2024-11-12, 21:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Den som varit mest lik Arne Weise är nog Ernst Kirsteiger som var julvärd 2004. Han hade kunnat sitta varje år sedan dess. Han lever fortfarande.

Öh...jo de var bögar. Fråga valfri person på flashback. Eller googla.

Jag håller med om att Ernst kommer närmast, även om han också har ett lite fjompigt drag, precis som Mark. Men man VET ju att han inte är bög, så det gör inte så mycket. Och han ser ju även väldigt bra ut i egenskap av man. (Eller gjorde, nu har jag inte sett honom på länge, så jag vet inte hur han har åldrats.)
Citera
2024-11-12, 21:52
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag håller med om att Ernst kommer närmast, även om han också har ett lite fjompigt drag, precis som Mark. Men man VET ju att han inte är bög, så det gör inte så mycket. Och han ser ju även väldigt bra ut i egenskap av man. (Eller gjorde, nu har jag inte sett honom på länge, så jag vet inte hur han har åldrats.)

Ja, för om man ska byta varje år så blir det ofta såna du inte gillar. Det finns ju liksom inte hur många "mysfabröder" som helst att välja mellan.

Den helt klart mest kontroversiella julvärden de haft var Palestina-vurmaren och muslimen Gina Dirawi 2015.
Citera
2024-11-12, 21:56
Avstängd
flugornass avatar
Här behövs det en lite mer manligt tomte, Ernst Kirsteige är för fjollig och Leif GW Persson är för jävla seg, och hbtq xzche personer har jag fått nog av.

Kristendomen och Svenskar är ju förlåtande så här behövs något nytt, nej inte någon Mohamed.
Loke* *=t var väl/är pedofil
Så då återstår bara Thorsten Flinck jäklar vad ögonen kommer tindra på både honom och alla barnen.
Citera
2024-11-12, 22:08
Medlem
Imnshos avatar
Fy fan, då blir det ingen jul-TV för mig. Avskyr den där smilfinken. Har en känsla av att han är en riktig skitstövel i verkligheten.
Citera
2024-11-12, 22:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ja, för om man ska byta varje år så blir det ofta såna du inte gillar. Det finns ju liksom inte hur många "mysfabröder" som helst att välja mellan.

Den helt klart mest kontroversiella julvärden de haft var Palestina-vurmaren och muslimen Gina Dirawi 2015.

Jag håller med, inte för att hon håller på Palestina (det gör jag också, jag tar ställning mot mitt parti i den frågan, det är min rättighet), utan för att hon var a) muslim (det passar verkligen inte den som ska leda ett julfirande i ett kristet land), b) ung, flamsig tjej (hon kunde inte alls ge det rätta stödet och stabiliteten till ensamma människor som bara har TV:n som sällskap på julen, hon trodde att hon var där för sin egen skull, för att showa och bjuda in gäster och synas) och c) för att hon tjatade sig till uppdraget, och så ska det inte gå till. Den som får uppdraget ska vara ödmjuk, och åtminstone låtsas bli förvånad och överväldigad av äran.
Citera
2024-11-12, 22:11
Medlem
langtranggangs avatar
[quote=stekpanna80|90075949]Ja jag ser det framför mig när han sitter i sammetskavaj[/QUOTE

Minns också hur han suttit där och pratat om sin mamma hela tiden och deras julfirande i Finland! ”Mamma tyckte si och ”mamma tyckte så”.
Citera
2024-11-12, 22:52
Medlem
GoranPongs avatar
Dåligt val av Julvärd men jag är inte förvånad.
Citera
2024-11-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Här behövs det en lite mer manligt tomte, Ernst Kirsteige är för fjollig och Leif GW Persson är för jävla seg, och hbtq xzche personer har jag fått nog av.

Kristendomen och Svenskar är ju förlåtande så här behövs något nytt, nej inte någon Mohamed.
Loke* *=t var väl/är pedofil
Så då återstår bara Thorsten Flinck jäklar vad ögonen kommer tindra på både honom och alla barnen.

Flinck är ett bra förslag! Han är alltid lite stirrig men hade gjort det grymt bra. Tyvärr är SVT fega.
Citera
2024-11-12, 23:10
Medlem
blir gardell nästa år då.
Citera
2024-11-13, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Invandrare
Bög
Vänster

Det krävs väl minst 2 av 3 för att kunna bli vald av SVT.

Synd om det lilla barnet som nu lämnas ensam hemma på julafton med frun till Marc.
Citera
2024-11-13, 00:40
Medlem
Ååhh Gud...nej!! Inte Marks olidliga bögfjolliga röst och brutna svenska. Eller förresten, skit samma - jag ska inte titta ändå.
Citera
2024-11-13, 01:27
Medlem
Bra val. Han är trevlig och mysig.
Jobbigt bara för alla homofober som är klena i sin manlighet och känner sig hotade av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in