2024-11-10, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Haha!

Nej. Det handlar om att det finns gränser - för yttrandefriheten är inte absolut.

Nåt som Musk kallar sig är free speech absolutist. Själv stänger han konton allt eftersom det behagar och borde snarare kalla sig double standard.

Hur du sen får detta till att vilja och kunna ändra grundlagen säger mer om dig.

Du tror inte detta skulle ha varit Trumps absoluta favoritkort hela valet?

Istället för att jamsa om sleepy Joe och sin egen underbara kropp, storlek på sina rally och döda mäns kukar...

Precis de de vill stoppa det som de anser är misinformation och du fick ett exempel på vad de anser är t.o.m. farlig misinformation, du får det en gång till här:

https://x.com/WesternLensman/status/1843374379373306121

Detta är att stoppa all kritik mot den sittande regimen och därmed avskaffa demokratin. Detta är deras uttalade ambition och det finns flera sätt att uppnå detta mål, ett är att ändra konstitutionen men det finns även andra mer mjuka sätt. Minns att de lyckades helt banna Trump från alla sociala plattformar tidigare och därmed döda sin motståndares möjlighet att nå ut till väljarna.
Citera
2024-11-10, 07:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Precis de de vill stoppa det som de anser är misinformation och du fick ett exempel på vad de anser är t.o.m. farlig misinformation, du får det en gång till här:

https://x.com/WesternLensman/status/1843374379373306121

Detta är att stoppa all kritik mot den sittande regimen och därmed avskaffa demokratin. Detta är deras uttalade ambition och det finns flera sätt att uppnå detta mål, ett är att ändra konstitutionen men det finns även andra mer mjuka sätt. Minns att de lyckades helt banna Trump från alla sociala plattformar tidigare och därmed döda sin motståndares möjlighet att nå ut till väljarna.
Det heter desinformation. Dålig translater?

Nej. Det var inte vad jag skrev.
Jag skrev att yttrandefriheten inte är absolut.

Eftersom du fortsatt leker kampanjanställd för Trump är det ju rätt märligt att Cheung inte nappade på detta.
Hade inte detta varit en ypperlig valfråga att surfa på för Trump?
Stora neonskyltar, primärfokus på rally i hans tal. Kanske en stämning rent av vore på sin plats?
Att fylla Madison Square Garden med talare om hur de snart dödar yttrandefriheten.
Men nope. Ingenting.

Fd justitieministern i Calif avslutar yttrandefriheten 2025!!!

Skotta strips på McD och åka sopbil var mer viktigt.

Det är enbart din egen magamarinerade hjärna som går i en tankeloop.
Även om du är grundlurad är andra inte lika blåsta.

Att Harris vill förbjuda kossor vsr Trumps fokus.
Senast redigerad av develi 2024-11-10 kl. 07:05.
Citera
2024-11-10, 07:11
Medlem
Citat:
Det heter desinformation. Dålig translater?

Jag citerade det demokraterna sa och detta är korrekt engelska, håller du inte med får du skicka ett mail till demokraterna.

Extra komiskt när du skriver "Dålig translater"!

Citat:
Nej. Det var inte vad jag skrev.
Jag skrev att yttrandefriheten inte är absolut.

I USA är den mycket starkare än i bananländer som Sverige.
Demokraterna vill dock rasera demokratin och införa fascism, men de förlorade stort dessbättre!

Citat:
Eftersom du fortsatt leker kampanjanställd för Trump är det ju rätt märligt att Cheung inte nappade på detta.
Hade inte detta varit en ypperlig valfråga att surfa på för Trump?
Stora neonskyltar, primärfokus på rally i hans tal. Kanske en stämning rent av vore på sin plats?
Att fylla Madison Square Garden med talare om hur de snart dödar yttrandefriheten.
Men nope. Ingenting.

Fd justitieministern i Calif avslutar yttrandefriheten 2025!!!

Skotta strips på McD och åka sopbil var mer viktigt.

Det är enbart din egen magamarinerade hjärna som går i en tankeloop.
Även om du är grundlurad är andra inte lika blåsta.

Att Harris vill förbjuda kossor vsr Trumps fokus.

"Skotta strips på McD och åka sopbil", detta är yttrandefrihet som du har så svårt för. Du är en fascist och antidemokrat.
Senast redigerad av FreeMarketPatriot 2024-11-10 kl. 07:14.
Citera
2024-11-10, 07:11
Avslutad
Hörde på radion imorse att Trump tog hem Arizona också. Så samtliga vågmästarstater!
Citera
2024-11-10, 07:15
Medlem
Citat:
Endast en dåre, sugen på att skada och kränka andra mer utsatta grupper, skulle tolka lagen likt dig.

Jag är fullt medveten om att hatretorik har ett
konstitutionellt skydd, men det är grader i helvetet om detta övergår till hot.
Jag tror nog tex judar i USA kan berätta hur det upplevs när grabbarna med bruna stövlar börjar cirkulera runt dem.
Ge mig återkoppling om du möter nån; dvs att du berättar att du är positivt inställd till högt i tak, att få hetsa och kränka dem med hatretorik.

Min sida?
Är du så helt insnöad i in/outgroup att hela din världsbild är i två läger - att du lever i nåt sorts ständigt krigs- eller tävlingstillstånd?

När har Harris hotat med nån censur?

Det sjuka med Trumps gnäll om fake news är att det snarare är han som nyss hotat med indragen sändningslicens för media vilket är ett hot och angrepp på yttrandefriheten.

Njut. Alternativ media och fristående journalism är tillåtet.
Men ge fan i att gnäll över resten som om du vore ett stackars förfördelat offer.

Den dagen som public service får inskränkningar eller tvingas stänga ner är vi ett steg närmre en autokrati.
Om det så sker via hot eller rädsla alternativt om typ snorrika oligarker köpte upp pressen och styr nyhetsflödet.

Min sida?
Jag får åter påminna dig om att vi är i Sverige, på ett debattforum och vad jag tillhör har du ingen aning om.
Men det är definitivt inte Trump.

Musk har köpt upp X och har ett stort forum att vältra sig i och runka av högerextrema så det går nog på ett ut.
Har du tur så har Dark Maga snart monopol överallt.

Stackare.

Orkar jag bemöta alla dina lögner, okunskap och dumheter? Nej till skillnad från dig är jag inte galen att hänga här 24/7.
Vem som helst kan se att din TDS brände din hjärna totalt när Trump vann. Att diskutera med såna som dig har jag ägnat många år åt. Vilket slöseri med tid. Varför skulle jag? Det leder ingen vart.

Det bästa folk kan göra är att helt ignorera dig och dina inlägg. Det bästa du kan göra är att helt stänga av dig själv från internet någon dag.
Citera
2024-11-10, 07:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag citerade det demokraterna sa och detta är korrekt engelska, håller du inte med får du skicka ett mail till demokraterna.
Det var du som inte kunde stava på svenska.
Citat:
"Skotta strips på McD och åka sopbil", detta är yttrandefrihet som du har så svårt för. Du är en fascist och antidemokrat
Ett tecken på yttrandefrihet är att du är helt skruvad och får komma till uttryck.

Hans fokus var på att Harris skulle förbjuda kossor. Inte yttrandefriheten.

Tycker nästan synd om Trump ur ett en aspekt. Hans beundrare är så vedervärdigt dåliga att kampanja för honom, Hahaha!

Bye, bye.
Citera
2024-11-10, 07:26
Medlem
Citat:
Det var du som inte kunde stava.

Nej det tror du bara för du vet inte att misinformation är ett korrekt ord på engeleska, och även om det int hade varit det så citerade jag vad demokraterna sa. Du får maila dem med ditt ordmärkeri.

Citat:
Ett tecken på yttrandefrihet är att du är helt skruvad och får komma till uttryck.

Men det som du försöker styra bort ifrån är att demokraterna gick till val på att avskaffa yttrandefriheten som du fick flera länkar om.

Citat:
Hans fokus var på att Harris skulle förbjuda kossor. Inte yttrandefriheten.

Tycker nästan synd om Trump ur ett en aspekt. Hans beundrare är så vedervärdigt dåliga att kampanja för honom, Hahaha!

Bye, bye.

Tycker du synd om Trump som vann stort, konstigt. Nu är det dock inte Trump jag diskuterar utan istället demokraterna som är fascisterna. Bra att Trump spöade skiten ur dem dock!
Citera
2024-11-10, 07:37
Medlem
MyJustices avatar
Börjar att få den här känslan after vad jag har läst som är obehaglig
Vad vi har sett de senaste 4 åren, är en maktlös President som spelade dement , när han insåg att han var lurad upp på läktaren .
Vad vi samtidigt har sett är en Vicepresident och ett karbinett som enligt 4 sektion i 25 amedntment inte kunde avsätta honom . och därmed ge President posten till sin egen kandidat dvs Kamela Harris .
I slutänden blev det ohållbart inför valet ,Biden skulle sitta kvar . och Trump skulle vinna valet , eftersom flertalet stater krävde ID kontrolll .
Så vad vi kanske såg var en Statskupp Där Biden blev avsatt internt och ett mordförsök på Trump . då han var den troliga vinnare i valet .
Ok nu kommer ni att skrika Foliehatt jag vet
Men har ni sett att Biden inte är dement längre?
Han blev healad från sin dementia dagen efter valet , och ska möta Trump i vita huset på Onsdag.
Senast redigerad av MyJustice 2024-11-10 kl. 07:42.
Citera
2024-11-10, 07:39
Medlem
volvo 240s avatar
Det fanns väl ingen person sompå allvar trodde att Harris hade någon som helst cans?

Folk har en så jäkla konstig uppfattning om Trump.

De första hundra dagarna el så kommeratt bli väldigt intressanta.
Citera
2024-11-10, 07:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej det tror du bara för du vet inte att misinformation är ett korrekt ord på engeleska, och även om det int hade varit det så citerade jag vad demokraterna sa. Du får maila dem med ditt ordmärkeri.
Du blandade in misinformation i svensk text och använde således inte desinformation.
Citat:
Men det som du försöker styra bort ifrån är att demokraterna gick till val på att avskaffa yttrandefriheten som du fick flera länkar om.
Fast tolkningen sitter i ditt huvud och den inbillar du dig att folk ska köpa, dvs din "misinformation"....
Citat:
Tycker du synd om Trump som vann stort, konstigt. Nu är det dock inte Trump jag diskuterar utan istället demokraterna som är fascisterna. Bra att Trump spöade skiten ur dem dock!
Jsg tycker synd om Trump som har så dåliga supporters, som inte kan argumentera för sig.

Jag finner det dock mer intressant att vuxna män sitter utanför USA och pratar i vi-form om segern;
har lyckorus ang massdeportering;
pustar ut ang att demokratin och yttrandefriheten är räddad (om än att det är rena amsagor).
Absolut ingenting kommer nämligen gagna dig et al på nåt sätt.

Möjligen mer troligt negativt om han går riktigt bananas over there.
Senast redigerad av develi 2024-11-10 kl. 07:47.
Citera
2024-11-10, 08:20
Medlem
Trump säger att Nikki Haley och Mike Pompeo INTE kommer att vara en del av administrationen. Nikki var ju bitter och försökte in i det längsta föra Neocons åsikter i det republikanska maskineriet, men det gick inget väl.

Nu blir neocon-administrationens härförare uteslutna och Trump gör en poäng av att säga det publikt, d.v.s. att sagda två personer inte går med i administrationen. Vidare bör påpekas att Cheney, Mitt Romney och indirekt Bush alla har gått emot Trump.
Citera
2024-11-10, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det fanns väl ingen person sompå allvar trodde att Harris hade någon som helst cans?

Folk har en så jäkla konstig uppfattning om Trump.

De första hundra dagarna el så kommeratt bli väldigt intressanta.

Jag såg idag en tweet om att Bill Gates försöker få politiskt arbeta med Trump nu efter allt han har sagt och gjort. Råttorna kommer krypande nu för att försöka rädda sitt skinn.

BREAKING: Bill Gates wants to work with Trump in his administration to “build a better future.”

What do you say?

https://x.com/_wake_up_USA/status/1855044878524199116
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in