2024-11-10, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honestbitch
Så det är

Mattias Gustafsson 1954xxxx-7954 70 år 11 nov '24 (tidigare namn Mamikon Ghadimyan)
Armine Stepanyan 19711019-XXXX 53 år
Liam Stepanyan 19961009-xxxx 28 år
som håller i trådarna för det här www.krimfup.se

Armine S och hennes son Liam S äger www.krimfup.se/Fuplex AB med "nyhetesbyrån" Fu
https://www.allabolag.se/befattnings.../2KIE4EDI5YDLG

Mattias (Mamikon) är åtalad i brottmål med dom 221201 B 17348-22
Göteborgs tingsrätt. Han var även missnöjd med för lågt socialbidrag 2017 så har ett ärende om det också: FR GBG 2677-17

De har också Olskrokens spel https://www.instagram.com/olskrokensspel/ med 2000+ följare
Kan inte förstå att de hänger ut frikända också och riskerar dra ner hela verksamheten i skiten Spelbutiken/tobaksbutik och krimfup-verksamheten.
Armine har nyligen köpt lgh i Karlatronet för 5+ mille också. Tror inte Armine bor där själv precis såsom hon är skriven. Mattias har kvar lägenheten på Olskroksgatan 20 lgh 1002 416 66 Göteborg.
Bara att gå in och upplysa alla kunder på Olskrokens spel & Tobak på instagram vad de pysslar med...

Den ansvarige utgivaren för krimfup.se är en Mattias Gustafsson men ägaren är en kvinna som heter Armine Stepanyan som är en lärare bosatt i Göteborg.

Här är förmodligen hennes facebook.
https://www.facebook.com/share/14BhU...ibextid=LQQJ4d

Går ni in på ”visa Armines info i avsnittet om” och sen trycker på hennes ”gillar” så ser ni Olskroken och förskollärare.
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2024-11-10 kl. 20:10.
Citera
2024-11-10, 21:28
Medlem
Genelkurmays avatar
Varför är det helt omöjligt att ta bort sig från birthday?
Citera
2024-11-11, 08:32
Medlem
Valties avatar
Jag blev dömd i våras och har inte förekommit på Krimfup tills nu. Såg det av en slump igår när jag googlade mig själv.
Det sjuka är att när jag söker på mig själv på Google så är det ett helt annat efternamn som visas och under rubriken så syns mitt fullständiga namn och ålder med liten text.

Trodde jag hade klarat mig från dessa idioter men tydligen inte. Har skickat in till Google att de ska ta bort den specifika länken.
Citera
2024-11-11, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay

Har du använt IMY mallen och mailat till info@birthday.se? Har du inte fått ett svar efter 30 dagar kontaktar du IMY och gör en anmälan. 30 dagar från den dagen du skickade första mailet till birthday, skulle den 30 dagen vara en helgdag så har dom till första vardagen på sig att svara.
Citera
2024-11-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Säger du det...
Här är mailet:
Hej,
Tack för att du kontaktat Lexbase kundtjänst. Med anledning av EU:s dataskyddsförordning (2016/679, GDPR), som trädde i kraft den 25 maj 2018 har vi fått frågor om användningen av Lexbase nyhetstjänst. Personuppgifter om dig som omfattas av GDPR kommer raderas inom 48 timmar. Eventuella personuppgifter som förekommer i vår kommunikation sparas för att Lexbase ska kunna styrka bolagets bemötande i ärenden. Om du är registrerad kund hos Lexbase kan du alltid avluta ditt konto under fliken ”profil”. Vi sparar Ej kundinformation från avlutade konton.

De kommer bara ta bort ditt konto på lexbase om du har ett men inte dina domar.
Citera
2024-11-11, 19:22
Medlem
Citat:
Säger du det...
Här är mailet:
Hej,

Tack för att du kontaktat Lexbase kundtjänst. Med anledning av EU:s dataskyddsförordning (2016/679, GDPR), som trädde i kraft den 25 maj 2018 har vi fått frågor om användningen av Lexbase nyhetstjänst. Personuppgifter om dig som omfattas av GDPR kommer raderas inom 48 timmar. Eventuella personuppgifter som förekommer i vår kommunikation sparas för att Lexbase ska kunna styrka bolagets bemötande i ärenden. Om du är registrerad kund hos Lexbase kan du alltid avluta ditt konto under fliken ”profil”. Vi sparar Ej kundinformation från avlutade konton.
Enligt lexbase omfattas inte din dom av gdpr så den kommer de inte ta bort.
Citera
2024-11-11, 20:02
Medlem
Citat:
Säger du det...
Här är mailet:
Hej,

Precis, det är dina inloggningsuppgifter inte domen de tar bort
Citera
2024-11-12, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay

Jag lyckades genom att följa instruktionen i första inlägget i tråden.
Citera
2024-11-12, 12:46
Medlem
Hur gör ni som driver bolag/är styrelsemedlemmar? Efter att ha följt första inlägget är jag så gott som borta överallt förutom sökresultat i Google som länkar till mitt bolag hos allabolag, där man kan se mitt namn, adress osv.
Citera
2024-11-12, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
Hur gör ni som driver bolag/är styrelsemedlemmar? Efter att ha följt första inlägget är jag så gott som borta överallt förutom sökresultat i Google som länkar till mitt bolag hos allabolag, där man kan se mitt namn, adress osv.

(FB) Man kan nu ta bort sig själv från alla personuppgift hemsidor (GUIDE)

Kolla google delen i inlägget.
Citera
2024-11-12, 13:40
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123

Jag har ett AB och har ingen lust att vara hemlig som företagare. Efter att jag fått bort mina privata uppgifter från samtliga sidor i trådstarten insåg jag att det uppstod lite konstigheter på Ratsit och Bolagsfakta (som hämtar info från Ratsit).

På Ratsit syns jag inte längre i styrelsen, men under Verklig huvudman, står det "Dold person, logga in för att se" typ, och när man loggar in står mitt fullständiga namn som huvudman, men är inte klickbart. Jag frågade Ratsit om mitt namn måste vara dolt där och de svarade att det är så systemet gör om man tar bort sina privata uppgifter helt.

På Bolagsfakta är det lite rörigt i databasen då jag inte står med i styrelsen, men det står att styrelsen består av 200% män (väldigt ojämnställd styrelse). Under rubriken "Företag - Säte" står dock mitt fullständiga namn med som styrelseledamot.

Jag hade hellre stått kvar i styrelsen på dessa två sidor, men mitt namn går ju fortfarande att hitta på båda sidor, om någon potentiell kund får för sig att börja luska just där. Men jag bryr mig inte om det eftersom allt ser ut som vanligt på Allabolag, som ju är den viktigaste sidan och som alltid är första sökträff. Så om någon söker på mitt fullständiga personnamn eller mitt företagsnamn kommer Allabolag som första träff (plus vår hemsida och min LinkedInprofil + bolagets LinkedIn-sida).

Sammanfattningsvis är det bara Ratsit-databasen som det blir lite rörigt med eftersom de både listar personuppgifter och företagsuppgifter.

Om du mot förmodan vill bort från Allabolag tror jag inte ens det är möjligt. Det har ju med Bolagsverkets uppgifter att göra, snarare än personuppgifter. Google kommer iaf inte plocka bort sökträffarna på din Allabolag eftersom det är ett företagsregister. Jag vet det eftersom jag bara på prov bad dem ta bort en sökträff från något estniskt företagsregister som jag inte ens vet hur mitt bolag hamnat i och de sa nej, med hänvisning till ovan, vilket inte spelar mig någon roll.

På de övriga sidorna Hitta, Eniro och Merinfo ser min bolagsinformation ut precis som den gjorde innan.

Kan tillägga att företaget inte är skrivet på min hemadress. Hade det varit det så hade ju hela poängen med inkognitoprojektet fallit lite. Skulle det vara fallet för dig och du inte vill synas den vägen kan du ju skaffa box eller skriva bolaget på en Kivra Företag+ adress. Då slipper man fysisk post som en bonus.
Senast redigerad av finkelvolten 2024-11-12 kl. 13:46.
Citera
2024-11-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finkelvolten
Jag har ett AB och har ingen lust att vara hemlig som företagare. Efter att jag fått bort mina privata uppgifter från samtliga sidor i trådstarten insåg jag att det uppstod lite konstigheter på Ratsit och Bolagsfakta (som hämtar info från Ratsit).

På Ratsit syns jag inte längre i styrelsen, men under Verklig huvudman, står det "Dold person, logga in för att se" typ, och när man loggar in står mitt fullständiga namn som huvudman, men är inte klickbart. Jag frågade Ratsit om mitt namn måste vara dolt där och de svarade att det är så systemet gör om man tar bort sina privata uppgifter helt.

På Bolagsfakta är det lite rörigt i databasen då jag inte står med i styrelsen, men det står att styrelsen består av 200% män (väldigt ojämnställd styrelse). Under rubriken "Företag - Säte" står dock mitt fullständiga namn med som styrelseledamot.

Jag hade hellre stått kvar i styrelsen på dessa två sidor, men mitt namn går ju fortfarande att hitta på båda sidor, om någon potentiell kund får för sig att börja luska just där. Men jag bryr mig inte om det eftersom allt ser ut som vanligt på Allabolag, som ju är den viktigaste sidan och som alltid är första sökträff. Så om någon söker på mitt fullständiga personnamn eller mitt företagsnamn kommer Allabolag som första träff (plus vår hemsida och min LinkedInprofil + bolagets LinkedIn-sida).

Sammanfattningsvis är det bara Ratsit-databasen som det blir lite rörigt med eftersom de både listar personuppgifter och företagsuppgifter.

Om du mot förmodan vill bort från Allabolag tror jag inte ens det är möjligt. Det har ju med Bolagsverkets uppgifter att göra, snarare än personuppgifter. Google kommer iaf inte plocka bort sökträffarna på din Allabolag eftersom det är ett företagsregister. Jag vet det eftersom jag bara på prov bad dem ta bort en sökträff från något estniskt företagsregister som jag inte ens vet hur mitt bolag hamnat i och de sa nej, med hänvisning till ovan, vilket inte spelar mig någon roll.

På de övriga sidorna Hitta, Eniro och Merinfo ser min bolagsinformation ut precis som den gjorde innan.

Kan tillägga att företaget inte är skrivet på min hemadress. Hade det varit det så hade ju hela poängen med inkognitoprojektet fallit lite. Skulle det vara fallet för dig och du inte vill synas den vägen kan du ju skaffa box eller skriva bolaget på en Kivra Företag+ adress. Då slipper man fysisk post som en bonus.

Stort tack för det utförliga svaret! Jag har ett holdingbolag vars enda syfte är att hålla personliga investeringar så ska nog gräva vidare i inkognitoprojektet även på denna fronten. Bra tips med kivra företag då min nuvarande bolagsaddress också är min hemadress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in