2024-11-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disques
Tack Merapi
Det finns tydligen ngn man med stake att stå emot dessa småfräsare som hör hemma på ett THAIMASSAGE ställe , eller varför inte åka till Bangkok och Pattaya
Alla dessa figurer har tydligen uppfostrat sina barn till att mannen
skall kunna ta sin rätt . Inte konstigt att SD har framgång

Män med stakar, som protesterar mot misogyna idioter på flashback, verkar lysa med sin frånvaro tyvärr, jag är kvinna, vilket jag tror jag delar med de flesta av de som svarar mot småpojkarna här inne.
Citera
2024-11-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Men nu pratar vi inte om det utan vi pratar om kvinnor som går med i 4B-rörelsen. DET är en extremt liten klick kvinnor.

Och hur vet du det? Har du nån statistisk som visar antalet kvinnor i sydkorea, där rörelsen har sitt ursprung och nu i övriga delar av världen USA ex. där rörelsen börjar få fotfäste?

Och vad spelar det ens för roll? Feminism som ideologi, som är grunden för alla rörelser som #Metoo eller nu 4B rörelsen är rejält stor, vilket alltså, om du nu hade så svårt begripa det, var poängen med mitt svar.
Citera
2024-11-12, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av System76
Det handlar om "Project 2025"...

Originaldokumentet är över 900 sidor och handlar om hur man ämnar gå framåt OM Republikanerna skulle vinna valet.

Vad Demokraterna gjort är att göra en lättläst snabbversion (snabbguide)som är bara några sidor lång för att hjälpa sina väljare förstå vad Project 2025 handlar om.

Vad som ska ha hänt är att man tydligen skall ha ljugit i den snabb guiden. Dessa kvinnor och män tror alltså att ett mål i planen är att abort ska förbjudas helt och hållet. Man refererar i guiden var någonstans i originalet detta skall stå och man räknar med att ingen läser igenom originalet. Om det då stämmer vad man refererar till i originalet så stämmer det inte alls vad guiden påstår.

Det skall alltså finnas 2 versioner av detta dokument som där snabb guiden Demokraterna har fått ta del av inte alls stämmer.

Inte konstigt att många är förfärade. I guiden som Demokraterna fått ta del av så skall då t ex en kvinna som blivit våldtagen, eller bär på ett sjukt barn eller riskera att själv dö om man fullföljer graviditeten inte skall få välja huruvida man vill göra en abort eller inte.

Nypa salt som med allt annat du ser på nätet. Jag vet inte vad som står i originalet lika lite vad som står i snabb guiden . Det här är bara ett rykte

Snälla du, det är alldeles uppenbart att republikaner vid makt innebär starkt begränsad aborträtt i USA.
Har du ens hängt med i vad som skett där gällande abortfrågan?
Det är vad republikanerna verkligen GÖR som är av vikt här och inte vad som ev står eller inte står i nått dokument. Och det republikanerna gör, är just att ta ifrån kvinnor deras grundläggande rättigheter.
Citera
2024-11-12, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vad som är bortskämt är att vara en oansvarig liten barnunge och se till att bli gravid fast man inte vill ha barn, och sedan KRÄVA att samhället ska ställa upp och lösa situationen åt en.

Och vad med graden av bortskämdhet, att vägra bära kondom, första knulla allt man ser utan kondom, för att sen vägra bli farsa till det/ de barn man varit med om att skapat och KRÄVA att samhället ska se till att kvinnan ska "åka dit" ensam på ansvaret för det man själv varit med om och MEDVETET skapat?
Hmm?

För DET beteendet är rejält mycket mer vanligt förekommande.
Men inte fan ser man någonsin mission y pantade fånar som du själv ex kritisera detta....ohh no.
Mäns rätt till sex är skrivet i stål hos er jeppar....kivnnors eller barns rättigheter?....näääää
Citera
2024-11-12, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och vad med graden av bortskämdhet, att vägra bära kondom, första knulla allt man ser utan kondom, för att sen vägra bli farsa till det/ de barn man varit med om att skapat och KRÄVA att samhället ska se till att kvinnan ska "åka dit" ensam på ansvaret för det man själv varit med om och MEDVETET skapat?
Hmm?

Men inte fan ser man någonsin mission y pantade fånar som du själv ex kritisera detta....ohh no.
Mäns rätt till sex är skrivet i stål hos er jeppar....kivnnors eller barns rättigheter?....näääää

Japp män knullar utan kondom för att det är ”som att äta kola med pappret på” - sen skiter de blankt i sin avkomma och lämnar gladeligen över hela ansvaret för sin avkomma på kvinnorna och alla andra i samhället. Det viktigaste är ju att de får knulla utan kondom.

Bara 17% av de amerikanska fäderna betalar underhåll till sina (egna) barn. Sen skriker de om kärnfamiljen och att kvinnor är barnmördare och slampor. Skenheliga så man baxnar fan.
Citera
2024-11-12, 11:23
Medlem
AborteraPojkfosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven.Tveskaegg
Den delen av genpolen får gärna rensa ut sig själva. Ingen förlust för män, samhället eller mänskligheten.
Meddela omedelbart Sydkorea. Sydkorea har spenderat hundratals miljoner kronor på att öka födelsetalen utan lyckat resultat. Om de får veta att födelsetal på 0.7 barn per kvinna (96% befolkningsminskning på 100 år) egentligen är jättebra kan de lägga pengarna på annat. Sydkoreas president är öppet antifeminist så han är idel öra.
Citera
2024-11-12, 11:54
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nu är det dock slut på abort-kalaset. Allt som krävdes var att Trump vann valet så anammade lösaktiga feministkvinnor helt självmant en mer traditionell och konservativ position där de inte längre knullar runt och orsakar ofrivilliga graviditeter. Där gav dem verkligen de konservativa på truten, minsann!

Jag var en smula naiv och trodde inte att amerikanska kvinnor i gemen var så basic i det här avseendet, alltså att aborträtten egentligen har handlat om att kunna ligga runt ohämmat och att abort i många fall sen har använts som en post festum preventivmetod, men när man ser alla galna reaktioner så börjar man ana att det nog är så, åtminstone till viss del. Alla gråt- och gapvideor på sociala medier verkar kort och gott vara utlopp för frustrationen över att många av dessa skrikerskor äntligen kommit till insikten om att de inte längre kan eller bör bete sig som ansvarslösa och dekadenta horor. Bara därför att man kan ge efter för sina lustar så betyder det inte att man bör göra det. Och kvinnor har, enligt mina egna gedigna erfarenheter av dem, ofta väldigt svårt med självdisciplinen, särskilt när det gäller knulleriet, och i synnerhet om knulleriet kan ske (enligt vad de själva anser vara) konsekvensfritt.
Citera
2024-11-12, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Detta har jag bemött. Du autist-loopar samma om och om igen.

Varje gång du försöker ljuga om vad du sa så tåls det att upprepas, feministhaggan. Du tycker att (vita)kvinnor är korkade idioter som inte förstår sitt eget bästa och som gör allt för manlig uppmärksamhet.

Citat:
Jag sexstrejkar inte.

Nej, man måste först och främst ha tillgång till något för att ens kunna strejka.

Citat:
Han har konsekvent motsatt sig Project 25 och vi får hoppas att han kan stå emot miljardärsmongona som vill implementera det. Rena rama Stalin fasonerna för tusan.

Nej, det är raka motsatsen till Stalin och vänsterpolitik. Det är konservativa policies till skillnad från allt du och Stalin står för(ni har mer gemensamt än vad du tror). Jag läste igenom det mesta av vad Project 2025 och kunde inte hitta mycket att klaga på.

Har du något konkret att invända mot det? Har du ens läst det? Självklart inte. Aftonbladet har berättat för dig hur hemskt det är.

Citat:
Men inte ska du väl redan lämna in brasklappen. Du ska se att han och hans anhängare lyckas klämma åt kvinnorna (+alla andra som inte befinner sig i toppskiktet)

Det är ingen som vill klämma åt kvinnor. Alla resonerar inte som psyksjuka feminister som du vars hela existens går ut på att hata och försöka "klämma åt" det andra könet.
Citera
2024-11-12, 12:19
Medlem
Citat:
Hmm?

Hur vet du det? Har du någon statistik som visar att det är "rejält mycket mer vanligt förekommande"?

Nej, tänkte väl det.

Kvinnor har full rätt att inte bli gravida om de inte vill bli det. Är man då oansvarig nog att bli gravid ändå, och sedan KRÄVA att samhället ska lösa situationen åt en, ja då är man en bortskämd barnunge. Svårare än så är det inte.

Men inte fan ser man någonsin manshatande pantade fånar som du själv kritisera detta....ohh no.
Kvinnors rätt att vara oansvariga slampor och sedan döda sina barn på skattebetalarnas bekostnad är skrivet i stål hos er jeppar. Ofödda barns rättigheter till liv?...nääääääää
Senast redigerad av Joe88 2024-11-12 kl. 12:29.
Citera
2024-11-12, 12:22
Medlem
Citat:
Jag skiter väl i konservativa misogyna fjantars syn på 4B eller feminism generellt.

Varför skulle jag eller någon feminist bry oss om det?

Feminismen har rätt, global patriarkalt förtyck och kvinnohat har fel.
Finns inget mer att tillägga.

För att du suttit här i åratal och spytt ur dig tiotusentals inlägg om ämnet, kanske? Låter lite väl mycket för någon som inte bryr sig...

Men vad bra, då vet vi att det inte finns något mer att tillägga nu då efter din briljanta analys ovan. Jag antar därmed att vi sett dig här för sista gången. Bye!
Citera
2024-11-12, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Jag var en smula naiv och trodde inte att amerikanska kvinnor i gemen var så basic i det här avseendet, alltså att aborträtten egentligen har handlat om att kunna ligga runt ohämmat och att abort i många fall sen har använts som en post festum preventivmetod, men när man ser alla galna reaktioner så börjar man ana att det nog är så, åtminstone till viss del. Alla gråt- och gapvideor på sociala medier verkar kort och gott vara utlopp för frustrationen över att många av dessa skrikerskor äntligen kommit till insikten om att de inte längre kan eller bör bete sig som ansvarslösa och dekadenta horor. Bara därför att man kan ge efter för sina lustar så betyder det inte att man bör göra det. Och kvinnor har, enligt mina egna gedigna erfarenheter av dem, ofta väldigt svårt med självdisciplinen, särskilt när det gäller knulleriet, och i synnerhet om knulleriet kan ske (enligt vad de själva anser vara) konsekvensfritt.

Medans du såklart har hållit på dig i väntan på den rätta?
Citera
2024-11-12, 12:28
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Medans du såklart har hållit på dig i väntan på den rätta?

Jag har sedan tonåren haft långvariga, stabila förhållanden med en partner i taget, ditt pantade våp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in