2024-11-12, 22:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes det er urett og uredelig av Holden å kritisere politiet for lekkasjer. Jeg ser at Holden mener at også klausulerte dokumenter er blitt lekket. Det er en påstand Holden står alene med. Politiet har verken avkreftet eller bekreftet at slik informasjon er blitt offentliggjort.

Problemet er mye mer substansielt. Politiet har etterforskningsplikt og har ikke hatt andre konkrete spor å etterforske enn de som ble avdekket i Sloraveien 4. Og alle spor i S4 peker mot Tom Hagen. Politiet har også plikt til å informere allmennheten om utviklingen i etterforskningen. Da har ikke politiet noe som helst annet å informere om enn de sporene som peker mot Tom Hagen.

Saken ville ha utviklet seg helt annerledes dersom det ble funnet spor etter ukjente GM i S4.

Politiet må forholde seg til realiteten slik den er.

Og det er slik saken står i dag. Det politiet har funnet av beviser i S4 peker mot Tom Hagen. Og alle disse bevisene er fremdeles strafferettslige verdiløse, fordi Tom Hagen bor på åstedet.

Mediedekningen gjenspeiler helt korrekt realitetene i saken.

Jeg tviler sterkt på det. Mer samarbeid kunne ha tilført mer indisier mot Tom Hagen.

Men neppe tilstrekkelig til å ta ut tiltale mot ham.

Holden hadde ikke hatt "råd" til å komme med denne kritikken tidligere.
Han har selv frontet en "kampanje" med sitt alternative mediesirkus i 2019.
Slik han altså anklager media for nå. "Kampanjejournalistikk". Jeg er uenig i den
karakteristikken av pressedekningen.

Tenker uansett at dette forsøket på kritikk er prematurt gitt at saken fremdeles er uløst.
Denne frasen om at bevisene "med styrke" taler mot at TH er involvert, burde implisere
at det fins en annen gitt gjerningsperson. Såvidt jeg vet, gjør det ikke det - ennå.
Citera
2024-11-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Holden hadde ikke hatt "råd" til å komme med denne kritikken tidligere.
Han har selv frontet en "kampanje" med sitt alternative mediesirkus i 2019.
Slik han altså anklager media for nå. "Kampanjejournalistikk". Jeg er uenig i den
karakteristikken av pressedekningen.

Tenker uansett at dette forsøket på kritikk er prematurt gitt at saken fremdeles er uløst.
Denne frasen om at bevisene "med styrke" taler mot at TH er involvert, burde implisere
at det fins en annen gitt gjerningsperson. Såvidt jeg vet, gjør det ikke det - ennå.

Hvis det var så åpenbart at Tom Hagen måtte være uskyldig, så må man jo lure på hvorfor Holden ikke har utfordret påtalemyndigheten ved å kreve at siktelsen mot Tom Hagen måtte frafalles mye tidligere?

Mange i TT forventet nettopp dette av Holden. I tiden etter at Tom Hagen ble løslatt fra varetekt.

Nei, dette ligner en "perfekt forbrytelse", der politiet ikke har funnet beviser mot den eneste mistenkte GM.
Citera
2024-11-13, 00:00
Medlem
Citat:
Hvis det var så åpenbart at Tom Hagen måtte være uskyldig, så må man jo lure på hvorfor Holden ikke har utfordret påtalemyndigheten ved å kreve at siktelsen mot Tom Hagen måtte frafalles mye tidligere?

Mange i TT forventet nettopp dette av Holden. I tiden etter at Tom Hagen ble løslatt fra varetekt.

Nei, dette ligner en "perfekt forbrytelse", der politiet ikke har funnet beviser mot den eneste mistenkte GM.
Vedder på at politiet ikke har et fnugg av beviser som peker i en annen retning.
Citera
2024-11-13, 06:41
Medlem
Citat:
Jeg synes det er urett og uredelig av Holden å kritisere politiet for lekkasjer. Jeg ser at Holden mener at også klausulerte dokumenter er blitt lekket. Det er en påstand Holden står alene med. Politiet har verken avkreftet eller bekreftet at slik informasjon er blitt offentliggjort.

Politiet har beklaget lekkasjene, og har sagt at lekkasjene har vært ødeleggende for etterforskningen og ikke minst en belastning for TH og hans familie.

Hvilket grunnlag har du til å komme til konklusjonen at det er urett og uredelig av Holden å kritisere politiet for lekkasjer?
Citera
2024-11-13, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Politiet har beklaget lekkasjene, og har sagt at lekkasjene har vært ødeleggende for etterforskningen og ikke minst en belastning for TH og hans familie.

Hvilket grunnlag har du til å komme til konklusjonen at det er urett og uredelig av Holden å kritisere politiet for lekkasjer?

Jeg snakket om klausulerte dokumenter. Holden påstår at det har vært lekket taushetsbelagte dokumenter.

Jeg har aldri sett at politiet har bekreftet slike lekkasjer.

Men det har du kanskje lest?

I så fall får du legge ved link.
Citera
2024-11-13, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluljah
Det är just detta som gör det så svårt för mig att tänka bort hans inblandning utifrån hur trusselbrevet är formulerat och av samma anledning har jag svårt att se att TH själv ligger bakom trusselbrevet. Det enkla svaret på varför trusselbrevet nämner rättfärdigget och argumenterar för att den begärda lösensumman utgör en mindre del av formuen borde vara att någon bakom brevet känner hans svaga punkter och har personligt motiv för att hämnas eller reta honom. Möjligen i kombination med en. eller annan hållhake. Om TH står bakom trusselbrevet utifrån hur det är formulerat har han en personlighet som inte liknar någon annan. Om han däremot blir överraskad över formuleringar i trusselbrevet förklarar det händelseförloppet bättre utifrån angivna tidpunkter under eftermiddagen.

Jeg tror trusselbrevet er konstruert slik at det skal kunne kaste mistanke i alle retninger.

Absolutt alle tenkelige retninger.

Det er også truet med at det vil bli lagt ut drapsvideo av Anne-Elisabeth. Trusler som hinter til islamistiske terrorister. Jeg synes det er veldig spesielt.
Citera
2024-11-13, 11:36
Medlem
Politiet har selvsagt beklaget alle lekkasjene men i likhet med flere andre her inne så tar de ikke direkte til seg kritikken. Det er tross alt de som bestemmer og da gjør de som de vil.
Poenget er at en talskvinne beklager lekkasjene men ikke med innlagt at det er fra dem lekkasjene kommer. De har gjort det mange ganger før og tror knapt jeg kommer på en sak hvor det har fått konsekvenser. I en og annen sak må et individ betale med jobb eller sanktsjoner. De blir normalt bare flyttet rundt på. Gudmundsen i Bergen var katatrofal i den Sotrabarnemordsaken, hans ryktet var allerede godt frynset fra Boomerangsaken. Han havnet i Scotland Yard om jeg ikke tar feil.
VG journalisters holdninger sier det meste når Lyn Gordon skal beskrive sine etiske holdninger og arbeidsmetoder, kombinert med et dårlig forsøk på verning av sine politikilder. Han så det på øya, ansiktet og forskjell i svarene han fikk. Litt småsynsk som skaanseth her inne, som diagnoserer utfra øya, "kul" på armen, farskapstester utfra bilder og den slags svada.
Når alt kommer til alt og en mulig løsning dukker opp tror jeg dette blir en laaaangt større skandale enn f.eks Stian Elle, politiets wonderboy i Tengs-saken. Vi vet hvor han endte opp. Eller Baneheia for den saks skyld.
Politiet i Norge er bundet på armer og bein med all slags lover og regler, det kombinert med uhyre lav kompetanse så sier resultatene seg selv, dessverre.
Citera
2024-11-13, 12:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Politiet har selvsagt beklaget alle lekkasjene men i likhet med flere andre her inne så tar de ikke direkte til seg kritikken. Det er tross alt de som bestemmer og da gjør de som de vil.
Poenget er at en talskvinne beklager lekkasjene men ikke med innlagt at det er fra dem lekkasjene kommer. De har gjort det mange ganger før og tror knapt jeg kommer på en sak hvor det har fått konsekvenser. I en og annen sak må et individ betale med jobb eller sanktsjoner. De blir normalt bare flyttet rundt på. Gudmundsen i Bergen var katatrofal i den Sotrabarnemordsaken, hans ryktet var allerede godt frynset fra Boomerangsaken. Han havnet i Scotland Yard om jeg ikke tar feil.
VG journalisters holdninger sier det meste når Lyn Gordon skal beskrive sine etiske holdninger og arbeidsmetoder, kombinert med et dårlig forsøk på verning av sine politikilder. Han så det på øya, ansiktet og forskjell i svarene han fikk. Litt småsynsk som skaanseth her inne, som diagnoserer utfra øya, "kul" på armen, farskapstester utfra bilder og den slags svada.
Når alt kommer til alt og en mulig løsning dukker opp tror jeg dette blir en laaaangt større skandale enn f.eks Stian Elle, politiets wonderboy i Tengs-saken. Vi vet hvor han endte opp. Eller Baneheia for den saks skyld.
Politiet i Norge er bundet på armer og bein med all slags lover og regler, det kombinert med uhyre lav kompetanse så sier resultatene seg selv, dessverre.

Var jo en bruker her i tråden som til stadighet kom med "lekkasjer" om det ene og det andre.
Særskilt i forhold til TEHs påståtte rolle i saken. På spørsmål om hvor vedkommende hentet
sine opplysninger, kom det noen rimelig forvirrende "kildehenvisninger" bl.a. i form av venners
venner av TEH og private serviceprovidere hyret inn av ØPD og Kripos for datavedlikehold.
Det er rimelig åpenbart at det meste av disse opplysningene var hentet fra politidokumenter.
Med unntak av det som handlet direkte om TEH, viste det seg at mange ting senere ble
bekreftet via media.

Når man så ser på det som har vært skrevet i media om TH, virker det ganske moderat
og balansert i forhold. Holden rasler trolig med sablene mest for å sette et punktum for sin klient.
Citera
2024-11-13, 16:28
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg tror trusselbrevet er konstruert slik at det skal kunne kaste mistanke i alle retninger.

Absolutt alle tenkelige retninger.

Det er også truet med at det vil bli lagt ut drapsvideo av Anne-Elisabeth. Trusler som hinter til islamistiske terrorister. Jeg synes det er veldig spesielt.

TH har vel også forsøkt å kaste mistanke i "alle retninger".
Sånn sett ganske kompatibelt med trusselbrevforfatterens intensjoner.

En plan om å forvirre, med andre ord.
Citera
2024-11-13, 17:20
Medlem
Citat:
Jeg snakket om klausulerte dokumenter. Holden påstår at det har vært lekket taushetsbelagte dokumenter.

Jeg har aldri sett at politiet har bekreftet slike lekkasjer.

Men det har du kanskje lest?

I så fall får du legge ved link.

Jeg tror Holden har bedre kontroll på dette enn deg.
Citera
2024-11-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
TH har vel også forsøkt å kaste mistanke i "alle retninger".
Sånn sett ganske kompatibelt med trusselbrevforfatterens intensjoner.

En plan om å forvirre, med andre ord.

Ja. Sånn sett passer trusselbrevet som hånd i hanske til Tom Hagens profil. Slik vi kjenner den.

Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg tror Holden har bedre kontroll på dette enn deg.

Det bør og skal jo Holden ha.

Men, jeg legger merke til at Holden er helt alene om å påstå at klausulerte dokumenter er blitt lekket til mediene.

Politiet har bekreftet at det har forekommet "lekkasjer". Men har aldri bekreftet at det er "klausulerte dokumenter" som er blitt lekket.

Det er rart at ikke flere har kommentert denne Ståle Kihle-figuren. Som nærmest må ha tvunget seg på TV2 for å få de til å offentliggjøre det affekterte brevet som HHB2 hadde skrevet. Stilet til riksadvokaten ett halvt år tidligere. Men som aldri var blitt sendt. Og som ble offentliggjort juni 2020.

Det eneste overtrampet mot barna fra mediene, var initiert av barnas bistandsadvokat Ståle Kihle!

Det nevnte brevet er forøvrig tiet ihjel av øvrig norsk presse. Det er ansvarlige og anstendige redaktører. Som skjønner hvor grensene går. Likevel klages det på mediene.

Som det klages på politiet. Er det politiets feil at åstedsgranskerne ikke har funnet spor etter andre mulige GM enn Tom Hagen selv?
Citera
2024-11-13, 20:21
Medlem
Citat:
Det er rart at ikke flere har kommentert denne Ståle Kihle-figuren. Som nærmest må ha tvunget seg på TV2 for å få de til å offentliggjøre det affekterte brevet som HHB2 hadde skrevet. Stilet til riksadvokaten ett halvt år tidligere. Men som aldri var blitt sendt. Og som ble offentliggjort juni 2020.

Det eneste overtrampet mot barna fra mediene, var initiert av barnas bistandsadvokat Ståle Kihle!

Det nevnte brevet er forøvrig tiet ihjel av øvrig norsk presse. Det er ansvarlige og anstendige redaktører. Som skjønner hvor grensene går. Likevel klages det på mediene.

Som det klages på politiet. Er det politiets feil at åstedsgranskerne ikke har funnet spor etter andre mulige GM enn Tom Hagen selv?

Alt du skriver er feil. Brevet som datteren skrev har blitt omtalt i de fleste aviser, og er også gjengitt i sin helhet i Dagbladet. Jeg aner ikke hvor du har det fra at SK har "tvunget seg på TV2 for å få de til å offentliggjøre brevet".

Barna var komfortable med at TV2 publiserte brevet. Datteren satte fingeren på mange feil, og tabber som ble gjort, og hadde jo helt rett i at politiet hadde fokuset på helt feil sted.

Det finnes mange spor på åstedet som ikke kan knyttes til TH. TH har alibi, og han er nå fullstendig renvasket etter en svært grundig etterforskning, og kan umulig være GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in