2024-11-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Fib är bra att ta till när man är i price discovery. Prickade rätt bra.
https://ibb.co/tsVVK2q

Låter det vara osagt om BTC skall ner och återtesta $74k innan nytt försök på $90k. Det vore dock ett drömläge att plussa på sina bags en aning om så sker.

Jag tror att det var mer en slump att den fibnivån nåddes.
Enligt min graf så var det en motståndslinje som priset slog i, den kommer från 14/4-21 samt 10/11-21
Citera
2024-11-12, 20:20
Medlem
Styrkebesked! Når vi 90 innan amerikanska börsen stänger kl 22?😀
Citera
2024-11-12, 20:34
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Tack. Nej, jag trejdar egentligen inte alls. Jag skulle nog ha tjänat på att göra det, men jag vill inte ta risken att flytta bitcoin ur cold storage eller göra dåliga affärer. Kommer troligen växla lite till guld och fiat (för levnadsomkostnader) och konsumera en del när vi når tillräckligt högt dock. För att få ner bitcoinandelen av portföljen, om inte annat.

Du åker på en fegis-stämpel..
Citera
2024-11-12, 20:59
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Du åker på en fegis-stämpel..

En fegis-stämpel är numera plausibelt till någon som är all in i Bitcoin...
Missförstå mig gärna.
Citera
2024-11-12, 21:05
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vad ska de annars dela på? Monopolpengar?
Glaspärlor, snäckskal och papperslappar skulle kunna vara ett giltigt alternativ bland fullblodsidioter.
Citera
2024-11-12, 21:10
Medlem
Bryter vi 90 snart? Inte lyckats än…hårt motstånd. Vad säger experterna?
Citera
2024-11-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Varför ”ska” människor dela på dessa bitcoins? Behövs dessa bitcoins till något så som mat eller tak över huvudet?

Du har inte fattat ens grunderna rörande monetär teori. All valuta är värdelös om man resonerar som du gör. Varför ska jag jobba för ersättning i form av en sifferumma på mitt bankkonto i valutan kronor för? Det är precis samma idiotiska fråga.

Att du inte kommit förbi de där frågorna efter att ha diskuterat bitcoin i så många år…

Det du säger om bitcoin kan jag säga om kronor, pund och dollar. Eller silver och guld. Varför skulle någon byta mat, kläder eller bostad mot något så värdelöst som en metallbit eller sedlar eller siffror på ett konto i en bank. Du gör dig bara löjlig ju, när du inte ens förstår grunderna till varför det uppstår universella bytesmedel i mer sofistikerade ekonomier.
Citera
2024-11-12, 21:21
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Snyggt, alla som gick lång med för mycket leverage det senaste dygnet är nu sopade av banan. Ska bli intressant att se hur ljuset stänger på 4h. Skulle inte bli ett dugg förvånad om vi kravlar tillbaka upp.

Nåja, skitsamma. Tror att jag talar för de flesta när jag påstår att vi saknar dina streckgubbar..
Citera
2024-11-12, 21:49
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Nåja, skitsamma. Tror att jag talar för de flesta när jag påstår att vi saknar dina streckgubbar..

I och med att streckgubbarna inte har genererat mycket till diskussion här i tråden så ställer jag mig tveksam till att posta mer framöver. Ser inte riktigt poängen.
Citera
2024-11-12, 21:50
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag är i samma sits. Jag gick hårt in på MSTR för ett par månader sedan, men inte tillräckligt uppenbarligen. Jag vet inte alls vart man gör av allt nu, det jag hoppades på innan var en dipp i USA-börserna men det gick ju sådär... Sidelined med en stor andel.

Efter nogsamt övervägande ska jag skicka 100k in i Toncoin.
Citera
2024-11-12, 21:53
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
I och med att streckgubbarna inte har genererat mycket till diskussion här i tråden så ställer jag mig tveksam till att posta mer framöver. Ser inte riktigt poängen.

Va inte så tjejig. Vi gillar dina streckgubbar..
Citera
2024-11-12, 22:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Bitcoin är pengar, mer precist:
A Peer-to-Peer Electronic Cash System
Bitcoin fungerar katastrofalt dåligt som pengar och kan knappast betraktas som det.

Så vad är svaret på frågan varför hela världens befolkning ”ska” behöva dela på alla bitcoins?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in