Citat:
Ursprungligen postat av
JoelTuff12
Hej! Jag är 20år och uppskattningsvis när jag var 6 år gammal så fick jag en lampa i huvudet vilket gjorde att jag fick ett ärr i bakhuvudet. Varje gång jag snaggar mig så ser man detta ärr då det inte växer något hår där. Uppskattar att det är ungefär 2 cm långt. Mina föräldrar sökte inga försäkringspengar för detta men nu i efterhand har jag hört om polare som fått skitmycket pengar för löjliga ärr som knappt syns. Dock förstår jag att detta är allt för länge sedan för att jag ska kunna få något.
Mins fråga är följande: Skulle jag kunna gå till vårdcentralen och säga att jag slog i huvudet för cirka 1 månad sedan och därav upptäckte det när jag snaggade mig nu och sedan vända mig till försäkringsbolaget eller är detta önsketänkande? Kan man se hur gammalt ett ärr är? Eller ser dem kanske i min sjukjournal att jag redan varit där pga detta?
Det syns på ärr för en läkare eller sjuksköterska om dom är nyuppkomna och nyligen läkta eller om du haft dom längre. Det går också att känna på ärret hur pass mjukt eller hårt det är för att bedöma hur färskt det är.
Du kommer dessvärre inte lyckas med något mer än att du blir anmäld för bedrägeri. Dom kommer också begära ut alla papper i samband med skadan och har du inte sökt för den när det väl hände så kommer det bli oerhört misstänksamt för försäkringsbolaget och du lär inte få några pengar.
Går igenom en process med försäkringsbolag själv nu för ett operationsärr som blev väldigt fult och dom är väldigt noggranna och processen tar flera år för det mesta. Så du får nog tyvärr skaffa pengar på något annat sätt.