Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
En majoritet av världens ekonomi vill ju ha med dem att göra. Det är kanske 35-40% av världens BNP ("det kollektiva väst") som inte vill ha med dem att göra.
Det mest sannolika är att ryssarna härdar ut kriget och uppnår en del militära mål eller att fronten fryses, men sedan går en medioker utveckling till mötes, med eftersatt infrastruktur, dålig demografi, låg innovation, etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Sorry, jag blir taggad av så många.
Jag förstår dock inte ditt scenario. Du menar om det blir eld upphör imorgon? Tror du ekonomin går så bra att han kan rusta upp igen på 10 år? Vilka ukrainare är det han ska använda?
Jag tror du förstår, men du vill låtsas som att det regnar. Om de fyra östra oblasten blir ryska så kommer alla pojkar där tvingas till värnplikt.
På tio år hinner man lära upp rätt många att idka analsex samt springa rätt över en åker för att sedan bli sprängd i bitar av en drönare.
Ryssland kan producera vapen, och även om så folk svälter ihjäl är det något man kommer fortsätta med. På tio år hinner man rusta rätt mycket. Man hinner garanterat också med en provsprängning.
Förresten håller du ju på att tjata om att det inte är någon fara med ekonomin I Ryssland.
Så, hoppas jag förtydligat.
Tror du själv på att Ryssland kommer lägga bössan på hyllan om de får igenom sina krav i Ukraina? Vem vet, du kanske inbillar dig nåt sånt.