2024-11-12, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag begriper inte att SKV låter det passera. Det är momsbedrägeri för några hundra lax i alla fall. Kriminalitet rakt av, men så klart såger dumpen "Vi gör inget fel, vi är inte dömda för något"
Det kräver nog en anmälan om de ska granska. Jag kan inte föreställa mig att SKV frekventerar vare sig dumpen eller Flashback.
Citera
2024-11-12, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Det kräver nog en anmälan om de ska granska. Jag kan inte föreställa mig att SKV frekventerar vare sig dumpen eller Flashback.
Nej men borde vara många som anmält... får väl slänga in en för att vara säker.
Citera
2024-11-12, 08:27
Medlem
Citat:

Borde är en sak , men om det är gjort är en annan.
De utredningar som genomförs nu handlar dels om förtal och dels om eventuell utpressning, men inte om skattedeklaration.
Citera
2024-11-12, 08:30
Medlem
Citat:
Gäller ju att ha någon form av kött på benen för att skatteverket skall öppna ett ärende.
Så tror inte att "jag tror" är bra nog utan skall vara "jag vet och har insikt i att detta inte sköts, här är bevis"

Tyvärr
Citera
2024-11-12, 08:35
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Alla företag med självaktning har naturligtvis en revisor. Får man ens ha ett företag utan extern revisor som granskar räkenskaperna?
Så då håller ju revisorn koll på swishpengarna. Jag förstår inte vad problemet är.
Citera
2024-11-12, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Så då håller ju revisorn koll på swishpengarna. Jag förstår inte vad problemet är.
Sannolikt.
Citera
2024-11-12, 09:00
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Jag tror nog att Skatteverket är medveten om att Dumpen existerar i och med att det är ett helt vanligt företag som skattar på intäkter och vars bokföring antagligen sköts av en revisor. De borde ju ha koll på detta även om inte myndigheten sitter och scrollar gäddor. Därtill är det ett såpass omtalat företag som väldigt öppet använder insamlingar att jag inte tror att en anmälan skjmme vara nödvändig.

Om du tror att de skattefifflar för att du inte gillar vad de gör så må det väl vara hänt, men det finns ju ingenting som tyder på det. De två har ju inget med varandra att göra.
Citera
2024-11-12, 09:18
Medlem
Citat:
Jag tror nog att Skatteverket är medveten om att Dumpen existerar i och med att det är ett helt vanligt företag som skattar på intäkter och vars bokföring antagligen sköts av en revisor. De borde ju ha koll på detta även om inte myndigheten sitter och scrollar gäddor. Därtill är det ett såpass omtalat företag som väldigt öppet använder insamlingar att jag inte tror att en anmälan skjmme vara nödvändig.

Om du tror att de skattefifflar för att du inte gillar vad de gör så må det väl vara hänt, men det finns ju ingenting som tyder på det. De två har ju inget med varandra att göra.
När det gäller den delen har jag faktiskt tänkt i samma banor .
Däremot är det många med mig som undrar hur de ekonomiska förehavandena mellan IK och dumpen egentligen har gått till.
Just detta utreds nu vad jag förstår.
Citera
2024-11-12, 09:21
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
När det gäller den delen har jag faktiskt tänkt i samma banor .
Däremot är det många med mig som undrar hur de ekonomiska förehavandena mellan IK och dumpen egentligen har gått till.
Just detta utreds nu vad jag förstår.
De har publicerat information om detta i samband med allt ståhej i oktober, har du kollat det? Annars är det ju smakfullt att kolla lite snabbt innan man vill diskutera ämnet.

https://dumpen.se/2024/10/22/impulskollen-och-vara-gaddpubliceringar/
Citera
2024-11-12, 09:40
Medlem
Citat:
De har publicerat information om detta i samband med allt ståhej i oktober, har du kollat det? Annars är det ju smakfullt att kolla lite snabbt innan man vill diskutera ämnet.

Så om Dumpen publicerar information så innebär det att information oxå stämmer? Vem har publicerat informationen och vart kommer informationen ifrån? Jo, från en och samma person, Sara Nilsson.
Citera
2024-11-12, 09:48
Medlem
Citat:

240117 110.000
240321 110.000
240530 110.000
240902. 90.000

Vad hände mellan 2405 och 2409?
3 månader har fallit bort. Sommarlov?

Sara uppger upprepade gånger att IK betalar 30.000 per månad för reklamplats.
Det blir 360.000 på ett år i min värld.
Här är vi redan uppe i 420.000 på 6 månader , då 3 månader saknas och 3 månader återstår av året.
Du är säkert insatt och kan klädsamt avge en förklaring. Jag är idel öra.
Sen undrar jag varför dubbla räkningar visas?
Delar man upp dem så att det ska verka mindre?
Im waiting.
Citera
2024-11-12, 09:51
Avslutad
Citat:
Jag tror nog att Skatteverket är medveten om att Dumpen existerar i och med att det är ett helt vanligt företag som skattar på intäkter och vars bokföring antagligen sköts av en revisor. [...].

Jag är medveten om, att det har införts en del "lättnader" under senare tid, speciellt för småföretag, men – att en revisor skulle tillåtas granska sin egen bokföring låter minst sagt "småskumt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in