2024-11-10, 00:43
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Så jävla sant.
Det värsta är dessutom att ingen runt om en ens förstår det riktigt. Frugan blir sur när man tar ett jobbsamtal i lekparken eller skickar ett extremt viktigt mail vid köksbordet efter middagen och ungarna blir galna för att de inte får sin uppmärksamhet.
Samtidigt är det enda skälet till att jag faktiskt för det just för deras skull.
Men man biter ihop och ler och imorgon är en ny dag.

Hemmajobbare kan dra åt h*elvetet för min del.
På mina företag jobbar ingen hemifrån förutom i specifika fall som ska godkännas av mig eller annan chef.
Det sker då och då men aldrig av bekvämlighetsskäl.

Vad är du för fruktansvärd chef, ingen med utbildning skulle någonsin jobba för en som uttrycker sig som dig.
Citera
2024-11-10, 00:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Missat hysterin men vi som jobbar inom IT och särskilt utveckling jobbar ganska mycket hemifrån. Det är mer produktivt, kostnadseffektivt, minskar sjukdagar och ger bättre allmän hälsa.

Förstår man inte det så kan man prova på ett år innan man öppnar käften.
Citera
2024-11-10, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Fel. Jag har ett jobb där jag kan vara hemifrån åtminstone 2 ggr i veckan.

Är sällan det då jobbet ändå är nära mitt hem men när jag väl är hemma softar jag bara.

80% av dem som ”jobbar” hemifrån gör det.
Är det nått teams möte leker man engagerad och motiverad. Så fort man lämnar mötet går alla tillbaka slöandet.

Om önskvärt resultat uppnås så vad spelar det för roll om någon slöar
Citera
2024-11-10, 01:06
Medlem
bubblecups avatar
Det är typiskt att det är inget problem att införa något som arbetarna hatar och som leder till ineffektivitet och missnöje som att man skall ha öppna kontorslandskap och aktivitetsbaserade arbetsplatser, dvs man skall springa runt och konkurrera om skrivborden och vill man ha viktiga och nyttiga anteckningar och material etc så får man släpa med sig dem runt istället för att ha dem organiserat på sitt skrivbord/kontorsrum. Varje dag så får man börja med att installera en trådlös mus och ett trådlöst tangent bord samt ställa in skärminställningarna och hoppas att skärmen inte har ett glappande USB uttag eller att någon har saboterat någonting för att folk skall undvika att ta den platsen som man själv vill ha nästa dag? Har hänt flera gånger att man går till jobbet och får gå hem efter några timmar då datorns batteri dött då det inte finns skrivbord ledigt som man kan ladda datorn på.

Men så fort det införs något som personalen gillar som möjligheten att jobba hemifrån då skall det misstänkligöras bara för att personalen gillar det oavsett om det leder till mer effektivitet. Hur många gånger har man inte kunnat suttit på ett helt meningslöst möte med kameran avstängd och multitaskat samtidigt och skickat mejl och ha gjort andra arbetsuppgifter tack vare att man är hemma? Har inte Vabbat på flera år då det fungerar bra att vara hemma och jobba med sjuka barn. Så djäkla skönt att kunna sitta i min fula sköna myspyjamas vid mitt hemma kontor 2 dagar istället för att vara halvfin klädd på jobbet utan att behöva lyssna på 5 personers teams samtal i bakgrunden.
Citera
2024-11-10, 01:22
Medlem
Många som jobbar med människor, kunder, klienter jobbar allt mer med digitala möten. Det är inte lika ofta man träffas i verkligheten. Så kvinnan som jobbade som handläggare inom missbruk kan säker sköta en majoritet av sitt jobb hemifrån. Jag jobbar själv en hel del hemifrån och tycker bara att det har fördelar. Det är tyst och lugnt och man producerar därför mycket mer. Så ska jag göra något riktigt viktigt som dessutom behöver gå lite snabbare, så ser jag till att jobba hemifrån. Då kan jag också jobba lite längre/jobba över om jag vill. Jag har restid till mitt jobb och den tiden i trafiken kan jag istället lägga på att jobba. När jag väl är på kontoret är det mycket socialt umgänge med kollegor, fikarasten, lunchraster, folk som tittar in och vill snacka. Där får jag ärligt talat inte hälften så mycket gjort som jag får hemma.
Citera
2024-11-10, 01:23
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför då? Ge mig ett bra skäl till att försöka koncentrera mig i en stökig miljö när jag koncentrerar mig bättre i en lugn miljö.

Skulle du vara beredd på att gå ned i lön om du fick jobba hemifrån?
Citera
2024-11-10, 01:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nginx
Kräver ditt jobb endast en dator och internetuppkoppling kan du jobba hemifrån eller varifrån som helst.

Jag driver 3 framgångsrika företag och jobbar nästan bara hemifrån. Jag har ett kontor jag kan dra till ifall jag känner för det, men det är max 1-2 gånger per vecka (oftast korta stunder). Jag får mer gjort hemifrån.

Går upp kl. 05:00, tränar ca. en timma.
Duschar, äter frukost.
Startar igång datorn runt 06:30.
Svarar e-mail och går igenom vad jag ska göra under dagen.
Vid kl. 08:00 börjar jag jobba och kör på till runt 12:00.
Tar lunch, oftast ute på stan.
Kl. 13:00 är jag hemma igen och jobbar vidare fram till kl. 19-20.
Lagar och äter middag.
Sköter bokföring själv fram t.o.m. 22:00.
Strösurfar 15-20min och går till sängs.
Repeat 365 dagar om året (ja, inkl. helger och högtider).

Just nu är jag på lunch, men käkar hemma.

Vissa dagar har jag mer jobb än vanligt, vissa dagar inte så mycket.

Omsättning företag 1: 39,300,000 SEK
Omsättning företag 2: 141,000,000 SEK
Omsättning företag 3: 63,800,000 SEK

Har ett tjugotal anställda totalt som jobbar hemifrån eller på kontoret.
Jag gör mer än vad jag behöver göra men det är för att jag tycker om att jobba. Och jag gillar att saker blir gjort rätt - och i tid. Så därför gör jag så mycket som jag gör.

Bransch: ecom
Inget eget lager, 3PL.

Folk som tror det är enkelt att driva eget och att man kan tjäna pengar i sömnen med en ehandel har så fel. I början trodde jag det med, men nu skrattar man åt den tanken. Men hårt arbete lönar sig. Brukar jobba lite mindre under söndagar och det är då jag har tid att hitta på olika roliga saker att göra.

Haha, ja som egenföretagare kan och får du göra som du vill, men detta är inte vad som diskuteras här...
Citera
2024-11-10, 01:27
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333
Om önskvärt resultat uppnås så vad spelar det för roll om någon slöar
Det är det många har sjukt svårt att förstå. Att chefer har svårt att förstå det kan jag på sätt och vis ha lite förståelse för även om jag inte respekterar det eller är enig, många chefer kan se sina underordnade som fienden de ska kriga mot, och slavar de ska styra som själva målet, istället för resultat som mål där de är verktyg att nå målet.

Men att en anställd själv kan vara så oerhört hjärntvättad...att han tycker han gör fel om han har mage att chilla bekvämt efter gjort 1000 av tjänst X som är målet, istället för att sitta och klicka random på PC:n med en blick på klockan varannan minut, är fan helt otroligt och deprimerande.

"1000 av tjänst X" är såklart ett extremt simplifierat grovt penseldrag, så snälla, ingen svara på precis det tack. Ja, det kan vara annat än producera, det kan bytas ut med att sitta i soffan och klappa katten mellan telefonsamtal istället för att sitta på kontorsstolen och uppdatera aftonbladet.se för 100de gången.
Citera
2024-11-10, 01:33
Avstängd
"Hemmablindhet" lär vara en av de största argumenten för att skippa att jobba från hemmet... Att sitta i hemmet och mol allena försöka knäcka idéer och tillvägagångssätt lär inte vara särskilt produktivt för någon verksamhet. En samverkan mellan de anställda är såklart alltid att föredra, vad än alla, lata "hemförespråkare" anser! All interaktion, personal emellan, blir mer tungrott med hemarbete, så är det bara.

Mången i dessa trådar som enkom är rädda för att förlora sina abnorma fördelar! Tror inte mången skulle gå ned i lön för att jobba hemifrån, trots alla andra fördelar och förmåner.
Citera
2024-11-10, 01:57
Medlem
Dilkingtons avatar
För mig är det ganska enkelt.

Administratörer och kundservice
Personal som har låga löner jobbar hemifrån en dag var och varannan vecka.
Andra jobbar hemifrån med samma frekvens, men med större flexibilitet.
Citera
2024-11-10, 02:17
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Kräver ditt jobb endast en dator och internetuppkoppling kan du jobba hemifrån eller varifrån som helst.

Jag driver 3 framgångsrika företag och jobbar nästan bara hemifrån. Jag har ett kontor jag kan dra till ifall jag känner för det, men det är max 1-2 gånger per vecka (oftast korta stunder). Jag får mer gjort hemifrån.

Duschar, äter frukost.
Lagar och äter middag.

Jag gör mer än vad jag behöver göra men det är för att jag tycker om att jobba. Och jag gillar att saker blir gjort rätt - och i tid. Så därför gör jag så mycket som jag gör.

Inget eget lager, 3PL.

Folk som tror det är enkelt att driva eget och att man kan tjäna pengar i sömnen med en ehandel har så fel. I början trodde jag det med, men nu skrattar man åt den tanken. Men hårt arbete lönar sig. Brukar jobba lite mindre under söndagar och det är då jag har tid att hitta på olika roliga saker att göra.

fy fan vilket fruktansvärt liv
Citera
2024-11-10, 02:23
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:

Duschar, äter frukost.
Lagar och äter middag.

Inget eget lager, 3PL.

kolla grabbar en regelrätt undermänniska utan drömmar eller aspirationer skratta åt det steriliserade jävla henet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in