2024-11-11, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ja, om en tittare castat, inte om fyra psykologer screenat fram henne.
Det hade varit tydligt för en riktig psykolog som ärligt försökte ta reda på hur hon reagerar i nära relationer att hon var instabil och hade hög grad av narcissistiskt försvar.
Hon fick tex diagnosen generaliserat ångestsyndrom av just en psykolog efter programmet.
Men nu var det några joppar som letar folk till dokusåpa som valde henne. Som är tränade att casta till Paradise Hotell, Big Brother osv.
Och experterna verkar tänka likadant.

Exakt så. I Carro-Augusts fall var det ju väldigt tydligt redan på förhand att hon var enormt fyrkantig medan han var tvärtom.

Annars är ju vanligaste ”misstaget” att matcha en kvinna som egentligen vill ha en alfahanne. Men skulle säga det är högst medvetet för att göra bra TV.
Citera
2024-11-11, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Nja, inte längre. Mindre procent än USA men vi har typ ändå 6 % ca. Då räknar jag bara Afrikaner.

6% är svarta? Du menar att vi har 600 tusen svarta i Sverige? Är det verkligen så?
Citera
2024-11-11, 09:00
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Andreas har fått alltför lite cred, han är superskön med sin lågmälda humor (Adam har att lära där). Dessutom ödmjuk, mogen och tar Selmas alla nycker med lugn.

Bröllopstalet kanske var avsiktligt för att sprida ryktet om Niklas oanade storhet (no pun intended). Även om Niklas har en sanslöst mesig framtoning så finns där något lurigt och ett storkukslugn (även där har Adam något att jobba på).

Vår herre borde givit honom någon bra sida, i övrigt har han en aura av Samhall.
Citera
2024-11-11, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Om man som 25-åring ej vet huruvida man vill ha barn eller ej förstår jag inte vad man har gått och tänkt på i sitt liv. Pokemon?

Ja det kan ju vara vad som helst. Vissa kanske pluggar, precis påbörjat en utbildning, reser, vad vet jag. Jag började tänka på barn när jag var ca 30 år. Jag har vänner som kommit på det i 40-årsåldern. Då kan det förstås vara på gränsen till sent men knappast att alla går och funderar på det vid 25 år. Kanske på landet men inte i storstadsregioner.
Citera
2024-11-11, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Ja, det statistiska underlaget är litet. Men de homosexuella matchningarna har ju varje år varit totala haverier. Totalt olika personlighetstyper som blivit ihopparade enbart för att de råkar vara homosexuella. Inga av dom matchningarna hade gjorts mellan en man och kvinna. Men det är SVT, representationen och mångfalden ska in.

De har väl ett mindre urval där. Det är väl färre homosexuella som söker till programmet så då får de para ihop de få som sökt antar jag. Men det är väl aldrig några lesbiska med?
Citera
2024-11-11, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
6% är svarta? Du menar att vi har 600 tusen svarta i Sverige? Är det verkligen så?
Nej matte är inte riktigt min starka sida. Nej skulle tro Max 400 tusen.
Citera
2024-11-11, 12:26
Medlem
Alltså Hector och Magnus... kunde inte psykologerna gjort en mer ordentlig bedömning och inte tagit med någon som har bagage... stackars Hector.

Här har vi typexempel på två olika bögar med olika anledningar till varför de blev bögar. En som blivit bög pga psykisk sjukdom (Magnus) och en som blivit bög pga naturliga variationer i människosläktet (Hector).

De där övningarna på retreatet var så milda så det var något som hade kunnat ske på en arbetsplats. Att inte ens kunna titta på honom eller ta honom på lillfingret är ju rena Drama Queen-fasoner. Det kändes mer som att han ville ha lite fame och starta någon MeeToo rörelse för bögar än att faktiskt ha ett genuint intresse för att träffa någon.
Citera
2024-11-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SammyJo
Selma är enligt mig den mest intressanta deltagaren i årets säsong. Bakom den flamsiga fasaden gömmer sig en avgrund av sår och demoner. Sannolikt hänger en del av den dåliga självkänslan ihop med hennes etniska påbrå. Iranier är kända för att ha ett visst skönhetsideal (opererad näsa, fillers, smink) som Selma inte velat inordna sig efter. Hon har förmodligen fått höra en del elakheter av sina landsmän genom åren och det har satt sina spår. Det kommer att krävas månader-år av kärlek, tålamod och lågaffektivt bemötande innan hon känner sig helt trygg. Den tålmodige som pallar med det kan då se fram emot en rolig och lojal partner.
This. Vad ÄR det Selma går och bär på egentligen??

Andreas i all ära, men när jag ser honom får jag lite grann upp en bild av en kille som går runt på Estonias bildäck med vatten runt skorna, öser vatten lite förstrött och funderar på om han kanske ska hämta en större hink. Liksom, jag tror att han har noll och intet att sätta emot när det verkliga raset kommer.

Indien-gurun som säger att Andreas inte är "strong enough" kan ju dra åt helvete. Det är väl övertydligt att Selma tar varje tillfälle att ducka från öppenhet, helt oavsett vad Andreas/ös-karlen säger och gör. Experten borde käka en vindaloo (med extra chili) och skita ner sig.
Citera
2024-11-11, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaDelRey
Det beteendet påminner väl om en kränkt narcissist?

Även hans insta skvallrar om att han är det. När Hector tog upp hans lår (pga alla instabilder) så lyste han upp och konstaterade belåtet att det kan bero på att han löptränar också...

Har själv levt med en narcissist så därför sitter jag och lurar på om mange surkuk är just det.

Du behöver inte fundera så mycket på det. M är en solklar narcissist.
Citera
2024-11-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Andreas i all ära, men när jag ser honom får jag lite grann upp en bild av en kille som går runt på Estonias bildäck med vatten runt skorna, öser vatten lite förstrött och funderar på om han kanske ska hämta en större hink. Liksom, jag tror att han har noll och intet att sätta emot när det verkliga raset kommer.

Haha, sant! De andra männen hade i och för sig inte klarat sig nämnvärt bättre i det scenariot... Adam hade försökt rädda "sina busar" och ringt Elsa (som hade klickat honom), Niklas hade satt sig ner i lotusställning för att djupandas och tackat personalen för att de berättar, Magnus hade börjat panikföna skägget och skällt ut någon som såg undergiven ut i personalen – förstååår de inte hur jobbigt det är för just honom att behöva genomlida detta, hur bara kan de utsätta honom för något sådant. Hector hade möjligen så sakta börjat leta efter en utgång (eller sjungit en sång).
Senast redigerad av jandals 2024-11-11 kl. 17:25.
Citera
2024-11-11, 17:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Rosanna och Christoffer har haft bröllopsfest igen. Visar på vad onödigt det är att forcera på deltagarna ett riktigt juridiskt bröllop när de ofta vill göra om det senare.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Rz4Xv2/rosanna-och-christoffer-fran-gift-vid-forsta-ogonkastet-har-gift-sig

Jag får fortfarande obehagskänslor när jag blir påmind om deras relation.
Jag gillade dem bäst. Roliga och smarta. Tycker hon såg gravid ut på nya bilden.
Citera
2024-11-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillMycket
Du behöver inte fundera så mycket på det. M är en solklar narcissist.

Men verkligen. Magnus har nu gett en replik på allt ifrågasättande genom att lägga upp selfie nr 250-ish på sin instastory med texten "Like water on a duck's back".

Narcissist-Magnus, 46, skulle kunna gå en 100 p kurs i ämnet "självrannsakan, empatisk förmåga och personlig mognad" hos Tiktok-Elsa, 27. Kursen "att uttrycka sig med engelska fraser till en svensk publik för att känna sig lite coolare och lite viktigare" verkar han ju redan ha klarat av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in