2024-11-12, 20:32
Medlem
Tjoflos avatar
Han är jobbig och kan aldrig komma ifrån att han är bög. Är som att varje mening måste ha ett bögtema så fort han öppnar munnen.
Citera
2024-11-12, 20:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det stora problemet med Levengood är inte att han är bög (även om det är äckligt) utan att han tagit politisk ställning emot SD. Han talar alltså illa om det partiet som närmare en fjärdedel av svenskarna röstar på. Dessvärre har även söta straighta Malin Olsson talat illa om SD, så hon hade inte varit bra heller, trots att någon i tråden önskade sig henne.

Dick Eriksson är bög, skulle du har kunnat tänka dig han som julvärd?

Nej INGEN bög.

Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Christer Fuglesang hade varit ett spännande annorlunda val
då hade det blivit en spejsad julafton

Ja verkligen! En kompetent vit man med substans, och ändå ödmjuk. Att ingen har tänkt på att fråga honom! Men det går väl inte eftersom han är... en kompetent vit man med substans, och ändå ödmjuk. Och gift med en kvinna.
Citera
2024-11-12, 20:58
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Tre månader kvar till jul. Snart börjar förhandsdiskussionerna om årets julvärd i SVT och om vem som får det ärofulla uppdraget att tända ljus i tv på julafton.

Vem vill ni att det ska bli och vem tror ni att det blir?

Jag tror att Pernilla Månsson-Colt skulle vara en bra julvärd, hon är trevlig, en SVT-profil och gör sig bra i rutan samt har rätt värdegrund.

Mark Levengood, även han en trevlig SVT-profil med rätt värdegrund, dessutom homosexuell och invandrare. Det som talar emot honom är att det var en man av utländsk härkomst som var julvärd förra året och en homosexuell man för fyra år sen.

Själv skulle jag vilja se Malin Olsson som julvärd. Hon är trevlig och snygg. Dessutom en SVT-profil och tack vare det har hon säkerligen rätt värdegrund. Så kriterierna finns där. Och då skulle hon kunna göra en kombination av julvärdandet med sin programsuccé "Vem bor här?" Att besöka vanligt folk och se hur de dekorerat sina hem inför jul.

Vad tror ni?

Hade gärna sett Leif GW Persson som julvärd. Han är mysig
Citera
2024-11-12, 21:03
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej INGEN bög.

Så den andra SD-hataren Malin Olsson hade varit okej?

Jag tycker inte folk som tar sådana här uppdrag ska ta politisk ställning. Visst, det kanske var länge sedan, när ännu fler hade SD Derangement Syndrom än nu, men folk påminns om det, tack vare t.ex. Samnytts artikel om Marks tweets.

Angående bögar har de förekommit länge på teve. Folk i din generation satt och kollade på Gäster med gester som leddes av bögen Lennart Svahn och Bingolotto som leddes av bögen Leif Loket Olsson. Och kollade på Sportspegeln som leddes av bögen Bosse Hansson.

Så länge de inte är råbögiga i sitt sätt så kan man strunta i att de är bögar. Mark är ju mindre bögig än Gardell.
Citera
2024-11-12, 21:04
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Julen är ju en kristen högtid och där hör inte bögarna hemma . Det är emot kristendomen.
Citera
2024-11-12, 21:24
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
SD-hatare och Sverigehatare göra sig icke besvär.

Jag tycker inte en kändis bör ta politisk ställning. Han exkluderar mer än 20 procent av svenskarna.
På Facebook har #jagärhär invaderat alla kommentarsfält och lyriskt öst sin iver hur roligt de ska få se honom i rutan.
Citera
2024-11-12, 21:33
Medlem
dwgs avatar
SVT har inga hämningar, dom har spårat ut sinnesslös.

Men tur är väl att man sätter på svt en gång om året , men nu får man sätta på Kalle 5 minuter efter så slipper man se bögen
Citera
2024-11-12, 21:37
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
SVT har inga hämningar, dom har spårat ut sinnesslös.

Men tur är väl att man sätter på svt en gång om året , men nu får man sätta på Kalle 5 minuter efter så slipper man se bögen

Jag kollar på julvärden, men inte på ankan.

Sedan Arne Weise slutade för 22 år sedan har SVT haft tre homos som julvärdar:

-Lotta Bromé 2003
-Lars Lerin 2020
-Mark Levengood 2024
Citera
2024-11-12, 21:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Så den andra SD-hataren Malin Olsson hade varit okej?

Jag tycker inte folk som tar sådana här uppdrag ska ta politisk ställning. Visst, det kanske var länge sedan, när ännu fler hade SD Derangement Syndrom än nu, men folk påminns om det, tack vare t.ex. Samnytts artikel om Marks tweets.

Angående bögar har de förekommit länge på teve. Folk i din generation satt och kollade på Gäster med gester som leddes av bögen Lennart Svahn och Bingolotto som leddes av bögen Leif Loket Olsson. Och kollade på Sportspegeln som leddes av bögen Bosse Hansson.

Så länge de inte är råbögiga i sitt sätt så kan man strunta i att de är bögar. Mark är ju mindre bögig än Gardell.

Nej jag tycker inte att någon kvinna ska vara julvärd. Jag tycker att de borde ha valt en ny vit heterosexuell medelålders man som var så lik Arne Weise som möjligt, även om ingen såklart någonsin kan fylla hans skor helt, och låtit denne vara julvärd VARJE år tills det blev dags för pension någon gång vid 70-75. Julvärden ska vara en harmlös mysfarbror som inte retar någon, men med substans under, och åtminstone kulturkristen om han inte är troende kristen (vilket han gärna får vara - uppdraget handlar ju om den Heliga natten).

Däremot stör det mig faktiskt mindre som det går bögrykten om nyårsklockuppläsaren - men inte heller han (han - aldrig en hon där heller!) - bör leva öppet som bög. Nyårsklockuppläsaren ska nämligen INTE vara en mysfarbror - han är för vuxna, som är uppe vid tolvslaget. Han får gärna ha på sig bonjour och hög hatt och ha en air av dekadens runt sig, samtidigt som han bör vara vansinnigt attraktiv /även/ för kvinnor. Man ska liksom känna att han tittar in på Skansen på sin väg mellan en nyårsfest och en annan, och att nyårsnatten för honom troligt kommer att sluta i en opiumhåla!

Vad vet du om min generation, förresten..? Och Loket och Lennart Svahn är/var väl inte bögar? Då dolde det väl i så fall.
Citera
2024-11-12, 21:38
Medlem
Kanske kan bli något, kommer han krama en muslim och sedan äter de julskinka tillsammans?

SVT har möjligheten att förändra världen här. Tar dom chansen?
Citera
2024-11-12, 21:42
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej jag tycker inte att någon kvinna ska vara julvärd. Jag tycker att de borde ha valt en ny vit heterosexuell medelålders man som var så lik Arne Weise som möjligt, även om ingen såklart någonsin kan fylla hans skor helt, och låtit denne vara julvärd VARJE år tills det blev dags för pension någon gång vid 70-75. Julvärden ska vara en harmlös mysfarbror som inte retar någon, men med substans under, och åtminstone kulturkristen om han inte är troende kristen (vilket han gärna får vara - uppdraget handlar ju om den Heliga natten).

Däremot stör det mig faktiskt mindre som det går bögrykten om nyårsklockuppläsaren - men inte heller han (han - aldrig en hon där heller!) - bör leva öppet som bög. Nyårsklockuppläsaren ska nämligen INTE vara en mysfarbror - han är för vuxna, som är uppe vid tolvslaget. Han får gärna ha på sig bonjour och hög hatt och ha en air av dekadens runt sig, samtidigt som han bör vara vansinnigt attraktiv /även/ för kvinnor. Man ska liksom känna att han tittar in på Skansen på sin väg mellan en nyårsfest och en annan, och att nyårsnatten för honom troligt kommer att sluta i en opiumhåla!

Den som varit mest lik Arne Weise är nog Ernst Kirsteiger som var julvärd 2004. Han hade kunnat sitta varje år sedan dess. Han lever fortfarande.

Citat:
Och Loket och Lennart Svahn är/var väl inte bögar? Då dolde det väl i så fall.

Öh...jo de var bögar. Fråga valfri person på flashback. Eller googla.
Citera
2024-11-12, 21:45
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Jag kollar på julvärden, men inte på ankan.

Sedan Arne Weise slutade för 22 år sedan har SVT haft tre homos som julvärdar:

-Lotta Bromé 2003
-Lars Lerin 2020
-Mark Levengood 2024

Julvärden är inget jag lägger energi på, de namnen du drog nu hade jag inge minne av 😂

Men blev väl så när weise slutade, han hängde med mig tills man var 24 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in