2024-11-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jamen så är ju bögparen dessutom färre. Ca 1 av 5 par i GVFÖ leder till varaktiga förhållanden, vilket faktiskt bättre än i verkligheten, så jag tycker ändå de lyckas. Hur många gaypar har de haft med på alla säsonger, tre? Så fortfarande är det inte supermärkligt att de inte håller, men det har verkligen varit riktiga felmatchningar.
Ja, det statistiska underlaget är litet. Men de homosexuella matchningarna har ju varje år varit totala haverier. Totalt olika personlighetstyper som blivit ihopparade enbart för att de råkar vara homosexuella. Inga av dom matchningarna hade gjorts mellan en man och kvinna. Men det är SVT, representationen och mångfalden ska in.
Citera
2024-11-10, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Låter kanske sjukt men tror att något mer påkostade bröllop som i den amerikanska versionen skulle göra det lättare att få svarta att söka i Sverige. Programmet är otroligt svennigt, men hade nog blivit fel med en match Botkyrka/Angered på skidsemester.

Det r också sånt litet åldersspann, undantag Magnus och Hector, men de var väl de enda bögarna som sökte.
Citera
2024-11-10, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Ja, det statistiska underlaget är litet. Men de homosexuella matchningarna har ju varje år varit totala haverier. Totalt olika personlighetstyper som blivit ihopparade enbart för att de råkar vara homosexuella. Inga av dom matchningarna hade gjorts mellan en man och kvinna. Men det är SVT, representationen och mångfalden ska in.

Håller med om katastrofmatchningar för homosexuella, men kommer på ganska många heteropar som varit lika dåligt matchade.
Agust-Carro, Lina-Alex, Per-Eva osv. De bryr sig verkligen inte om deltagarna, det är bara så kallad ”bra tv”.
Citera
2024-11-10, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Låter kanske sjukt men tror att något mer påkostade bröllop som i den amerikanska versionen skulle göra det lättare att få svarta att söka i Sverige. Programmet är otroligt svennigt, men hade nog blivit fel med en match Botkyrka/Angered på skidsemester.

Vi har väldigt få svarta i Sverige. Vi är inte USA.
Citera
2024-11-10, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Håller med om katastrofmatchningar för homosexuella, men kommer på ganska många heteropar som varit lika dåligt matchade.
Agust-Carro, Lina-Alex, Per-Eva osv. De bryr sig verkligen inte om deltagarna, det är bara så kallad ”bra tv”.
Fast inga av dom matchningarna var dåliga på pappret, redan på förhand. Om jag inte hade haft facit i hand så hade jag också matchat ihop de två första paren. Kan dock hålla med om Per och Eva. De var väldigt olika redan på pappret och borde inte ha parats ihop.

Så för heteroparen finns ändå en logik i 99% av fallen, även om det sedan inte faller ut väl. Men för bögparen är det dömt att misslyckas redan på förhand. Minns inte namnen, men för någon säsong sedan var det ju en väldigt stereotypiskt homosexuell man som parades ihop med en ”småstadsbög” som hängde med sina grabbkompisar och drack öl. Fanns ingenting de hade gemensamt, förutom sin läggning.
Citera
2024-11-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
2-3% av befolkningen eller något? Majoriteten borde iaf vara 25-45 år. Tänk dig om bitch-socionomen som matchades med grävis för några år sedan fått en djupt religiös man med rötter i Kenya istället - det hade varit så jävla bra tv.

Men vi har väl inte haft någon icke-vit kille heller? Inga asiater eller manliga araber?
Citera
2024-11-10, 23:45
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Tyckte du även att Arvids Starks urtvättade försvarsmaktskalsonger utan resår var tjusiga? Som var med i ett avsnitt av Gift vid första ögonkastet 😀
Gissa tre gånger!! Nej 🤣
Citera
2024-11-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Alltså jag tror att Magnus blev helt galet kränkt av att Hector sa det. Tror som nån annan att han vill ha en lydig pojke på 20 år, inte en vuxen man som är trygg i sig själv.
Allt under retreaten var ett straff för Hector tog upp under middagen att de kunde avbryta pga bristen på kemi, men Magnus insisterade att de skulle åka på parhelgen.

Det beteendet påminner väl om en kränkt narcissist?

Även hans insta skvallrar om att han är det. När Hector tog upp hans lår (pga alla instabilder) så lyste han upp och konstaterade belåtet att det kan bero på att han löptränar också...

Har själv levt med en narcissist så därför sitter jag och lurar på om mange surkuk är just det.
Citera
2024-11-10, 23:50
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Fast inga av dom matchningarna var dåliga på pappret, redan på förhand. Om jag inte hade haft facit i hand så hade jag också matchat ihop de två första paren. Kan dock hålla med om Per och Eva. De var väldigt olika redan på pappret och borde inte ha parats ihop.

Just Agust och Carro trodde jag först var en dröm-match tills jag insåg att hon inte var så där frisinnad och härlig som hon först verkade utan trasig och trångsynt.
Kan absolut förstå varför de castades tillsammans!
Citera
2024-11-11, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Nja, inte längre. Mindre procent än USA men vi har typ ändå 6 % ca. Då räknar jag bara Afrikaner.
Citera
2024-11-11, 05:31
Avslutad
Citat:

Så för heteroparen finns ändå en logik i 99% av fallen, även om det sedan inte faller ut väl. Men för bögparen är det dömt att misslyckas redan på förhand. Minns inte namnen, men för någon säsong sedan var det ju en väldigt stereotypiskt homosexuell man som parades ihop med en ”småstadsbög” som hängde med sina grabbkompisar och drack öl. Fanns ingenting de hade gemensamt, förutom sin läggning.

Fast de paren har alla förts bakom ljuset. De sa alla in i kameran att de skulle få en match som ”experter tagit fram”. De trodde att psykologer suttit och djupdykt för att hitta deras själsfrände, det tror alla varje år, tex Hector trodde det.
Speciellt de som får någon som Magnus eller Carro tror att det ligger seriös screening bakom.
Vid rekrytering kollar man inte på ytliga saker som vem som har rött hår och ring i näsan, meningen är att det ska ligga psykologisk screening bakom.
Programmet framställs som om processen innebär en psykologisk utredning.
”Vilar på vetenskap”.
Det är så programmet framställs och det är därför de som är ”seriösa” söker.
Vid en psykologisk utredning är det fullt möjligt att ta reda på anknytningsmönster och grad av narcissism, instabilitet osv.
Väldigt många hade aldrig castats om så skett. Iallafall inte med ärliga avsikter från produktionen.
Citera
2024-11-11, 05:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Just Agust och Carro trodde jag först var en dröm-match tills jag insåg att hon inte var så där frisinnad och härlig som hon först verkade utan trasig och trångsynt.
Kan absolut förstå varför de castades tillsammans!

Ja, om en tittare castat, inte om fyra psykologer screenat fram henne.
Det hade varit tydligt för en riktig psykolog som ärligt försökte ta reda på hur hon reagerar i nära relationer att hon var instabil och hade hög grad av narcissistiskt försvar.
Hon fick tex diagnosen generaliserat ångestsyndrom av just en psykolog efter programmet.
Men nu var det några joppar som letar folk till dokusåpa som valde henne. Som är tränade att casta till Paradise Hotell, Big Brother osv.
Och experterna verkar tänka likadant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in