Citat:
Ursprungligen postat av
Stopp.Belagg
Jag ser att du skrev ungefär samma sak i januari:
(FB) Bitcoin - trading och analys
Priset har dubblats sedan dess.
Du borde försöka glömma att du inte köpte för 3500 dollar och fundera på hur du tror att framtiden ser ut för bitcoin. Inte hur historien har sett ut sedan du skulle ha köpt men inte gjorde det.
Jag befarar att du kommer att sitta om ett par år och tänka: "Att jag inte köpte skiten för 82k..."
Och en hel bitcoin behöver man som sagt inte ha. Blott få kommer någonsin att kunna äga en hel bitcoin.
Nja 3500SEK låg de på när jag fick nys om de, de hade nyligen tappat från 5000SEK till 3500SEK och det var folk som tog livet av sig pga detta.
Sen i samma veva så hade vi MTGOX-härvan, där folk blev av med sina Bitcoins. De drabbade har väl fortfarande inte fått tillbaka dessa och ägaren till sidan kan skratta hela vägen till banken, borde väl snart vara en fri man.
Bankerna verkar heller inte sugna på Bitcoins och stänger gärna ned folks bankkonton om man handlar med dessa har jag läst i denna tråd. Inget jag vill riskera.
Ja jag vet att Bitcoins går i cykler och det borde snart vara dags för ett dropp på några hundra tusen SEK för att senare återhämta sig. Bitcoins brukar väl tappa runt 30% av värdet vid dessa dropp om jag inte minns fel men har alltid återhämtat sig och står idag högre än någonsin.
Min feghet har gjort att jag har missat att hänga med på detta tåg, aktier känns så mycket säkrare och inte lika turbulenta även om dessa kan tappa väldigt mycket de också.
Ps kommer inte att citera alla, detta inlägg får räcka.