Citat:
Ursprungligen postat av
Inhale82
Du måste väl skämta nu eller?
Skilsmässor existerar inte i dessa länder.
Du stenas till döds eller kastas från hög höjd.
Nej. Det finns rentav en Koran? regel, som säger att kvinnan kan gifta sig på nytt tidigast efter 3 månader. Underförstått, tills man ser att hon inte är gravid.
Raden längre ner står det att samma regel gäller även hustrur som inte haft månadsblödning än.
Däremot hur det hänger ihop med de ökända äktenskap per timme, det vet jag ej. För inte tror jag att den kvinna som tvingas in i att försörja sig via timäktenskap, har möjlighet att avvakta 3 månader...