mfl gör. Sexslaveri med barn, tortyr av barn, folkmord på minoriteter, tortyr, helt vidrig behandling av andra människor.
Så hur blandar du ihop alla dessa krigsbrott med etnicitet och ras?
Eller gör du det bara mot judar?

Su du säger att judar begår krigsbrott?
Citera
2024-11-13, 07:43
Medlem
detektiven789s avatar
Så oerhört tillfredsställande att bevittna hur wokeismen sätts under all grövre hot efter Trumps senaste utnämningar. Det behövs verkligen rensas ut efter decennier av propaganda.
Citera
2024-11-13, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ja exakt vad? Kan det vara så att jag redan svarat på exakt vad det var, mycket utförligt? Där jag citerat och visat specifikt exakt vad det är du sagt som jag svarat på redan?
Kanske gå tillbaka och läsa om det för det finns ingen mening att jag fortsätter vara tydlig och förklara vad jag menar om du antingen ändå inte förstår eller låtsas inte förstå.

Det var inte ett citat utan en halmgubbe, vilket är ett argumentationsfel.

Om man som jag säger å ena sidan A, å andra sidan B, brukar vissa meningsmotståndare säga "du pratar mot dig själv", vilket är begripligt, åtminstone om A skulle ha varit motsats till B. Du väljer istället att bara bemöta A och ignorerar B, vilket räknas som urvalsfel eller selektivt argument, som också är argumentationsfel. Du använder dig dessutom flitigt av ad hominum-argument - ytterligare ett argumentationsfel.

Det är troligt att min första formulering var klumpig, men man måste kunna prata om hur ett folks historia och religion påverkar deras värderingar och vad det har för betydelse för ett lands politik där detta folk är majoritetsbefolkning. Var i allt detta har jag gett en biologistisk förklaring? Hur borde jag nyansera mitt resonemang för att du skulle godta det?
Senast redigerad av guru1966 2024-11-13 kl. 11:08.
Citera
2024-11-13, 13:50
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Faktiska siffror:
Ukraina 175 miljarder
Israel 18 miljarder

https://www.cfr.org/article/how-much-us-aid-going-ukraine
https://watson.brown.edu/costsofwar/files/cow/imce/papers/2023/2024/Costs%20of%20War_US%20Support%20Since%20Oct%207%20 FINAL%20v2.pdf
Japp, jag blandade ihop siffrorna lite. Hursomhelst 15 billons för muren är ett kap.
Citera
2024-11-13, 13:54
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Diskuterar inte nån mur, gränsbevakning el trafficking.
Jag diskuterar de som han tänkt sig massdeportera.

Men för all del, hur Fox och Trump fungerar är intressant att studera...

Hur en Fox News-värds vilseledande fråga om migrantbarn förvandlades till en punkt i Trumps tal

▪️2 juni 2024, Trump intervjuas på Fox News:
Biden-administrationen hade tappat bort 80 000 barn enligt Rachel Campos-Duffy.

Det var aldrig nåt om försvann el tappades bort (lost) i artikeln Times som diskuteras.
Det var risken med, en sårbarhet; att
de var mer mottagliga för exploaterande och illegala arbetsförhållanden.

Det berör alltså barn som anländer till gränsen utan vuxna. Som omhändertas av tjänstemän, placeras inom vården av hälso- och sjukvårdsavdelningens kontor för att sen lämnas till fadder, fosterhem, ibland familjemedlemmar, som genomgår en bakgrundskontroll. Kontoret som kontrollerade kunde inte nå barnen per telefon.

Nota bene.
När Trump var pres så försökte hans administration också kontakta tusentals barn som lämnat flyktingkontorets vård.
19% som placerats okt-dec 2017 kunde inte nås.
11,6% angående aug 2018-2020 (9200 samtal.)

Argumenten enligt en Trumptjänsteman var att de kan vara tveksamma till att svara på samtal från okända regeringsagenter, särskilt om de har obehörig status eller är rädda för människohandlare. Sponsorer kan också helt enkelt ha olika telefonnummer .

Enligt en tjänsteman i Biden-administrationen för kongressen så var 19 procent av flyktingkontorets samtal till barnen obesvarade.

Same, same...

▪️7 juni 2024, hos Dr Phil ökar siffran till 88000.

▪️9 juli 2024, rally i Doral, Florida är det 150 000.

"Biden-Harris administration har tappat koll på uppskattningsvis 150 000 barn, av vilka många utan tvekan har blivit våldtagna, utsatta för människohandel, dödade eller fruktansvärt misshandlade."

▪️22 augusti 2024 är siffran uppe i 300 000.

▪️23 augusti 2024, rally i Glendale, Arizona:

"Enligt en ny DHS-rapport förlorade Kamala Harris också, och det är omöjligt att tro, lyssna på detta, 325 000 migrantbarn är borta. De saknas. Hon lät dem handlas in i vårt land.”

Trump använde siffror från DHS ang 2019 till 2023. Alltså del av sitt egen mandat.

Det gällde 32 000 barn som inte infann sig för sina immigrationsförhör. Ytterligare 291 000 fick inte alls nåt "meddelanden om att infinna sig" i immigrationdomstolen.
Problemet är hos Immigration and Customs Enforcement (ICE):
"ICE had not served an NTA or scheduled a court date for more than 291,000 UCs."

Det stod återigen om sårbarhet men inte försvunna.

▪️29 september 2024, tal i Erie, Pa:
"Det här är inte ens möjligt att tro. 325 000 migrantbarn saknas, av vilka många har blivit utsatta för människohandel och våldtäkt. Som Kaliforniens justitieminister förlorade hon dem alla."

Finns som sagt ingenting om att de är döda, våldtagna, utsatta för trafficking, blivit könsopererade och allt vad han nu drog till med.

Det finns som sagt en sårbarhet i siffrorna men de kan likaväl vara undangömda.
Förmågan att övervaka dem är uppenbart bristfällig men det gällde likaväl i Trumps regi.

https://www.nytimes.com/interactive/2024/10/11/us/trump-migrant-children.html
Jag tror dom inte vet exakt då mörkertalet är stort. Hursomehelst så far massvis med barn, kvinnor o män illa av männsikosmugglarna och det är dags att stoppa det.
Citera
2024-11-13, 13:55
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Stort vann han ju inte. Kan admin ändra topic?
3 slam och popular vote är storvinst.
Citera
2024-11-13, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
3 slam och popular vote är storvinst.

Näää. Vilken president vann alla elektorsrösterna utom 13? Kan du det? Där snackar vi storvinst.
Trump vann nätt och jämt. Vilket absolut inte är positivt ens...
Citera
2024-11-13, 14:03
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Näää. Vilken president vann alla elektorsrösterna utom 13? Kan du det? Där snackar vi storvinst.
Trump vann nätt och jämt. Vilket absolut inte är positivt ens...
Jo med tanke på att det skulle bli det jämnaste valet på länge enligt media så måste man ändå säga att det blev en storvinst.

Vet inte, kan det vara Nixon?
Citera
2024-11-13, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Jo med tanke på att det skulle bli det jämnaste valet på länge enligt media så måste man ändå säga att det blev en storvinst.

Vet inte, kan det vara Nixon?

Han kan tänka på Reagan som 1984 tog hem samtliga delstater förutom Minnesota.
Citera
2024-11-13, 15:27
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Någon som sett hans uttalande om hur jävla hett om öronen censur-media/makten kommer?

MassMedia, stadsanställda, fbi, sociala medier, alla som ingått i kommumptionen om att mass-censurera kommer få det jävligt jobbigt nu när de kommer ställas till ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in