2024-10-21, 15:00
Medlem
Jag brukar vara i Göteborg några gånger om året och ta en svemester-hotellövernattning. Faktiskt har jag aldrig upplevt staden som sådär groteskt berikad. Jag tar alltid en joggingrunda när jag är där genom olika stadsdelar/ områden, och blir alltid överraskad av hur lite "rymdforskare" jag tycks se.
Jag VET ju att läget är som det är, (baserat på allt som skrivs här samt allt elände jag läser i tidningen om vad som händer i glada Götet, i stort sett dagligen) men har uppriktigt aldrig märkt det själv så tydligt.

Dock en plot-twist; jag råkade passera Nordstan härom veckan vid halv fem-tiden ish, och JÄVLAR, hucklekärringar med hundra barnvagnar precis överallt!!!! Legenden var alltså tyvärr sann!

Summa summarum? Jag vet faktiskt inte...som försiktig turist är det väl sin sak, men bor man där så har man ju säkert en annan uppfattning.
Citera
2024-10-23, 01:17
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolahajen
Ska du inte flytta till Biskopsgården då så du kan balansera ut det lite?

Typiskt PK som bara snackar

Du svarade på ett 13 år gammalt inlägg din jävla flöjt. Mycket har hänt sedan dess. Skulle aldrig i min vildaste fantasi flytta till Biskop, vare sig nu eller för 13 år sen.
Senast redigerad av tojo 2024-10-23 kl. 01:26.
Citera
2024-10-23, 09:01
Medlem
invandrar-leffes avatar
Var helt nyligen tvingad att besöka det där rövhålet. Fy fan alltså, gatubilden . . . jag kan inte beskriva det som något annat än extrem miljöförstöring om jag jämför med den gamla fina staden jag ibland besökte i barndomen. Nu skulle det vara bättre att gå på den danska linjen och riva hela detta ghetto.
Citera
2024-10-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Du svarade på ett 13 år gammalt inlägg din jävla flöjt. Mycket har hänt sedan dess. Skulle aldrig i min vildaste fantasi flytta till Biskop, vare sig nu eller för 13 år sen.
Du bor säkert på södermalm men pratar om hur fint det är med blandade områden Hade velat se dig bo i tynnered
Citera
2024-10-24, 05:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hansomgillarglass
Jag brukar vara i Göteborg några gånger om året och ta en svemester-hotellövernattning. Faktiskt har jag aldrig upplevt staden som sådär groteskt berikad. Jag tar alltid en joggingrunda när jag är där genom olika stadsdelar/ områden, och blir alltid överraskad av hur lite "rymdforskare" jag tycks se.
Jag VET ju att läget är som det är, (baserat på allt som skrivs här samt allt elände jag läser i tidningen om vad som händer i glada Götet, i stort sett dagligen) men har uppriktigt aldrig märkt det själv så tydligt.

Dock en plot-twist; jag råkade passera Nordstan härom veckan vid halv fem-tiden ish, och JÄVLAR, hucklekärringar med hundra barnvagnar precis överallt!!!! Legenden var alltså tyvärr sann!

Summa summarum? Jag vet faktiskt inte...som försiktig turist är det väl sin sak, men bor man där så har man ju säkert en annan uppfattning.

Göteborg är nog en av få platser där man kan känna otrygg. Det är så jävla mycket slöddert ifrån 3:e världen på gatorna. Jag har gått över Plattan kl 03:00 på morgoen skall med första tuben hem, inga problem.

Men så kommer till GBG , kl 21:00 på kvällen och skall till hotellet. Massor med kriminella gäng med ursprung ifrån 3:e världen som rånar och våldtar.
Citera
2024-10-26, 00:42
Medlem
tojos avatar
Citat:
Du bor säkert på södermalm men pratar om hur fint det är med blandade områden Hade velat se dig bo i tynnered

Jag kanske svarar dig om 13 år som du gör. Nej, så fjantig är jag inte så jag svarar dig nu. Jag har bott i blandade områden hela livet. Jag skulle aldrig välja att bo i vare sig segregerat teust helsvenskt tjänstemannaområde, eller segregerat invandrarområde. För mig är båda de ytterligheterna tragiska. Vi lever bara en gång. Blandat trivs jag med. Du då?
Citera
2024-10-26, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Jag kanske svarar dig om 13 år som du gör. Nej, så fjantig är jag inte så jag svarar dig nu. Jag har bott i blandade områden hela livet. Jag skulle aldrig välja att bo i vare sig segregerat teust helsvenskt tjänstemannaområde, eller segregerat invandrarområde. För mig är båda de ytterligheterna tragiska. Vi lever bara en gång. Blandat trivs jag med. Du då?
På vilket sätt är Tynnered ett segregerat område? Det är massa etniska grupper där. Det är bara att blanda upp!
Citera
2024-10-29, 23:31
Medlem
tojos avatar
Citat:
På vilket sätt är Tynnered ett segregerat område? Det är massa etniska grupper där. Det är bara att blanda upp!

Ingen aning, det är inget ställe jag bryr mig om eller uttalar mig om.
Citera
2024-11-05, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Göteborg har fallit. Der råder i princip fullt raskrig 24/7. Att shoppa i centrum är omöjlig pga 50.000 ensamkommande flykting-"barn" med skägg, kaftan, sabel och bombbälte. Vart man än vänder sig hörs frasen: walla bror, jag svär.

Svenskarna slutade åka in till centrum för ett par år sedan, de shoppar numera bara på nätet eller i nybyggda gallerior i Kungälv, Partille och Mölndal. Grannkommuner som fortfarande har en vit majoritet.

Samtidigt har politikerna bestämt att 50% av staden ska vara en byggarbetsplats de närmsta 10 åren. P. g. a de 50.000 skäggbarnen, plus många fler på väg, fanns det ingen annan lösning än att börja bygga på höjden, så nu är ett antal 100-våningars flyktingskyskrapor på väg att uppföras på flera platser runt om i staden. De kallas ofta för "hotell" men alla förstår ju vad de egentligen ska användas till. Att turismen skulle öka så här mycket är en absurd tanke.

Många göteborgare jag har pratat med planerar att flytta till Aleppo. En trevlig orientalisk stad som upplevs både tryggare och säkrare än Göteborg.

Ni har blivit varnade. Håll er borta från Göteborg.
Tycker du fortfarande göteborg är så illa?
Citera
2024-11-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviatoren
jag tycker ni göteborgare är riktiga egoistiska jävlar!

Här röstar man SD från norrland för att det brinner i Rosengård och Hisingen, men ni i närheten tyr er till sossarna. Fy fan vad skamligt! Hoppas ni blir kulturberikade!!

Det spelar ingen roll om göteborgaren röstar på SD så länge människor utan medborgarskap går rösta. Det finns massor av sådana som röstar på attenius med anhang.
Citera
2025-02-06, 07:40
Medlem
Trivs personligen jättebra i Göteborg. Bott här i 5 år nu efter att ha varit uppvuxen i Bollebygd och Borås.

Borås i jämförelse är ju mycket mindre och det finns färre saker att göra som ung men staden är nog inte så dålig som många ofta påtalar.

Göteborg är mysigt och en stad jag verkligen trivs i och avser bo här en längre tid.
Citera
2025-04-24, 23:02
Medlem
Refunds avatar
Ja det är en jäkligt mysig stad och vita turister ökar explosionsartat från redan höga nivåer.

Fortfarande relativt vit om man exkluderar invandrarområdena och undviker centrum fram till Kungsportsplatsen ungefär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in