Citat:
Ursprungligen postat av
Triton5150
USA är betydligt mer fritt som land än Sverige och har framför allt BETYDLIGT högre tak än det vi ser i Sverige med pajaslagen hets mot folkgrupp. Nu har jag svårt att tro att just du är särskilt positivt inställd till USA:s frihet som är inskriven i konstitutionen.
Endast en dåre, sugen på att skada och kränka andra mer utsatta grupper, skulle tolka lagen likt dig.
Jag är fullt medveten om att hatretorik har ett
konstitutionellt skydd, men det är grader i helvetet om detta övergår till hot.
Jag tror nog tex judar i USA kan berätta hur det upplevs när grabbarna med bruna stövlar börjar cirkulera runt dem.
Ge mig återkoppling om du möter nån; dvs att du berättar att du är positivt inställd till högt i tak, att få hetsa och kränka dem med hatretorik.
Citat:
I USA har man även rätt att fritt ifrågasätta förintelsen. Knappast en yttrandefrihet du gillar har jag förstått.
Citat:
Din sida är den sida som skriker om att skära ned yttrandefriheten. Vi vet ju att Kamala Harris varit en av dom som gapat om mer censur och ingripanden för att staten ska kunna kontrollera människors rätt att yttra sig.
Min sida?
Är du så helt insnöad i in/outgroup att hela din världsbild är i två läger - att du lever i nåt sorts ständigt krigs- eller tävlingstillstånd?
När har Harris hotat med nån censur?
Det sjuka med Trumps gnäll om fake news är att det snarare är han som nyss hotat med indragen sändningslicens för media vilket är ett hot och angrepp på yttrandefriheten.
Citat:
Hon vet att fake news media inte längre har makten likt Nordkorea att styra över folket. Fristående journalister har ofta fler tittare än CNN.
Njut. Alternativ media och fristående journalism är tillåtet.
Men ge fan i att gnäll över resten som om du vore ett stackars förfördelat offer.
Den dagen som public service får inskränkningar eller tvingas stänga ner är vi ett steg närmre en autokrati.
Om det så sker via hot eller rädsla alternativt om typ snorrika oligarker köpte upp pressen och styr nyhetsflödet.
Citat:
Får din sida bestämma förvandlas internet till ett gigantiskt Netflix där i huvudsak den vänsterliberala sidan har monopol på vilka som får existera. Se bara hur youtube totalt förstörts av detta.
Min sida?
Jag får åter påminna dig om att vi är i Sverige, på ett debattforum och vad jag tillhör har du ingen aning om.
Men det är definitivt inte Trump.
Musk har köpt upp X och har ett stort forum att vältra sig i och runka av högerextrema så det går nog på ett ut.
Har du tur så har Dark Maga snart monopol överallt.
Citat:
Jag följer flera personer som har över 1 miljon följare. Jag kan skriva deras kanals namn och dom 15-20 första sidorna som hoppar upp är CNN, MSNBC etc.. DET är den yttrandefrihet din sida vill se.
Stackare.