2024-11-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Men ditt pucko, du påstår att det är folk som mördades i Förontelsen som är samma person som Netanhuy eller hur fan han nu stavar det.
Du påstår att det är ”ett folk” som genom sin jävla ras och etnicitet gör något kollektivt.
Och har mage att säga att du inte ska kallas antisemit.
Du är inte ett dugg mindre rasistisk än en nazist eller en person som säger ”kolla hur muslimer är, kolla på Talibanerna, IS, Hamas, Hezbollah, mullorna i Iran, förtryckarna i Dubai och Saudiarabien osv.

Symboliskt att du fortfarande tror att "rasist" och "nazist" har någon som helst betydelse eller förankring i verkligheten längre.

Detta valresultatet visar att det är dags med något nytt och det är dessutom inte rasism att uppmärksamma negativa kulturella inslag när det kommer till religiösa sagor och tolkning av dessa.
Citera
2024-11-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Men ditt pucko, du påstår att det är folk som mördades i Förontelsen som är samma person som Netanhuy eller hur fan han nu stavar det.
Du påstår att det är ”ett folk” som genom sin jävla ras och etnicitet gör något kollektivt.
Och har mage att säga att du inte ska kallas antisemit.
Du är inte ett dugg mindre rasistisk än en nazist eller en person som säger ”kolla hur muslimer är, kolla på Talibanerna, IS, Hamas, Hezbollah, mullorna i Iran, förtryckarna i Dubai och Saudiarabien osv.
Vaaaaaaaad snackar du om? Du är en töntig svenne som tror du vet något för att du har ett "stort hjärta". Fan betee dig! Jag tycker vi ska ha massdeportering i sverige mot illegala och ha en policy likt danmark mot gängvåld.

Känns som att du är en person som it bryr sig om andra förrens det hånder dig, så hoppas skit händer dig så att din silversked faller av din mun
Citera
2024-11-10, 01:55
Medlem
Mindbusinesss avatar
Fundering. Trump har ju lovat att han inte ska dra in USA i några krig. Inget nytt egentligen.
”Isolationism har varit ett återkommande tema i USA:s historia. Åsikterna fanns i president George Washingtons avskedstal. I sitt avskedstal hade president George Washington förespråkat icke-inblandning i europeiska krig och politik. Isolationism kom till uttryck i början av 1800-talet i Monroedoktrinen. Termen har oftast använts om den politiska atmosfären i USA på 1930-talet.”
https://sv.wikipedia.org/wiki/Isolationism

Är inte det att ge länder som Kina, Nordkorea och Ryssland fria händer att ockupera länder de vill ha?
Citera
2024-11-10, 02:38
Medlem
MrsEjPKs avatar
Vart for alla som påstod att Trump skulle ALDRIG bli president igen ,att han aldrig skulle vinna igen.
Och så vinner Donald Trump en jordskreds seger !

Trump : Elected President of The United Ststes of america by a ladslide victory baaaaby ! 👊🇺🇲
Senast redigerad av MrsEjPK 2024-11-10 kl. 02:41.
Citera
2024-11-10, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Låt dem protestera bäst de vill, det är ett fritt land over there (iaf än.. ) och om det nu inte drabbar nån så är det ju väldigt konstigt att vara så jävla melodrama som sagt.

USA är betydligt mer fritt som land än Sverige och har framför allt BETYDLIGT högre tak än det vi ser i Sverige med pajaslagen hets mot folkgrupp. Nu har jag svårt att tro att just du är särskilt positivt inställd till USA:s frihet som är inskriven i konstitutionen.

I USA har man även rätt att fritt ifrågasätta förintelsen. Knappast en yttrandefrihet du gillar har jag förstått.
Din sida är den sida som skriker om att skära ned yttrandefriheten. Vi vet ju att Kamala Harris varit en av dom som gapat om mer censur och ingripanden för att staten ska kunna kontrollera människors rätt att yttra sig.

Hillary Clinton säger ju rakt ut att hon och hennes demoner från helvetet tappat kontrollen över folket. Hon vet att fake news media inte längre har makten likt Nordkorea att styra över folket. Fristående journalister har ofta fler tittare än CNN.

Får din sida bestämma förvandlas internet till ett gigantiskt Netflix där i huvudsak den vänsterliberala sidan har monopol på vilka som får existera. Se bara hur youtube totalt förstörts av detta.
Jag följer flera personer som har över 1 miljon följare. Jag kan skriva deras kanals namn och dom 15-20 första sidorna som hoppar upp är CNN, MSNBC etc.. DET är den yttrandefrihet din sida vill se.
Citera
2024-11-10, 03:53
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Fundering. Trump har ju lovat att han inte ska dra in USA i några krig. Inget nytt egentligen.
”Isolationism har varit ett återkommande tema i USA:s historia. Åsikterna fanns i president George Washingtons avskedstal. I sitt avskedstal hade president George Washington förespråkat icke-inblandning i europeiska krig och politik. Isolationism kom till uttryck i början av 1800-talet i Monroedoktrinen. Termen har oftast använts om den politiska atmosfären i USA på 1930-talet.”
https://sv.wikipedia.org/wiki/Isolationism

Är inte det att ge länder som Kina, Nordkorea och Ryssland fria händer att ockupera länder de vill ha?
Trump babblar en massa.

Men han vill inte ha krig.

Han undviker krig genom att få stater att förstå att han är beredd att gå hur långt som helst om de inte agerar enligt hans agenda.
Citera
2024-11-10, 04:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
USA är betydligt mer fritt som land än Sverige och har framför allt BETYDLIGT högre tak än det vi ser i Sverige med pajaslagen hets mot folkgrupp. Nu har jag svårt att tro att just du är särskilt positivt inställd till USA:s frihet som är inskriven i konstitutionen.
Endast en dåre, sugen på att skada och kränka andra mer utsatta grupper, skulle tolka lagen likt dig.

Jag är fullt medveten om att hatretorik har ett
konstitutionellt skydd, men det är grader i helvetet om detta övergår till hot.
Jag tror nog tex judar i USA kan berätta hur det upplevs när grabbarna med bruna stövlar börjar cirkulera runt dem.
Ge mig återkoppling om du möter nån; dvs att du berättar att du är positivt inställd till högt i tak, att få hetsa och kränka dem med hatretorik.
Citat:
I USA har man även rätt att fritt ifrågasätta förintelsen. Knappast en yttrandefrihet du gillar har jag förstått.
Citat:
Din sida är den sida som skriker om att skära ned yttrandefriheten. Vi vet ju att Kamala Harris varit en av dom som gapat om mer censur och ingripanden för att staten ska kunna kontrollera människors rätt att yttra sig.
Min sida?
Är du så helt insnöad i in/outgroup att hela din världsbild är i två läger - att du lever i nåt sorts ständigt krigs- eller tävlingstillstånd?

När har Harris hotat med nån censur?

Det sjuka med Trumps gnäll om fake news är att det snarare är han som nyss hotat med indragen sändningslicens för media vilket är ett hot och angrepp på yttrandefriheten.
Citat:
Hon vet att fake news media inte längre har makten likt Nordkorea att styra över folket. Fristående journalister har ofta fler tittare än CNN.
Njut. Alternativ media och fristående journalism är tillåtet.
Men ge fan i att gnäll över resten som om du vore ett stackars förfördelat offer.

Den dagen som public service får inskränkningar eller tvingas stänga ner är vi ett steg närmre en autokrati.
Om det så sker via hot eller rädsla alternativt om typ snorrika oligarker köpte upp pressen och styr nyhetsflödet.
Citat:
Får din sida bestämma förvandlas internet till ett gigantiskt Netflix där i huvudsak den vänsterliberala sidan har monopol på vilka som får existera. Se bara hur youtube totalt förstörts av detta.
Min sida?
Jag får åter påminna dig om att vi är i Sverige, på ett debattforum och vad jag tillhör har du ingen aning om.
Men det är definitivt inte Trump.

Musk har köpt upp X och har ett stort forum att vältra sig i och runka av högerextrema så det går nog på ett ut.
Har du tur så har Dark Maga snart monopol överallt.
Citat:
Jag följer flera personer som har över 1 miljon följare. Jag kan skriva deras kanals namn och dom 15-20 första sidorna som hoppar upp är CNN, MSNBC etc.. DET är den yttrandefrihet din sida vill se.
Stackare.
Senast redigerad av develi 2024-11-10 kl. 05:08.
Citera
2024-11-10, 04:46
Medlem
Citat:
Endast en dåre, sugen på att skada och kränka andra mer utsatta grupper, skulle tolka lagen likt dig.

Alla med den mest grundläggande analytisk förmåga inser att demokrati kräver att man fritt får kritisera den sittande regimen och dess politik.Annars kan vi inte ha en debatt om vilken politik som bör föra och därmed har vi heller ingen grund för att avgöra vad vi ska rösta på.

Rent konkret innebär detta att t.ex. massinvandringen måste få kritiseras och argument mot den måste få läggas fram. Det inkluderar att t.ex. redovisa vilka skador för samhället olika grupper som importeras orsakar.

Citat:
Musk har köpt upp X och har ett stort forum att vältra sig i och runka av högerextrema så det går nog på ett ut.
Har du tur så har Dark Maga snart monopol överallt.

Även vänsterextrema yttrar sina åsikter där och det är bra att det finns forum med yttrandefrihet. Dock gick demokraterna till val på att stoppa X, hon är en fascist och antidemokrat.
Senast redigerad av FreeMarketPatriot 2024-11-10 kl. 04:50.
Citera
2024-11-10, 04:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Vaaaaaaaad snackar du om? Du är en töntig svenne som tror du vet något för att du har ett "stort hjärta". Fan betee dig! Jag tycker vi ska ha massdeportering i sverige mot illegala och ha en policy likt danmark mot gängvåld.

Känns som att du är en person som it bryr sig om andra förrens det hånder dig, så hoppas skit händer dig så att din silversked faller av din mun

Hur i helvete svarar du på inlägg? Detta har 0% att göra med det du citerade. Men du hade väl inga argument.
Citera
2024-11-10, 04:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Alla med den mest grundläggande analytisk förmåga inser att demokrati kräver att man fritt får kritisera den sittande regimen och dess politik.Annars kan vi inte ha en debatt om vilken politik som bör föra och därmed har vi heller ingen grund för att avgöra vad vi ska rösta på.

Rent konkret innebär detta att t.ex. massinvandringen måste få kritiseras och argument mot den måste få läggas fram. Det inkluderar att t.ex. redovisa vilka skador för samhället olika grupper som importeras orsakar.
😂
Ja, det är till att försöka låta redig men med tanke på hur du låter annars var det väldigt... ehum... högtravande.

Framförallt tillförde du noll, helt utanför ramen.
Vilken smörja...
Citera
2024-11-10, 04:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av throwawayaccount1
Symboliskt att du fortfarande tror att "rasist" och "nazist" har någon som helst betydelse eller förankring i verkligheten längre.

Detta valresultatet visar att det är dags med något nytt och det är dessutom inte rasism att uppmärksamma negativa kulturella inslag när det kommer till religiösa sagor och tolkning av dessa.

Enligt vem har det inte betydelse? Rasister som insett att de är rasister?
Keep telling yourself that.

Du fick svårt att svara på det jag faktiskt skrev, eller hur?
Att det är rasism att snacka om att ”ett folk” är Israels regering, och dessutom alla av samma ras som någonsin levt, specifikt offer för folkmord för 80 år sen.
Ja, det är precis som att säga att ”svarta” är si och så för kolla på folkmordet i Rwanda, kolla på gängkriminella svarta i USA, sådana är ”dem”, rasen.

Nej. Rasism är inte irrelevant.
Citera
2024-11-10, 04:59
Medlem
Citat:
😂
Ja, det är till att försöka låta redig men med tanke på hur du låter annars var det väldigt... ehum... högtravande.

Framförallt tillförde du noll, helt utanför ramen.
Vilken smörja...

Som vanligt hade du inte en enda invändning i sak, bara svammel.
Rent patetiskt att skriva ett inlägg med noll innehåll i sak och skriva "Framförallt tillförde du noll".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in