Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
"ser ut överallt" - det kan jag direkt säga att det inte stämmer.
Nej, felet är nog mer att det getts direktiv att lappa alla där då ingen kan hävda någon rätt att parkera där, detta även om de händelsevis skulle hyra platserna.
Fall som hanteras av domstol lär vara väl underbyggda, åtminstone om parkeringsbolaget är kärande.
ja, ett fel är det allt kan jag tycka..
-Men om jag skulle presentera ett moment 22 i fallet för att hävda min rätt att parkera på platsen.
Går du in på nordsjö s hemsida så finns den aktuella butiken/platsen med i lista av butiker.
https://nordsjoidedesign.se/hitta-butik/om-butiken/?post-id=94?cart=transfer&action=transfer_content&site_u rl=https%3A%2F%2Fnordsjoidedesign.se%2Fhitta-butik%2Fom-butiken%3Fpost-id%3D940
Står inget om att det skulle vara stängt eller att det behövs någon särskild parkering där tex.
Således kan man inte veta att den är stängd om man tänkt sig ett spontanärende när man ändå är i krokarna tex.
Tänkte också ponera något - men men en möjlig fakta är kanske lättare att förhålla sig till.
Nordsjö, hyrare av kundparkeringsplatserna, ägs av AkzoNobel vilka också är leverantör av lackfärger till de produker jag dagligdags arbetar med. Jag rör mig också mycket i bil i området och har sett deras fasadskyltar/butik på aktuell plats från vägen (huddingeleden) då jag passerar där när jag skall till vårt lager bland annat.
Om jag nu hävdar att jag svängde förbi i arbetet för att fråga saker i yrkesmässiga ärenden, under vad som kan förutsättas vara ordinarie öppettider (15-tiden), och hade ingen aning om att de stängt igen butiken då det inte tydligt framgått.. Jag kom fram till position för mitt hemska brott, upptäckte att det var mörkt vid butiken och dörren var låst när jag gick fram. Inget meddelande på dörr om att det var stängt. Jag gick då runt hörnet för att se om de möjligen hade fler ingångar vilket de inte hade - tillbaka till min bil under de här två-tre minutrarna det tog att gå runt hörnan på byggnaden och tillbaka till bilen - och där var då en ost-skiva på rutan. Möjligen skulle jag lossa en reklamerad lyktstolpe till dem enl lassning lossning principen som nämnts här i tråden - ingen vet.
Är inte detta ett exempel att hävda att jag hade all rätt att nyttja butikens kundparkering!?
Det spelar ju inte någon roll egentligen huruvida butiken var stängd eller inte då det inte framkommer information om detta samt att deras entreskyltar mm finns kvar OCH så även skyltat för deras kundparkering.
Det finns ju inte heller någon annan information på plats i form av skyltning som heller hänvisar att det krävs P-tillstånd. Så missvisande, eller iaf otillräcklig på platsen kan tyckas.
Läser jag sen på tex Aimos skyltguide så finns ju ett exempel på en sådan tilläggsskylt "p-tillstånd erfordras" samt att skylt som visar "Förhyra platser" står där att Oftast krävs ett tillstånd - måste inte då det påvisas på något vis i mitt fall att så behövts? Även fast du eller någon hänvisat att lilla kundparkerings-skylten vid varje ficka, "handsnickrade.." inte skulle vara giltig, så är det ju det enda på platsen man har att gå efter om man skulle vilja besöka butiken..
Nu är ju även dessa vridna bort i dagsläget. vilken jag också tänker är ett slags erkännande om missvisande skyltning som jag hävdat till HOJAB..
https://www.aimopark.se/kundservice/parkeringsguiden/vagmarken/