Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Så den andra SD-hataren Malin Olsson hade varit okej?
Jag tycker inte folk som tar sådana här uppdrag ska ta politisk ställning. Visst, det kanske var länge sedan, när ännu fler hade SD Derangement Syndrom än nu, men folk påminns om det, tack vare t.ex. Samnytts artikel om Marks tweets.
Angående bögar har de förekommit länge på teve. Folk i din generation satt och kollade på Gäster med gester som leddes av bögen Lennart Svahn och Bingolotto som leddes av bögen Leif Loket Olsson. Och kollade på Sportspegeln som leddes av bögen Bosse Hansson.
Så länge de inte är råbögiga i sitt sätt så kan man strunta i att de är bögar. Mark är ju mindre bögig än Gardell.
Nej jag tycker inte att någon kvinna ska vara julvärd. Jag tycker att de borde ha valt en ny vit heterosexuell medelålders man som var så lik Arne Weise som möjligt, även om ingen såklart någonsin kan fylla hans skor helt, och låtit denne vara julvärd VARJE år tills det blev dags för pension någon gång vid 70-75. Julvärden ska vara en harmlös mysfarbror som inte retar någon, men med substans under, och åtminstone kulturkristen om han inte är troende kristen (vilket han gärna får vara - uppdraget handlar ju om den Heliga natten).
Däremot stör det mig faktiskt mindre som det går bögrykten om nyårsklockuppläsaren - men inte heller han (han - aldrig en hon där heller!) - bör leva öppet som bög. Nyårsklockuppläsaren ska nämligen INTE vara en mysfarbror - han är för vuxna, som är uppe vid tolvslaget. Han får gärna ha på sig bonjour och hög hatt och ha en air av dekadens runt sig, samtidigt som han bör vara vansinnigt attraktiv /även/ för kvinnor. Man ska liksom känna att han tittar in på Skansen på sin väg mellan en nyårsfest och en annan, och att nyårsnatten för honom troligt kommer att sluta i en opiumhåla!
Vad vet du om min generation, förresten..?

Och Loket och Lennart Svahn är/var väl inte bögar? Då dolde det väl i så fall.