2024-11-11, 09:02
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Exakt detta gör att jag inte skulle vilja ha mina anställda hemma, du säger ju precis det alla arbetsgivare hatar. DU SKA JOBBA!

Låter som ett dynamiskt ledarskap
Citera
2024-11-11, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Låter som ett dynamiskt ledarskap

VARFÖR ska du jobba hemifrån? Varför betalar arbetsgivaren dyra kontor när alla vill jobba hemifrån? Jävla Woke generation som enbart tror att dom har rättigheter till diverese dumma saker.
Citera
2024-11-11, 09:20
Medlem
Svavelbryggas avatar
Citat:
Exakt detta gör att jag inte skulle vilja ha mina anställda hemma, du säger ju precis det alla arbetsgivare hatar. Är ditt barn sjukt ska du ta hand om ditt sjuka barn och inte jobba. Du vill ju jobba hemifrån för att kunna umgås med dina barn? DU SKA JOBBA!

Jag vill inte jobba hemifrån för att umgås med mina barn, jag vill jobba hemma för att slippa tre timmar av transporter varje dag. Tiden av arbete skulle vara densamma.
Citera
2024-11-11, 09:25
Moderator
Sun Rulers avatar
Min personliga övertygelse är att en anställd som är driven och ambitiös förblir det även om hen arbetar hemifrån ett par dagar i veckan. Detsamma gäller även en lat anställd som gör absolut minsta möjliga, hen skulle även lata sig om hen var inne på kontoret.

De flesta av mina vänner jobbar hemifrån mellan 2-5 dagar i veckan och det fungerar ypperligt. Detsamma gäller mig, jag spar in tid på pendling, blir inte avbruten i samma utsträckning som när jag är på jobbet.
Citera
2024-11-11, 09:37
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
VARFÖR ska du jobba hemifrån?

Jag jobbar aldrig hemifrån längre. Men om flexibilitet är viktigt för en kvalificerad sökande eller anställd så är det ett lätt val
Citera
2024-11-11, 09:53
Medlem
Citat:
VARFÖR ska du jobba hemifrån? Varför betalar arbetsgivaren dyra kontor när alla vill jobba hemifrån? Jävla Woke generation som enbart tror att dom har rättigheter till diverese dumma saker.

Alternativet är ju annars att ha folk som kommer runt 9 för de måste lämna på skola/dagis och sedan går runt 15 för de måste hämta på skola/dagis - dvs så det funkar för många som jobbar på kontor och har någon timme till jobbet.

Jag jobbar hemifrån 3-4 dagar i veckan och de dagar jag gör det så sätter jag mig vid datorn runt 7 och jobbar till runt 17 - dvs ungefär den tid jag spenderar på jobbet inklusive pendling. Jobbar jag hemifrån så blir det ingen fika eller lång lunch heller.
Citera
2024-11-11, 09:59
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Min erfarenhet av att jobba hemifrån är att jag kan jobba mer effektivt samtidigt som jag kan ta hand om hemmet under tiden, så det blir dubbeleffektivt på samma gång. Medan jag väntar på svar från en kollega kan jag slå på tvättmaskinen etc.
När du väntar på svar från en kollega så kan du ju jobba med annat istället för att snylta på arbetsgivarens tid.
Citera
2024-11-11, 10:01
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Skojar du eller? Att bestämma och skapa tydliga riktlinjer har för sjutton ingenting med ens förståelse för worklife balance att göra.
Nej jag skojar inte. Dagens snöflingor är alldeles för mjäkiga för att kunna sköta ett företag. Fan, de kan ju inte ens sköta sitt eget jobb.
Citera
2024-11-11, 10:04
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarazan123
Förekommer bl.a. en del kontorsyrken med helt meningslösa arbetsuppgifter där folk endast finns till utan att egentligen tillföra någon nytta alls. Att klä sig in i en roll och att bara finnas till utan egentlig mening är bara det en påfrestning. Väldigt vanligt bland administrativa yrken. Folk som lever för att godhetssignalera trivs bäst på kontor. De mest odugliga ägnar sig mer åt företagspolitik än riktigt arbete.
Jag tror att de kallas för pärmbärare.
Citera
2024-11-11, 10:09
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Jag får inte jobba hemifrån, trots att de arbetsuppgifter jag gör bäst lika väl hade kunnat skötas därifrån.

Det är mycket fokus på önskan att slappa hemma eller störas av folk. För min del hade jag åtminstone velat prova att jobba hemifrån för att slippa pendla några dagar, gärna de där jag har mina barn så vi skulle ha tid och ork att umgås lite mer, samt kunna vara en sån där medelklassmänniska som vobbar istället för vabbar.
Det är väl för fan självklart att du inte ska umgås med dina barn när du ska jobba! Du är ett perfekt typexempel på varför folk INTE ska jobba hemma.
Citera
2024-11-11, 10:13
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Alternativet är ju annars att ha folk som kommer runt 9 för de måste lämna på skola/dagis och sedan går runt 15 för de måste hämta på skola/dagis - dvs så det funkar för många som jobbar på kontor och har någon timme till jobbet.

Jag jobbar hemifrån 3-4 dagar i veckan och de dagar jag gör det så sätter jag mig vid datorn runt 7 och jobbar till runt 17 - dvs ungefär den tid jag spenderar på jobbet inklusive pendling. Jobbar jag hemifrån så blir det ingen fika eller lång lunch heller.
Börjar 9 och slutar 15? Alltså jobbar de som du pratar om bara 6 timmar om dagen. Skulle aldrig tolereras på mitt jobb, där jobbar vi minst 8 timmar. Skola och dagis för de sköta på sin egen tid.
Citera
2024-11-11, 10:14
Medlem
Citat:
Exakt detta gör att jag inte skulle vilja ha mina anställda hemma, du säger ju precis det alla arbetsgivare hatar. Är ditt barn sjukt ska du ta hand om ditt sjuka barn och inte jobba. Du vill ju jobba hemifrån för att kunna umgås med dina barn? DU SKA JOBBA!

Att folk sitter på fb och inte vill säga sanningen är lite märkligt !

Dom flesta som vill jobba hemifrån vet ju att dom kan slappa ostört eller ta hand om tvätt och barn samtidigt...

Sen att det finns några som har sjuk bra disciplin att dom enbart jobbar när dom är hemma är inget arbetsgivarna ska ta som regel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in