Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Ukrainarna själva skulle nog kunna fixa biffen själv, om det vore tillräckliga vapenleveranser och dessa skulle bli levererade i tid. Som det är nu, och har varit..så finns det alltför många länder som försöker smita iväg ifrån sina åtaganden. Detta ger även nog ett utslag på moralen bland de som skall kallas in i Ukraina, vill jag tro.
Kriget har hållit på i snart 1000 dagar, och dessvärre så maskas det fortfarande ifrån Eu. Denna inställning ifrån Eu, kommer att kosta oss dyrt..och det blir ännu dyrare för Ukraina.
Att kriget är ruinerande för Ryssland på alla sätt, det ger Putin blanka f-n i. Det är bara slutresultatet som gäller.
Några här i tråden har flera gånger tidigare skrivit att Ukrainarna får slåss med "bakbundna händer".
Dvs, de fick inte tillstånd att slå tillbaka fritt eller att flytta slagfältet tillbaka in på de anfallandes sida.
Utöver Kursk och diverse drönarattacker i någon skala, dock kännbara.
Jag är ingen strateg inom det militära så jag går väldigt sällan in i sådana diskussioner.
Men, jag förstår hur de tänker.
Även om jag förstår också varför Väst-ledare till en början var försiktiga.
Dock borde man hela tiden utvärdera dagsläget.
Göra nya bedömningar efter hur saker och ting utvecklas.
Europa måste oavsett bevisa för hela världen (!) INKLUSIVE USA hur viktigt detta är för oss.
Det är inte en tillfällig NYCK.
Det handlar om att vi redan VET vad Sovjet var...
Och en sak till, många rysstroll pratar ibland om att "den platsen och den platsen" tillhörde sovjet...
Men för i helvete: sovjet var en liten liten kort tid. Varför skulle världen idag utgå från den lilla tiden??
Och andra gånger säger rysstrollen att sovjet är inte ryssland...nä just det!
Ryssland är inte Sovjetunionen. Stor skillnad. Move on God damn it! Sluta böla!
Och BTW håll koll på Musköten. Han stinker.
Han tycks fungera som någon form av "bulvan".
Täckmantel.
Lite för många incidenter nu..