2024-11-10, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dollarprins
Hyfsat nöjda med att Ryssland och Ukraina snart kan sluta fred och Sverige kanske få tillbaka sammanlagt tolv miljarder dollar, samt att Kim kan ta nordkoreanska enklaver av Ukraina så att det blir rättvisa i världen.
Först till kvarn angående Ukraina om vem som vill ha mer mark... Men vi saknar Kamalas utlovade woke. Senaten blir väl 55 GOP. Huset inväntas.

Det är inte fred ifall Ryssland gynnar på kriget. De borde inte få någon mark alls och de borde kompensera Ukraina. Väldigt svagt av Trump att stå på Rysslands sida
Citera
2024-11-10, 08:38
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det fanns väl ingen person sompå allvar trodde att Harris hade någon som helst cans?

Folk har en så jäkla konstig uppfattning om Trump.

De första hundra dagarna el så kommeratt bli väldigt intressanta.
En total jordskredsseger. Han vann ju alla vågmästarstater. Han sopar rent fullständigt, det hade jag aldrig trott. Kommer Jorden gå under nu?
Citera
2024-11-10, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strejtvisus
Det är inte fred ifall Ryssland gynnar på kriget. De borde inte få någon mark alls och de borde kompensera Ukraina. Väldigt svagt av Trump att stå på Rysslands sida

Vad vi tycker om detta har noll betydelse om de inte kan tvingas lyda, och det har misslyckats.
Citera
2024-11-10, 08:53
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisbenet
Vi får hoppas att narcissisten trumpfh tänker om och på riktigt pumpar in pengar i Ukraina så att ryssen kan förgöras. Om man på något sätt kan spinna det till att det blir en bra deal för trumpens familj/business ( typ han får bygga skylinenen i Kiev) är man hemma. Han är en man som tänker på sig själv i första andra och tredje hand. Fyra kommer familjen, femma och nedåt resten.
Det enda som krävs är att Kreml förkastar hans fredsplan.
Vilket dom kommer att göra om freden går ut på det som det ryktas om, att nuvarande gränser fryser.
Kreml kommer aldrig gå med på det.
Och då ökar istället stödet till Ukraina.
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-11-10 kl. 08:57.
Citera
2024-11-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det fanns väl ingen person sompå allvar trodde att Harris hade någon som helst cans?

Folk har en så jäkla konstig uppfattning om Trump.

De första hundra dagarna el så kommeratt bli väldigt intressanta.
Tack vare gammelmedias enorma psyop så jo, det var många som trodde att detta var en cointoss.
Citera
2024-11-10, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pengarnaforsvann
Tack vare gammelmedias enorma psyop så jo, det var många som trodde att detta var en cointoss.
Att världens största kabelTVbolag och världens största sociala medieplattform är rena propagandakanaler för Trump gjorde så klart uppförsbacken svår för Harris. Hon saknar helt okritisk media vilket är OK. Någon personkult liknande Trumps där den store ledaren är ofelbar vill ingen se.
Citera
2024-11-10, 09:58
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot

Men det som du försöker styra bort ifrån är att demokraterna gick till val på att avskaffa yttrandefriheten som du fick flera länkar om.

Det är alltid vänstern som försöker ha äganderätten till vad du får tycka, tänka och säga.
gummiryggslagar, hat och våld som de står för. Nästa steg är att de vill ha fängelse för tankebrott.
Citera
2024-11-10, 10:07
Medlem
Jag måste ha missat nåt, men om man jämför valet 2024 med valet 2020 så är det 10 miljoner färre röster i år än 2020. Antar att valdeltagandet därmed är väsentligt lägre än för fyra år sen.
Citera
2024-11-10, 10:13
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Jag måste ha missat nåt, men om man jämför valet 2024 med valet 2020 så är det 10 miljoner färre röster i år än 2020. Antar att valdeltagandet därmed är väsentligt lägre än för fyra år sen.

AntiDemoKKKraterna hann inte så 15 miljoner döda att rösta på dem i det här valet.
Citera
2024-11-10, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Att världens största kabelTVbolag och världens största sociala medieplattform är rena propagandakanaler för Trump gjorde så klart uppförsbacken svår för Harris.

Vilket kabelTVbolag menar du? Söker jag på det så är comcast världens största kabelTVbolag och kollar jag på wiki så stödde de Obama? Men kan inte hitta hur de är propaganadakanaler för Trump? Vad har jag missat? Förklara gärna
Citera
2024-11-10, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Att världens största kabelTVbolag och världens största sociala medieplattform är rena propagandakanaler för Trump gjorde så klart uppförsbacken svår för Harris. Hon saknar helt okritisk media vilket är OK. Någon personkult liknande Trumps där den store ledaren är ofelbar vill ingen se.
X är inte världens största sociala medieplattform. Men det är ganska tydligt hur du formulerar dig att du är rätt så efterbliven, så jag tror inte vi kommer längre än såhär.
Citera
2024-11-10, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakelitTelefonen
Det är alltid vänstern som försöker ha äganderätten till vad du får tycka, tänka och säga.
gummiryggslagar, hat och våld som de står för. Nästa steg är att de vill ha fängelse för tankebrott.

Precis, vi gillar olika säger dem men i verkligheten måste alla tycka som dem.

Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3

Detta har uppmärksammats och förklaringen är enkel. I det förra valet var demokraterna ännu slappare med kontroller över röstningen, ursäkten för slappheten var covid. Det var alltså ännu enklare att fuska då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in