2024-11-12, 00:16
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Han kommer bli ihågkommen!

Tyckte Asoro var mer lik Tokmac. Ingen ska spela ytter egentligen men kan.

Nej. Nej. Nej! Den spelaren kommer aldrig Gullet bli.. Men kan han bli lika bra/viktig? Han har potential men är alldeles för ojämn såhär långt. Får hoppas han mognar och tar vara på sin talang.

Klart den är och tränarna hade kört fast. Högmo hade tagit minst ett par till titlar och vi hade sett ett "roligare" lag.

Ja om han accepterar att vara reserv/rotation och det inte kostar lika mycket som att köpa en ny.. Men som startspelare? Aldrig! Tenho känns bättre.

Kan bara hoppas, älskar attityden och energin

Gullet har levererat 7 mål och 9 assist på 40 matcher i en debutsäsong vilket verkligen inte är illa, särskilt inte i hans ålder. Kommer såklart inte nå Bergvalls nivå men ändå orättvist att jämföra honom med Lucas (som dessutom producerade långt färre poäng).

Une var brutal mot grekerna senast och kommer vara så många år till i en allsvenska. Förläng om vi har möjlighet! Tenho är en guldvärning!
Citera
2024-11-12, 00:30
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Kan bara hoppas, älskar attityden och energin

Gullet har levererat 7 mål och 9 assist på 40 matcher i en debutsäsong vilket verkligen inte är illa, särskilt inte i hans ålder. Kommer såklart inte nå Bergvalls nivå men ändå orättvist att jämföra honom med Lucas (som dessutom producerade långt färre poäng).

Une var brutal mot grekerna senast och kommer vara så många år till i en allsvenska. Förläng om vi har möjlighet! Tenho är en guldvärning!
Jag ska minnas honom oavsett

Lite olika roller också.. Bergvall var aldrig en spelare som behövde göra poäng för att göra skillnad. Det är ingen dålig säsong utav Gullet men hoppas på mer och vet/tror han har mer i sig.

Självklart förläng om det inte kostar för mycket.. Tycker bara inte han är bra nog för att starta varje match. Danielsson/Tenho känns bättre. Sedan ska det in en till yngre för det är ett måste.
Citera
2024-11-12, 05:35
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Jag ska minnas honom oavsett

Lite olika roller också.. Bergvall var aldrig en spelare som behövde göra poäng för att göra skillnad. Det är ingen dålig säsong utav Gullet men hoppas på mer och vet/tror han har mer i sig.

Självklart förläng om det inte kostar för mycket.. Tycker bara inte han är bra nog för att starta varje match. Danielsson/Tenho känns bättre. Sedan ska det in en till yngre för det är ett måste.
Nä. Det räckte ju att han knöt skorna så var det briljant enligt er gårdare..
Citera
2024-11-12, 05:46
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Skåne har ju ändå 2 lag i SHL.
Ja det är lite skevt. Mif är där mer som ett NHL lag i Dallas, ingen bryr sig om hockey på riktigt i Malmö.

Men en skillnad är väl att det inte är svårare att spela hockey i SHL i Skåne i början eller slutet av säsongen medan det är svårare att spela fotboll i Norrland. Tjäle i marken vid premiären och Royal league väder de sista omgångarna.
Citera
2024-11-12, 05:51
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Nä. Det räckte ju att han knöt skorna så var det briljant enligt er gårdare..
Men han är ju så jäkla bra på det! Kan ni häckenfans ens knyta ett par skor?

Är det kardborreband för hela bunten och inga av våra rester lärde er någonting?
Senast redigerad av Free12 2024-11-12 kl. 05:56.
Citera
2024-11-12, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Hur skall dom få mer historia om dom inte är kvar i Allsvenskan? Men du lär f å vänja dig att se Häcken, dom gjorde en medioker säsong i år men tillbaka i topp nästa säsong.

Nu var poängen att en Häcken-supporter skrev ”Vissa lag bör inte spela allsvensk fotboll för lång tid i sträck, som tex Värnamo eller Kalmar.” Häcken har knappast mer Allsvensk historia eller Allsvensk legitimitet än Kalmar. Sen är jag förstås medveten om att Häcken kommer ha möjlighet att spela i Allsvenskan i många år framöver men det kommer ändå dröja tills jag ser dem som ett av de lag som jag skulle sakna i Allsvenskan om de föll ur.
Citera
2024-11-12, 07:50
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Jag anser att vissa bajare är patetiska individer eftersom de suttit här på Flashback i tio år och kört samma kukmätartävling om hur bajen är störst och bäst och tuffast i år ut och år in, utan att utvecklats ett skit. Jag var relativt aktiv här för tio år sedan och såg exakt samma låga mentalitet då som jag gör nu, vilket jag anser vara både tragiskt och patetiskt. Vad de gjort med sitt liv den dagen de dör är en fråga de själv borde ställa sig, för de har verkligen slösat bort sina mest produktiva år med att skriva skit på ett forum skapad för inavel. Detta är för mig totalt främmande, men nu ska jag gå till ämnet.

Jag tycker verkligen att derbyförlusterna förstörde denna säsong för Djurgården. Hade Djurgården åtminstone gjort bra ifrån sig och kunnat visa lite kämparglöd hade jag varit nöjd, men problemet var att laget vek ner sig totalt i varje derby. Detta är enligt mig en av de största nackdelarna med denna säsong, och jag hoppas att nästa säsong får ett bättre uppsving med en ny tränare, vem nu det må bli.

Däremot är Allsvenskan som helhet 2024 fantastiskt. Alla tiders publikrekord av AIK, Malmö gjorde en fantastiskt bra säsong rent spelmässigt och lag som GAIS och Mjällby kunde imponera på många. Detta tycker jag var otroligt kul måste jag säga. Vissa saker kanske var mindre roliga publikmässigt, exempelvis störningarna vi Djurgårdare ställde till med i derbyna. Men generellt sätt känns dessa incidenser som småpotatis i jämförelse med hur det såg ut exempelvis 2014 när en människa dog på arenan. På 00-talet inträffade det värre läktarskandaler än nu, vilket jag ändå är glad över att de försvunnit. Flera lag slog mångåriga publikrekord också. Trots blåvitts blygsamma facit hade de det högsta publiksnittet sedan 1977, och trots att Djurgården misslyckades i sina derbyn slog de sitt publikrekord sedan 1959. AIK tog hem alla tiderns allsvenska publikrekord, vilket man aldrig trodde att man skulle vara med om 2010, när derbyt mellan Djurgården och AIK bara sågs av drygt 18 000 åskådare, eller 2009 när derbyt mellan Djurgården och Hammarby sågs av drygt 16 000. Jag är väldigt glad över att Allsvenskan är där den är idag, men däremot är det spelmässigt fortfarande skit. Man kan skylla på 51%-regeln, men det köper inte jag. Hade 51%-regeln varit dödsdomen för svenska lag ute i Europa hade vi inte haft 3 svenska lag i gruppspel i Europa League och Conference League. Överskådligt är denna allsvenska säsong en stor vinst för fotbollen om ni frågar mig. Detta bevisar att kommersiella intressen och VAR aldrig kan ta ifrån den svenska folksporten #1!

Jag hoppas att Allsvenskan fortsätter att se en uppgång 2025.

"-Jag är väldigt glad över att Allsvenskan är där den är idag, men däremot är det spelmässigt fortfarande skit."

Håller fullständigt med, det som finns på läkaren lockar publiken. Det är inte spelet som får in mer folk på läktaren. Dör läktarkulturen så försvinner den stora massan.
Citera
2024-11-12, 08:08
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Nu var poängen att en Häcken-supporter skrev ”Vissa lag bör inte spela allsvensk fotboll för lång tid i sträck, som tex Värnamo eller Kalmar.” Häcken har knappast mer Allsvensk historia eller Allsvensk legitimitet än Kalmar. Sen är jag förstås medveten om att Häcken kommer ha möjlighet att spela i Allsvenskan i många år framöver men det kommer ändå dröja tills jag ser dem som ett av de lag som jag skulle sakna i Allsvenskan om de föll ur.
Förstår dock inte hur synen på Häcken påverkar synen på Kalmar som faktiskt är laget som åkte ur? 🤔

Kalmar är ute och jag kommer inte sakna dom.
Citera
2024-11-12, 14:51
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
"-Jag är väldigt glad över att Allsvenskan är där den är idag, men däremot är det spelmässigt fortfarande skit."

Håller fullständigt med, det som finns på läkaren lockar publiken. Det är inte spelet som får in mer folk på läktaren. Dör läktarkulturen så försvinner den stora massan.
Så är det. Läktarkulturen i Sverige är väldigt stark, och det säger jag i egenskap av att ha besökt fotbollsarenor över hela världen. Tittar man på motsvarande länder, exempelvis Danmark, har Sverige en väldigt stark supporterkultur. I Danmark finns det egentligen bara två klubbar med en stark supporterkultur! Bröndby och Köpenhamn. Utöver dessa existerar det inte alls någon större supporterkultur ute i landet. Jag var och såg Odense mot Bröndby och det jag fick uppleva var ungefär som att gå på en match mellan säg Trelleborg och Malmö. En sidan totalt dominerade läktaren och den andra satt tyst. Jämför man detta med en liknande match i Sverige mellan exempelvis Elfsborg och Malmö är svensk läktarkultur långt mycket bättre. Så svensk fotboll är nästan helt beroende av vår läktarkultur, och vår läktarkultur är väldigt stark.

Sen att det finns idioter här inne så på riktigt verkar tro att vissa lag helt saknar läktarkultur är bara patetiskt. Jag är Djurgårdare och när jag ser att det finns Gnagare och Bajare här som på riktigt tror att Djurgården saknar läktarkultur blir det för mig bara patetiskt. Visst om man hånar Djurgården för att ha minst publik i Stockholm, det är bara att svälja. Men dessa människor tror på riktigt att det helt saknas en läktarkultur i Djurgården. Om det beror på en låg IQ eller något annat låter jag vara osagt. Men generellt sett skulle jag säga att Djurgården, precis som de övriga storklubbarna, har en gedigen supporterkultur som är beundransvärd.
Citera
2024-11-12, 16:07
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Så är det. Läktarkulturen i Sverige är väldigt stark, och det säger jag i egenskap av att ha besökt fotbollsarenor över hela världen. Tittar man på motsvarande länder, exempelvis Danmark, har Sverige en väldigt stark supporterkultur. I Danmark finns det egentligen bara två klubbar med en stark supporterkultur! Bröndby och Köpenhamn. Utöver dessa existerar det inte alls någon större supporterkultur ute i landet. Jag var och såg Odense mot Bröndby och det jag fick uppleva var ungefär som att gå på en match mellan säg Trelleborg och Malmö. En sidan totalt dominerade läktaren och den andra satt tyst. Jämför man detta med en liknande match i Sverige mellan exempelvis Elfsborg och Malmö är svensk läktarkultur långt mycket bättre. Så svensk fotboll är nästan helt beroende av vår läktarkultur, och vår läktarkultur är väldigt stark.

Sen att det finns idioter här inne så på riktigt verkar tro att vissa lag helt saknar läktarkultur är bara patetiskt. Jag är Djurgårdare och när jag ser att det finns Gnagare och Bajare här som på riktigt tror att Djurgården saknar läktarkultur blir det för mig bara patetiskt. Visst om man hånar Djurgården för att ha minst publik i Stockholm, det är bara att svälja. Men dessa människor tror på riktigt att det helt saknas en läktarkultur i Djurgården. Om det beror på en låg IQ eller något annat låter jag vara osagt. Men generellt sett skulle jag säga att Djurgården, precis som de övriga storklubbarna, har en gedigen supporterkultur som är beundransvärd.

Avundsjukan att säga att Djurgården inte har kultur, vi kanske är några 1000 mindre på arenan men betydligt mer högljudda mm
Citera
2024-11-12, 17:12
Medlem
Teus avatar
Citat:

Tror inte jag sett en enda rättrogen som hävdat ovanstående. Vi hade naturligtvis roligt åt att ni gick hem två gånger om denna säsongen, men att hävda att ni saknar läktarkultur låter extremt Bajen i mina öron. Vad fan betyder det ens egentligen?
Citat:
Avundsjukan att säga att Djurgården inte har kultur, vi kanske är några 1000 mindre på arenan men betydligt mer högljudda mm
Nu ska vi inte överdriva, va?
Citera
2024-11-12, 17:18
Medlem
Valvantos avatar
Citat:

Ta inte i så du skiter på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in