2024-11-10, 21:48
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Jag förstår inte hur demoktraterna tänkte. De pushade en kandidat som enligt mätningar var den minst populära vicepresidenten i modern historia, och som då hon deltog i primärvalen för presidentvalet fick i princip inga röster.

Jag misstänker att Biden fick äran att själv bestämma vem som skulle bli demokraternas kandidat i utbyte mot att han drog tillbaka sin kandidatur.
du förstår inte hur demokraterna tänkte? Harris hade typ 3% av stödet i DNC. Biden, dåren, tillsatte Harris på grund av att han trodde att det skulle gynna att få svarta röster(ja inte cheat röster menar svarta personer) Biden satte henne där trots att hon uttalade att Biden var våldtäktman!

kallar makten framför allt. dessutom det hade blivit ramaskri om Biden petat undan "den svarta" Harris. så sammanfattningsvis var demokraterna tvungna att köra in i betongväggen. det litade på att celebrities och main stream media skulle räcka till segerchans.
Citera
2024-11-10, 22:55
Medlem
Märkligt att resultatet blev så himla annorlunda än vad gammelmedia och papegojorna till tankesmedja här på FB såg i sitt te, detta skulle bli en överkörning på förhand.

OU-instituten hade minsann lärt sig sin läxa och varenda poll som pekade för minsta fördel Trump var endast dikt och lögn av någon med en agenda.

Trump blev totalt överkörd i debatten.

1 Miljard tung war chest var ett kvitto på vinst.

Swifties skulle avgöra valet.

Varenda person ifrån Puerto Rico skulle rösta emot Trump efter "garbage"-skämtet.

Ingen besökte Trumps rallyn där han i princip endast spelade musik och dansade.

Låga odds var ingen faktor för det var ju bara hur folk valde att delta i hasardspelet.

Alla kvinnor skulle ljuga för sina män och rösta "rätt" i och med att urnorna är privata.

Dömd brottsling mot åklagare, en munsbit.

Man skulle besegra Hitler som aldrig skulle stå bakom president-sigillet någonsin igen, någonsin igen, någonsin igen.

Mäktigt patetiskt såhär i efterhand.
Senast redigerad av throwawayaccount1 2024-11-10 kl. 23:16.
Citera
2024-11-10, 23:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Senaten är säkrad med 53 mandat (+4), kongressen fattas det två mandat för att få absolut majoritet 216 för närvarande, det behövs om jag förstått allt 218 mandat.

https://www.realclearpolitics.com/elections/live_results/2024/president/

Försökte kolla lite på de där; jag får det till att Republikanerna leder i 6 distrikt och demokraterna i 5. Av de som är kvar menar jag.
Citera
2024-11-11, 01:47
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Trump ska återupprätta yttrandefriheten på sociala medier:

https://youtu.be/8b9V_ZhIZn0?t=33
Senast redigerad av Kip.Kinkel 2024-11-11 kl. 01:49.
Citera
2024-11-11, 03:26
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
du förstår inte hur demokraterna tänkte? Harris hade typ 3% av stödet i DNC. Biden, dåren, tillsatte Harris på grund av att han trodde att det skulle gynna att få svarta röster(ja inte cheat röster menar svarta personer) Biden satte henne där trots att hon uttalade att Biden var våldtäktman!

kallar makten framför allt. dessutom det hade blivit ramaskri om Biden petat undan "den svarta" Harris. så sammanfattningsvis var demokraterna tvungna att köra in i betongväggen. det litade på att celebrities och main stream media skulle räcka till segerchans.
Jag fattar inte vad du försöker säga.

Enligt rykten ville Demokaterna hålla primärval efter att Biden drog sig ur, men de hann inte fatta något sådant beslut innan Biden gav endorsement till Harris som kandidat.

Jag tycker dock att höjdarna inom Demokraterna (som säkerligen vet att Harris är en borde varit rakryggade och sagt något i stil med att de faktiskt alltid har primärval och att de inte kan frångå den principen.

Men beslutet kan nog ha med att göra att Dem så länge stödde Biden trots all kritik, för att slutligen behövs ge upp. Om de nu även skulle ignorera hans rekommendation för presidentkandidat hade folk tolkat det som att han är så illa däran att hans eget parti inte längre lyssnar.
Citera
2024-11-11, 09:13
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Så du menar att du har lyssnat på Trump, analyserat det han säger och gjort en bedömning efter det? Och efter att du analyserat Trump så anser du fortfarande att han är en bra och vettig presidentkandidat?
Jag menar enbart det jag skrev.
Det du menar att jag menar får du stå för.
Citera
2024-11-11, 09:54
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Försökte kolla lite på de där; jag får det till att Republikanerna leder i 6 distrikt och demokraterna i 5. Av de som är kvar menar jag.

GOP har nu 217 mandat i kongressen, fattas endast 1 så har Trump verkligen fått en jackpot

https://www.realclearpolitics.com/elections/live_results/2024/house/
Citera
2024-11-11, 12:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
GOP har nu 217 mandat i kongressen, fattas endast 1 så har Trump verkligen fått en jackpot

https://www.realclearpolitics.com/elections/live_results/2024/house/

De kommer säkert vinna i Alaska, då har de den sista gubben/gumman. De andra som är kvar är ganska jämna.
Citera
2024-11-11, 14:21
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
[/b]
du är fan stendum! vadå amerikaner är inte hjärntvättade? har du någonsin sett intervjuer med studenter på de stora universiteten? maken till dumhet får man leta efter. möjligtvis kan vi i Sverige konkurrera med Södertörn...regarding Ryssarna så vet de vad de får av Putin. allt annat än lurade. Svensken däremot är lika dumma som fåren på USA uni.

Att inte kunna alla länder i Europa är allmänbildning, det har inget med hjärntvätt att göra.

Ryssar däremot är hjärntvättade som tror på Putins ständiga lögner och diktatorsfasoner.

How to spot a rysstroll....used66
Citera
2024-11-11, 17:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilka ska på tåget av massdeporteringar?

Trump allies, private sector quietly prepare for mass detention of immigrants

"A key issue under consideration is how, when and if to deport immigrants who were brought to the United States as children, commonly known as Dreamers."

"Tom Homan, who previously served as acting director of Immigration and Customs Enforcement, could potentially serve as one of the leads on immigration in the administration, sources said.

It’s not gonna be – a mass sweep of neighborhoods. It’s not gonna be building concentration camps. I’ve read it all. It’s ridiculous,” Homan told CBS News in an interview that aired last month.

They’ll be targeted arrests.
We’ll know who we’re going to arrest, where we’re most likely to find ‘em based on numerous, you know, investigative processes,” he added."

https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2024/11/07/politics/trump-immigrant-detention-plans
Se där, han valde tydligen Homan.
Kartläggningen är väl redan igång, nu ska polisen arrestera folk.
Frågan kvarstår dock om logistik och prislappen (som Trump enligt utsago nyss inte bryr sig om) samt vilka det gäller då Trump har uppgett (minst) 11 miljoner människor.
Övervägande är inte kriminella utifrån begrepp dömda eller har trafikförseelser etc utan arbetar (och betalar automatiskt socialförsäkring som de ej kan nyttja).

" Trump posted on Truth Social shortly before midnight that he had named Tom Homan, the former acting director of Immigration and Customs Enforcement and an advocate of Trump’s plans for mass deportations, as border czar."
https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2024/11/11/politics/trump-massive-power-disruption-analysis
Citera
2024-11-11, 17:20
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Se där, han valde tydligen Homan.
Kartläggningen är väl redan igång, nu ska polisen arrestera folk.
Frågan kvarstår dock om logistik och prislappen (som Trump enligt utsago nyss inte bryr sig om) samt vilka det gäller då Trump har uppgett (minst) 11 miljoner människor.
Övervägande är inte kriminella utifrån begrepp dömda eller har trafikförseelser etc utan arbetar (och betalar automatiskt socialförsäkring som de ej kan nyttja).

" Trump posted on Truth Social shortly before midnight that he had named Tom Homan, the former acting director of Immigration and Customs Enforcement and an advocate of Trump’s plans for mass deportations, as border czar."
https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2024/11/11/politics/trump-massive-power-disruption-analysis
Ditt gnäll hela tiden. Tänk efter en gång. De har haft råd att flyga upp och bussar runt folk över hela landet med gratis sjukvård, hotell och månadspeng osv. Så de har råd att skicka tillbaks dem.

Homan är rätt man för jobbet.
Citera
2024-11-11, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Så du kan inte hitta något, märkligt..

Kollade du upp Arpi?
Föreslår hans bok Genusdoktrinen

Sedan har vi t.ex. denna:
https://www.varldenidag.se/nyheter/professor-i-blasvader-efter-att-ha-forelast-om-konsskillnader/391135

Jag tror det kan finnas studiecirklar i hur man söker på internet om du tycker det är svårt. Med en sökterm som t.ex. ”Ivar Arpi” som är rätt unik är det normalt inga svårigheter för den som kan internetsöka.

Så för att sammanfatta: woke finns även på svenska universitet och det finns dokumenterat och beskrivet. Men det är säkert värre i USA. Än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in