2024-11-12, 19:35
Medlem
Smygknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wygesa
Råkar du ha kvar länken så får du gärna länka. MrKoll är ju envisast av alla med att inte låta folk ha integritet.
Intressant ändå

Hittar den inte nu men var någon okänd kändis som snattat. Kanske hittar senare.
Citera
2024-11-12, 19:37
Medlem
Kan det vara den mörka kvinnan som är krimreporter på SVT?
Citera
2024-11-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smygknullarn
Såg nyss en tråd på FB om en känd snattare som verkar helt okänd men som klarat av att ta bort sig, så på något sätt verkar det gå.
Kan du länka FB tråden?
Citera
2024-11-12, 19:42
Medlem
Smygknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ccataleya
Kan du länka FB tråden?

(FB) Mordkontrakt på SVT-profil
Citera
2024-11-12, 19:43
Medlem
SpelarAllanballans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Och vad är problemet med det? Varför skulle det finnas ett mordkontrakt på honom för att han gillar att dra en lina då och då?
Det sa jag inte, jag påpekade det bara.
Citera
2024-11-12, 19:45
Medlem
Varför fortsätter folk spekulera när det redan framkommit att det gäller Messiah Hallberg.

Finns ju till och med skärmdump från appen.
https://imgur.com/eBgpGU7

Edit: Tror f.ö att det bara är tomma hot.
Senast redigerad av Lostinflashback 2024-11-12 kl. 19:47.
Citera
2024-11-12, 19:46
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smygknullarn
Såg nyss en tråd på FB om en känd snattare som verkar helt okänd men som klarat av att ta bort sig, så på något sätt verkar det gå.

Citat:
Råkar du ha kvar länken så får du gärna länka. MrKoll är ju envisast av alla med att inte låta folk ha integritet.
Intressant ändå

Citat:
Ursprungligen postat av Ccataleya
Kan du länka FB tråden?

Man kan ta bort sig från alla söktjänster plus sökresultaten på Google/Bing om man engagerar sig lite. Jag är borttagen överallt inklusive Mrkoll. Finns lång tråd, läs första inlägget. Men glöm Krimfup och Lexbase, de tar inte bort någon i nuläget.

(FB) Man kan nu ta bort sig själv från alla personuppgift hemsidor (GUIDE)

Tillägg: Ratsit-länken i trådstarten är död. Man får kontakta dem själv och be om en egen tabort-länk, den gäller sen i 24 timmar.
Senast redigerad av finkelvolten 2024-11-12 kl. 19:50.
Citera
2024-11-12, 19:47
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Varför fortsätter folk spekulera när det redan framkommit att det gäller Messiah Hallberg.

Det ser ut som ett skämt.
Citera
2024-11-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finkelvolten
Man kan ta bort sig från alla söktjänster plus sökresultaten på Google/Bing om man engagerar sig lite. Jag är borttagen överallt inklusive Mrkoll. Finns lång tråd, läs första inlägget. Men glöm Krimfup och Lexbase, de tar inte bort någon i nuläget.

(FB) Man kan nu ta bort sig själv från alla personuppgift hemsidor (GUIDE)

Tillägg: Ratsit-länken i trådstarten är död. Man får kontakta dem själv och be om en egen tabort-länk, den gäller sen i 24 timmar.

Du menar alltså mer borttagen än det som MrKoll nämner på sin hemsida? (att endast kunna ta bort sin postadress därifrån)
Citera
2024-11-12, 20:05
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback

Edit: Tror f.ö att det bara är tomma hot.

Vadå "framkommit"?

Citat:
Enligt Expressens uppgifter ska någon ha publicerat en bild på SVT-profilen och frågat om någon ville skjuta personen i fråga, varpå en annan användare ska ha tagit på sig uppdraget.

Inget av det fetade förekommer i printen du länka, eller menar du att det ska ha lagts ut olika versioner av samma kontrakt i olika krypterade chattar?
Citera
2024-11-12, 20:14
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:
Du menar alltså mer borttagen än det som MrKoll nämner på sin hemsida? (att endast kunna ta bort sin postadress därifrån)

Ja, det finns inte ett spår av mig på Mrkoll. Den "funktion" du pratar om är för övrigt fullständigt meningslös eftersom hemadressen ligger kvar i url:en i adressfältet. Så hemadressen är inte ens dold om man gör så.

Skicka mailmallen från trådstarten istället. Tar normalt sett ca 2 veckor innan de tar bort dig. Jag har tagit bort både mig och närstående utan problem.
Citera
2024-11-12, 20:24
Medlem
HBTKuks avatar
Messiah skojade om kvinnosynen inom islam, har jag för mig, i senaste avsnittet av SN.

Min fru sa till och med "jaha, nu lär väl han få hot". Och rätt fick hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in