2024-11-11, 19:01
Medlem
Många viktiga frågor som dryftas i tråden, men inte den viktigaste: Varför i helvetet rakfönar psykopatbögen skägget? Ser ju för jävligt ut.
Citera
2024-11-11, 19:15
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donatella2
Men verkligen. Magnus har nu gett en replik på allt ifrågasättande genom att lägga upp selfie nr 250-ish på sin instastory med texten "Like water on a duck's back".

Narcissist-Magnus, 46, skulle kunna gå en 100 p kurs i ämnet "självrannsakan, empatisk förmåga och personlig mognad" hos Tiktok-Elsa, 27. Kursen "att uttrycka sig med engelska fraser till en svensk publik för att känna sig lite coolare och lite viktigare" verkar han ju redan ha klarat av.

Han framstår mer och mer som en riktigt störd person.

Det är uppenbart att Hector går ut som han gör (intervjuer, live mm) för att han har farit illa. Han har i princip outat att de två inte längre är gifta (vilket produktionen inte kan vara så glad över) och han vägrar se sig själv som ett offer och hålla tyst över vad som har hänt och hur han behandlats.

Vilket är väldigt bra, TV program i all ära men det här handlar om en person som förnedras av en person som tydligen har problem med sig själv, och ingen steppar in och avbryter det som händer.

Magnus hade vägrat titta honom i ögonen och lämnat rummet och ändå ska Hector fortsätta och förnedras ännu mer….”får jag röra din hand Magnus?….”ja det får du, du fåååår röra mig hand” men jag vill varken titta på dig, prata med eller ens ta i ditt lillfinger. Och ”Hector förstår hur det känns för mig att du tycker det är jobbigt att jag är elak!!!”.

Fy fan….vet inte ens om jag vågar titta på nästa avsnitt, hoppas Hector redan har lämnat (kanske med hjälp av Adam och Elsa som olikt produktionen stöttade H) innan avsnittet börjar.
Citera
2024-11-11, 19:25
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Martin såg ut som South Parkversionen av Saddam Hussein, han har samma leende. Såg honom på stan en gång och fick hålla tillbaka ett gapskratt.
Du borde ha släppt ut det gapskrattet, han hade misstagit det & blivit smickrad
Citera
2024-11-11, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Exakt så. I Carro-Augusts fall var det ju väldigt tydligt redan på förhand att hon var enormt fyrkantig medan han var tvärtom.

Annars är ju vanligaste ”misstaget” att matcha en kvinna som egentligen vill ha en alfahanne. Men skulle säga det är högst medvetet för att göra bra TV.

Precis. Grad av öppenhet är en sak man mäter. Vilket är väldigt, väldigt viktigt och grundläggande. Han var ovanligt öppen och tolerant och hon snarare intolerant och fientlig mot allt oliktänkande. Så på pappret var de en skitdålug match. Som sagt bara någon som kollat på deras utseenden som skulle kunnat tro att de passade ihop.
Men att de miss-matchar på det sättet är standard i GVFÖ. Golf-Eva och Ikea-Per liksom. Stackars honom, han var ju ingen influencer som mest ville ha nya följare och få gå på kändisfester.
Citera
2024-11-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donatella2
Men verkligen. Magnus har nu gett en replik på allt ifrågasättande genom att lägga upp selfie nr 250-ish på sin instastory med texten "Like water on a duck's back".

Narcissist-Magnus, 46, skulle kunna gå en 100 p kurs i ämnet "självrannsakan, empatisk förmåga och personlig mognad" hos Tiktok-Elsa, 27. Kursen "att uttrycka sig med engelska fraser till en svensk publik för att känna sig lite coolare och lite viktigare" verkar han ju redan ha klarat av.

Perfekt uttryckt!

Vi vet ju också att om han är narcissist, så är han fullständigt rasande över att Hector får så otroligt mycket stöd och kärlek just nu, och han själv så mycket kritik. Men jag har ingen sympati för Magnus efter att ha sett Hectors livesändning och sett smärtan när han beskriver vad han gått igenom.
Citera
2024-11-11, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ja det kan ju vara vad som helst. Vissa kanske pluggar, precis påbörjat en utbildning, reser, vad vet jag. Jag började tänka på barn när jag var ca 30 år. Jag har vänner som kommit på det i 40-årsåldern. Då kan det förstås vara på gränsen till sent men knappast att alla går och funderar på det vid 25 år. Kanske på landet men inte i storstadsregioner.

Och därför finns det många kvinnor i just storstadsregioner som kämpar med att bli gravida eller misslyckas med att få barn då de startar för sent. Jag vet flera.
Citera
2024-11-11, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude
Alltså Hector och Magnus... kunde inte psykologerna gjort en mer ordentlig bedömning och inte tagit med någon som har bagage... stackars Hector.

Här har vi typexempel på två olika bögar med olika anledningar till varför de blev bögar. En som blivit bög pga psykisk sjukdom (Magnus) och en som blivit bög pga naturliga variationer i människosläktet (Hector).

De där övningarna på retreatet var så milda så det var något som hade kunnat ske på en arbetsplats. Att inte ens kunna titta på honom eller ta honom på lillfingret är ju rena Drama Queen-fasoner. Det kändes mer som att han ville ha lite fame och starta någon MeeToo rörelse för bögar än att faktiskt ha ett genuint intresse för att träffa någon.

Speciellt då det var Magnus som sa att han ville de skulle åka på den parhelgen tillsammans, efter att de diskuterat att INGEN av dem känt sig attraherade av den andre.
Citera
2024-11-11, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Han framstår mer och mer som en riktigt störd person.

Det är uppenbart att Hector går ut som han gör (intervjuer, live mm) för att han har farit illa. Han har i princip outat att de två inte längre är gifta (vilket produktionen inte kan vara så glad över) och han vägrar se sig själv som ett offer och hålla tyst över vad som har hänt och hur han behandlats.

Vilket är väldigt bra, TV program i all ära men det här handlar om en person som förnedras av en person som tydligen har problem med sig själv, och ingen steppar in och avbryter det som händer.

Magnus hade vägrat titta honom i ögonen och lämnat rummet och ändå ska Hector fortsätta och förnedras ännu mer….”får jag röra din hand Magnus?….”ja det får du, du fåååår röra mig hand” men jag vill varken titta på dig, prata med eller ens ta i ditt lillfinger. Och ”Hector förstår hur det känns för mig att du tycker det är jobbigt att jag är elak!!!”.

Fy fan….vet inte ens om jag vågar titta på nästa avsnitt, hoppas Hector redan har lämnat (kanske med hjälp av Adam och Elsa som olikt produktionen stöttade H) innan avsnittet börjar.

Det är så det går för produktionen när de castar en vettig person med livserfarenhet på 40 år. De väljer ju helst 26-åringar som håller tyst om vad som helst i utbyte mot att få lägga ut bilder där de fikar med Kalle Norwald på instagram.
Citera
2024-11-11, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaDelRey
Det beteendet påminner väl om en kränkt narcissist?

Även hans insta skvallrar om att han är det. När Hector tog upp hans lår (pga alla instabilder) så lyste han upp och konstaterade belåtet att det kan bero på att han löptränar också...

Har själv levt med en narcissist så därför sitter jag och lurar på om mange surkuk är just det.

Bara hans sätt att presentera sig själv var ju La Grande alarme.
Citera
2024-11-11, 20:12
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det är så det går för produktionen när de castar en vettig person med livserfarenhet på 40 år. De väljer ju helst 26-åringar som håller tyst om vad som helst i utbyte mot att få lägga ut bilder där de fikar med Kalle Norwald på instagram.

Precis. Tycker Hector är så bra som går ut som han gör. En riktig förebild är han, för både kvinnor och män. Att ta skit har vi alla någon gång tvingats göra – men att behöva ta skit framför hela svenska folket, nej där drar vi gränsen!

Hoppas Hector känner hur alla tycker han är modig och stark. Har även fått höra att han är väldigt omtyckt som lärare – kan tänka mig att han får mycket stöd nu ❤️

Förresten, vad vet vi om Magnus? Inget. Absolut ingenting annat än det han visar upp på TV….och sen dagens nyhet då som var att han inte bryr sig det minsta.
Citera
2024-11-11, 20:30
Medlem
Jag skulle inte bli förvånad om det "stöd" och hjärtemoijs vi ser på Magnus instagram, är köpta sådana. Tror inte att han många vänner irl.
Citera
2024-11-11, 21:09
Medlem
Här kommer lite av mina tanker kring paren i årets säsong:

Ninni och Nicklas: Varken Ninni eller Nicklas är särskilt ”färgstarka” och inte personer som man förväntar sig att se på TV. Med det sagt tycker jag ändå att det är väldigt trevligt att titta på dem. De är ett gulligt par, som förmodligen kommer att hålla ihop långt efter programmet. Det känns som en väldigt bra matchning. Så i det fallet verkar ”experterna” ha lyckats ovanligt bra. Även om ingen av dem gör särskilt mycket väsen av sig, så tror jag ändå att Niclas egentligen är en ganska spännande person. Han har ju själv hävdat att han är ”öppen för mycket” och det tror jag verkligen att han är. Han är nog en sådan person som blir mer och mer spännande ju mer man lär känna honom. Jag tror inte att han är en person som skyltar med det utåt, men inne i honom händer det nog mycket, både tankemässigt och känslomässigt. Ninni verkar vara en genuint snäll, rar och fin person. Sådana personer växer verkligen inte på träd och dem skulle världen säkerligen behöva fler av. Det här paret kommer med stor sannolikhet att hänga ihop.

Selma och Andreas: Det känns som om de tycker om varandra, men ändå är det något som skaver en del. Jag tror att Selma är en person som har väldigt nära till sina känslor, såväl glädje som oro och ångest. Hon verkar ha en del svårigheter att hantera olika känslor, särskilt sin egen ångest. Så fort något oroar vill hon fly. Egentligen verkar Andreas vara en bra match utifrån att han kan ge henne trygghet och stabilitet i tillvaron, något som hon verkar sakna. Samtidigt verkar Selma inte riktigt lita på Andreas och för att verkligen våga ge sig in i något seriöst, tror jag att hon måste känna sig väldigt trygg. Allt måste också var upplagt på ett sådant sätt att det inte finns något för henne att oroa sig över, till exempel om partnern vill ha barn eller inte. Hon vågar inte gå lite längre in i en relation och utforska den innan hon vet med 100% säkerhet att den andra personen ”checkar” alla hennes boxar, såsom ”barnboxen”. Samtidigt kan man förstå just detta med barn. Vill man ha barn är det ofta en dealbreaker hur partnern ser på frågan. Å andra sidan har de bara känt varandra ett par veckor och Andreas kanske behöver känna sig mer trygg i relationen för att ens veta om han vill skaffa barn. I ärlighetens namn tror jag faktiskt att han kan tänka sig det om han verkligen fastnar för någon. Det är naturligtvis bara mitt antagande men verkar ha ”fastnat” för Selma och då kan nog tankarna om barn förändras hos honom. Jag tycker att Selma verkar vara en mycket trevlig och sympatisk person, även om hon har en del ångest att kämpa med. Hon verkar på många sätt väldigt äkta och genuin. Jag kan inte hålla med en del åsikter här på flashback om att hennes lägenhet skulle vara väldigt stökig eller att det skulle vara ohygieniskt att ha en kanin. När det kommer till Andreas så tycker jag att han verkar vara en genuint trevlig och ”äkta” person. Jag tycker också att han är extremt snygg, en riktig 10-poängare. Helt klart den snyggast mannen som varit med i GFVÖ. Det finns också något i hans sätt att vara som är väldigt, väldigt attraktivt. Han vågar visa svaghet på ett sätt som många andra män inte gör. Han är också väldigt empatisk, mjuk och lyssnar in andra. Han tar saker med ro och verkar vara väldigt öppen för att människor får vara som de är. Andreas är värsta svärmorsdrömmen. Inte undra på att han blev omtyckt av Selmas mamma. Han är definitivt årets kap. Det känns osäkert om Selma och Andreas kommer att hänga ihop eller inte, men visst potential finns i alla fall.

Elsa och Adam: Elsa har inte visat sig från sin bästa sida i programmet. Hennes värld verkar kretsa runt hennes vänner och familj i Göteborg. Hon mådde verkligen inte bra av att komma till Stockholm, där hon inte hade någon som kände henne och kunde stötta och bekräfta henne. Hon verkar vara ganska ytlig och jag upplever henne som en helt ointressant person att titta på. Ungefär lika ointressant är Adam. Han försöker mest vara Elsa till lag. Jag undrar om han ändå är så intresserad av henne. I något program pratade han om att det handlar om ”fyra veckor”. Han kanske vill stå ut dessa veckor för att lära sig mer om sig själv och relationer, vad vet jag. Jag tycker att detta är det mest ointressanta paret att titta på så jag har faktiskt ”spolat förbi” en del när det har varit inslag om dem i programmet. Det känns lite för långtråkigt att titta på dem. Det är oklart om det här paret kommer att hänga ihop eller inte och jag bryr mig inte om hur det blir med den saken.

Hector och Magnus: Det är känns som årets sämst matchade par. De andra matcherna kan man helt eller i alla fall till viss del förstå. Den här matchen känns obegripliga. Det enda de har gemensamt är att de är homosexuella män. Hector framstår som genuint trevlig och sympatisk. Magnus framstår som både som tråkig och oempatisk. Det känns också som om något gått väldigt fel mellan Hector och Magnus på vägen. Kanske något vi som tittare inte har fått se? De började ju med en del närhet och verkar i alla fall ha hånglat, men sedan gick något riktigt snett. Magnus vill inte ens ta i Hector och demonstrerade verkligen det på parhelgen. Samtidigt så skulle det kunna vara så att han känner sig kränkt eller att Hector trampat över någon gräns. Eller så är det kanske så att Magnus varit mer intim med Hector än han önskat. Eftersom han inte är attraherad av honom har han sedan på något sätt blivit äcklad. Ja, det är bara min spekulation. Hur som helst känns hans beteende mot Hector inte riktigt schysst utifrån det man som tittare har fått se. Att man inte är attraherad av alla är fullt förståeligt men han kunde kanske ha sagt det till Hector på ett mindre klumpigt och mer empatiskt sätt. När de diskuterade detta sa Magnus något i stil med att andra sagt samma sak till honom. Därmed normaliserade han på något sätt sitt eget sätt att uttrycka sig och verkade tycka att det var okej att vara lika klumpig mot Hector som någon annan varit mot honom. Istället skulle man kunna tänka att det borde ha lärt honom att uttrycka sig bättre för att inte såra. Varför avbryter inte Magnus ”exprimentet” om han tycker att Hector är så oattraktiv? För mig är det ofattbart. Samtidigt förstår jag inte heller varför inte avbryter. Deras relation känns väldigt destruktiv för dem båda. Om inte de själva förstår det borde kanske ”experterna” se till att de avbryter. Förhoppningsvis avbryter de i nästa avsnitt för det har nästan blivit för jobbigt att titta på. Det här paret kommer definitivt inte att hänga ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in