Citat:
Din lilla åsnaDu tycker alltså att kontorsarbetare också ska tvingas sitta och jobba utomhus i minusgrader och duggregn bara för att några stackars små byggarbetare gjort ett sjävmant val att göra det?
Eller programmerare kanske ska sitta och utveckla programvarorna som möjliggör sjuksyrrornas arbete i treskift i nån sjukhuskorridor?
Avundsjukan fullkomligt osar från sådana som dig. Ge fan i att bli byggarbetare eller sjuksköterska om det nu är så jävla hemskt. Hur efterbliven får man vara om man sitter och klagar på hur dåligt man har det och att andra minsann också ska tvingas ha det lika dåligt - när det står en helt fritt att välja vad man vill arbeta med, och till och med plugga helt jävla gratis till exakt vad som helst.
Eller programmerare kanske ska sitta och utveckla programvarorna som möjliggör sjuksyrrornas arbete i treskift i nån sjukhuskorridor?
Avundsjukan fullkomligt osar från sådana som dig. Ge fan i att bli byggarbetare eller sjuksköterska om det nu är så jävla hemskt. Hur efterbliven får man vara om man sitter och klagar på hur dåligt man har det och att andra minsann också ska tvingas ha det lika dåligt - när det står en helt fritt att välja vad man vill arbeta med, och till och med plugga helt jävla gratis till exakt vad som helst.
Jag har ett jävligt slappt kontorsarbete med möjlighet till 2 dagar hemifrån (till och med fler dagar då cheferna knappt har koll)
Så nej, jag är inte ett dugg avundsjuk. Däremot kan jag dra objektiva slutsatser.
Kontorsfolk som kör hemifrån är lata och får mindre gjort. Särskilt i större organisationer/företag/koncerner.
Hade företagsledningar haft lite hjärna så hade de kunnat analysera detta och sedan slaktat halva personalstyrkan och tagit in unga hungriga talanger som ersätter Linda 32 år som måste vabba varje fredag utöver att hon var hemma under måndagen och torsdagen.
Jag jobbar hellre på plats 5 dagar med unga kolleger som har arbetsmoral än att behöva sitta bredvid Linda och Lisa som måste prata om hur stackars barnet blivit snorig i förskolan och därför måste åka hem…
Dessutom är det ett jävla I-landsproblem när folk vill ha sina hemdagar. Världen har byggts av folk som sliter i U-länder och arbetarklassen i I-länder. Inte av slappa curlade chefens-dotter som fått en fot in och kan köra hemifrån och göra några ärenden och sen gå fika med sin blondin-bästis i innerstan kl 16:25