2024-11-11, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Du kan bara kalla lagstiftarna odjur, det var ju protester mot lagen från muslimer i landet. Man kan inte döma en hel grupp över en lag…

Sedan industrin tog fart har åldern ökat i giftermål. Innan dess var det inte onormalt att man gifte sig vid 14-18 år. Du kan rationalisera det biologiskt. Det är muslimer som tar upp historia ”argumentet” mot oss kristna.

Visst, där håller jag med dig, till viss del. Men vi får nog utöka det till lagstiftarna och alla som är för lagen. Och eftersom regeringen i Irak är framröstad demokratiskt så har majoriteten av Iraks röstande befolkning åtminstone varit för.

Nja, det där med att döma eller inte döma en hel folkgrupp är inte så enkelt som du får det att låta. Kan vi dra alla tredje rikets nazister över en kam, eller ska vi hänga upp oss på att det faktiskt fanns några godhjärtade nazister? Vart drar vi i så fall gränsen kring detta? Om 50%, 70% eller 90% av en grupp beter sig illa? Eller kan vi inte ens dra gruppen över en kam, om en person på tusen inte beter sig illa?

Tvärtom skulle jag vilja påstå att det är lämpligt här, eftersom majoriteten av muslimska länder tillåter förtryck och övergrepp mot kvinnor och barn på ett eller annat sätt. Jag har ingen exakt data på hur många av världens muslimer som är pro-sharia men genom en snabb googling verkar alla källor peka på att det åtminstone är över 50%, lågt räknat.

Ja, giftermålsåldern historiskt kan rationaliserats biologiskt. Men i detta fall är det oftast prepubertala flickor som irakierna ska begå övergrepp mot. Dock har mycket hänt sedan 1000 år. Framförallt är samhället betydligt mer komplicerat och tar längre tid att lära sig vilket medfört att barn är barn längre, rent psykologiskt. Det är alltså värre nu, än då.
Citera
2024-11-11, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Det räcker inte att knulla kusiner, syskon och getter för äckelmuslimerna i Mellanöstern. Nu ska Irak införa en lag så att man kan börja sätta på 9-åringar också.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/al8007/iraks-lagforslag-ha-sex-med-nioaringar

Dags att stänga dörren helt och hållet för de här odjuren nu.

Så absolut fruktansvärt!

Irakierna vill väl gå i Muhammeds spår, den store profeten. Han satte ju på sin 9-åriga fru Aisha.

Irakiska män i Sverige bör betraktas som mänskliga bomber, livsfarliga för vårt samhälle. Åtminstone så länge som de inte visar alla tecken på att omfamna våra svenska normer och ta avstånd från sin egen kultur.
Citera
2024-11-11, 11:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Det är väl ungefär så långt efter som dessa muslimska länder är i utvecklingen, så det är förståeligt antar jag.
Ja, på så sätt är det en rättvis jämförelse.
Citera
2024-11-11, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Visst, där håller jag med dig, till viss del. Men vi får nog utöka det till lagstiftarna och alla som är för lagen. Och eftersom regeringen i Irak är framröstad demokratiskt så har majoriteten av Iraks röstande befolkning åtminstone varit för.

Nja, det där med att döma eller inte döma en hel folkgrupp är inte så enkelt som du får det att låta. Kan vi dra alla tredje rikets nazister över en kam, eller ska vi hänga upp oss på att det faktiskt fanns några godhjärtade nazister? Vart drar vi i så fall gränsen kring detta? Om 50%, 70% eller 90% av en grupp beter sig illa? Eller kan vi inte ens dra gruppen över en kam, om en person på tusen inte beter sig illa?

Tvärtom skulle jag vilja påstå att det är lämpligt här, eftersom majoriteten av muslimska länder tillåter förtryck och övergrepp mot kvinnor och barn på ett eller annat sätt. Jag har ingen exakt data på hur många av världens muslimer som är pro-sharia men genom en snabb googling verkar alla källor peka på att det åtminstone är över 50%, lågt räknat.

Ja, giftermålsåldern historiskt kan rationaliserats biologiskt. Men i detta fall är det oftast prepubertala flickor som irakierna ska begå övergrepp mot. Dock har mycket hänt sedan 1000 år. Framförallt är samhället betydligt mer komplicerat och tar längre tid att lära sig vilket medfört att barn är barn längre, rent psykologiskt. Det är alltså värre nu, än då.

Det är omoraliskt/opraktiskt/obiologiskt från alla vinklar att gifta sig och ligga med en 9-åring. En 15-åring rent historiskt går det ändå att finna argument för trots att det är lågt.

Irak är inte som Sverige. Din röst kontrolleras av gemenskapen som kallar det demokrati. Det är bara vissa delar av Irak som har mer frihet.

Du behöver påpeka vilken rättsskola folk följer om du vill döma hela folket. T:ex om Nazism hade tre ”rättsskolor” i Tyskland. Så behöver du påpeka vem som var drivande och ondast. Detsamma gäller sunni/shia. Dessutom var Aisha minst 19 år enligt shia. Hur dom lagt fram en lag på 9 år är riktigt skumt och paradoxalt.
Hade kunnat köpa det om det var sunnis.
Citera
2024-11-11, 12:08
Medlem
Smekarn87s avatar
Hela Mellanöstern tycks kraftsamla. Detta lagförslag finns nog för att öka acceptansen för regimen bland de stora folklagren i Irak skulle jag tro.
Citera
2024-11-11, 12:11
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Aldrig någonsin hört att der skulle ha existerat i västvärlden, att man gift sig med ngn under tonår. Har du ngn källa?

Det tillhör väl nästan allmänbildningen att man får gifta sig under 18 i USA.

https://en.wikipedia.org/wiki/Child_marriage_in_the_United_States
Citera
2024-11-11, 12:45
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Det tillhör väl nästan allmänbildningen att man får gifta sig under 18 i USA.

https://en.wikipedia.org/wiki/Child_marriage_in_the_United_States

Menar du att det är okej att ha sex med 9-åringar bara för att man får gifta sig under 18 i USA? Eller vad har detta med topic att göra?
Citera
2024-11-11, 12:46
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Det finns många olika skolor inom teologi. Dessutom tror inte Shia att Aisha var 6-9 år. Shia tror hon var mellan 19-25 år. Som jag förstått det så är det shia som lagt fram den här lagen.

Var får du teorin ifrån att hon skulle vara 19-25? Jag vet att det finns någon som försökt lägga fram en alternativ idé som slås bort från alla håll av Islam där hon föreslagits vara äldre.

Men de baserar faktiskt åldern på grund av pedofil-profeten och Aisha's ålder när de hänvisar till vad för ålder barnet ska vara vid giftermål och våldtäkt av barnet.

Citat:
Har du träffat någon muslim som gift sig vid 13 årsåldern?

Jag har faktiskt träffat flera unga tjejer som blivit bortgifta. Jag har även bekantskap med några debattörer som blev bortgifta som barn.

Citat:
Det enda jag minns vid min ungdom var att de flesta festade, låg runt och hade roligt.

Då är det inte muslimer du talar om. Det kan vara barn till muslimer som enligt Islam begår så allvarliga brott att de kan "tvinga" föräldrarna att döda sina barn. Läs på om Fadime Sahindal. Det är Islam.

Citat:
Problemet är hederskultur kopplat till giftermål.

Problemet är hederskultur som är baserat på Islam. När du säger som du gör så normaliserar du bara hatet och tortyren som dessa barn och kvinnor utstår i Islams namn. Varför vill du göra det? Är du en ond människa.
Citera
2024-11-11, 12:48
Medlem
Vilka psykon. Jävla sexfixerade pedofil imamer och män.

Stäng Sveriges gräns NU.

Skrämmande och avskyvärt.
Citera
2024-11-11, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Vi kan börja med

” Topp 20 länderna med högst andel barnäktenskap i världen (procent av kvinnor, 20–24 år, som tvingats in i barnäktenskap innan de var 18 år):

Niger, 76 procent
Centralafrikanska republiken, 61 procent
Tchad, 61 procent
Mali, 54 procent
Moçambique, 53 procent
Burkina Faso, 52 procent
Sydsudan, 52 procent
Bangladesh, 51 procent
Guinea, 43 procent
Nigeria, 43 procent
Malawi, 42 procent
Eritrea, 41 procent
Etiopien, 40 procent
Madagaskar, 40 procent
Mauretanien, 37 procent
Dominikanska republiken, 36 procent
Liberia, 36 procent
Somalia, 36 procent
Surinam, 36 procent
Nicaragua, 35 procent”
(FN)
Muslimska länder.

Odjur och monster.

Sexfixerade är dessa länder.
Citera
2024-11-11, 12:54
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron

Dumpen Irak, vilket koncept! Men kanske inte lika sensationellt. För då kommer Mohammed Sjöberg (med en total kroppslängd på 175 cm och med irakiskt höjdhoppsrekord på 120 cm) och säger: Insh'allah, bror. Bara åtta, ey? Äh, knölla henne ändå! Knölla huran! *primitiva och gutturala apläten*

Dumpen i Irak blir väl mer att om han våldtagit den 8 åriga lilla flickan så kommer de pressa honom till att vara tvungen att gifta sig med henne så hon kan slippa att bli stenad till döds för att hon inte längre är oskuld. Såna fall finns ett å annat som läckts ut till oss i väst. Sånt som feminister i väst inte har tid att ägna sig åt. Så ett Dumpen i Irak behövs allt.
Citera
2024-11-11, 13:06
Medlem
Citat:
6 år vid giftermål. 9 år vid samlag. Det är bara en liten smörklick muslimer som tycker detta är okay.
Dessutom är det omoraliskt att gifta sig med och knulla en tjej som inte ens är i närheten av att vara en ”tonåring”.

En sån liten smörklick att ett land ändrar lagen så att det blir lagligt att anamma kulturen. Ooookej.

Muslimer än människor, men islam är ondska.
Vilket då betyder att muslimer har en ond kultur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in