2024-11-09, 18:40
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Den stora frågan är ju om hon ska skatta för sina inkomster.

Haha eller hur!

Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Klockrent! Bara så tråkigt att falskt påstå Jocke döper barnet efter Linnea.

Ja varför skulle han vilja göra det efter allt som har hänt? Även någon som är anti-Jocke borde fatta att det är orimligt.
Citera
2024-11-09, 18:42
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ingen har sagt att Linnea skall dra in cashen "istället för". Det är som vanligt fria spekulationer och skapande av trådsanningar som rullar runt.

Eftersom Linnea anklagas för att ha "snott" namnet så hör det hemma här i tråden. Linnea skall diskuteras här och inte i Jockes tråd.

Nej, men jag säger det i mitt inlägg eftersom det är så det verkar? Hon har ju fått lön av honom innan utan att behöva jobba.

Diskutera för och emot att hon har snott det då, inte Jocke och Jonnas smak när det kommer till namn osv.
Citera
2024-11-09, 18:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Nej, men jag säger det i mitt inlägg eftersom det är så det verkar? Hon har ju fått lön av honom innan utan att behöva jobba.
Det är med andra ord fria spekulationer och skapande av trådsanningar, precis som jag sa.

Citat:
Diskutera för och emot att hon har snott det då, inte Jocke och Jonnas smak när det kommer till namn osv.
Jag har inte diskuterat deras smak - jag har diskuterat min uppfattning, och kommenterat en annan användare som säger att det är ett begagnat arbetsnamn för barn 2 ..

Att hon inte snott det har jag redan förklarat - det har använts tidigare och är inget nytt för Linnea.
Citera
2024-11-09, 18:47
Medlem
Citat:
Hur vet du att han inte visste det.
Dessutom är fortfarande min poäng att hon inte plockat namnet från deras förslag - utan hon hade det långt innan.

Jag har aldrig återanvänt ett namn i diskussion för nästa barns namn.
Varje barn har betraktats som en unik individ och namnvalen har utgått ifrån det och därför återanvänder inte jag tidigare namnförslag. Dög det inte åt den ena så ger jag det inte till nästa.

Det är klart att de kan använda det ändå. Min invändning är mot de som hoppar på Linnea och hävdar att hon "stulit" det för att jävlas .. så är det inte.

En del människor blir ju förtjusta i olika namn redan innan de får barn. Och ett namn passar på ett barn, och ett av de andra på ett annat. Och ibland så är det släktnamn, en dotter får ett namn efter mormor en annan efter farmor och lite så där. Folk gör så olika. Barnen ses väl som unika för det.

Vet du, jag har läst det där om att hon kallas Lili förut, något som jag minns som skrivet för något år sen. Det var inte i den här tråden, i alla fall hittar jag inget nu. Men hur som är det ju en lite konstig diskussion men allt är ju konstigt egentligen vad gäller alla de här människorna som är inblandade i kökkenmöddingen.
Citera
2024-11-09, 18:51
Medlem
Pinto87s avatar
Ikväll ser Linnéa Jocke på idol.

Och nästa vecka syns Chrippa i lyxfällan och Grännsbevakarna 😇😇😇
Citera
2024-11-09, 18:59
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Det är med andra ord fria spekulationer och skapande av trådsanningar, precis som jag sa.

Ja likt allt du skriver förutom att det finns logik och verklighetsförankring i det jag skriver.
Citera
2024-11-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Haha eller hur!

Ja varför skulle han vilja göra det efter allt som har hänt? Även någon som är anti-Jocke borde fatta att det är orimligt.

Mer på det ämnet, om Christofer nu betalat 20 000 i månaden till Linnea så ska han ju ha betalat arbetsgivaravgifter på det och hon är skatteskyldig för det hon med. Den här glappkäften radar upp sina egna brott hur som helst. Lite onödigt kan man tycka man vad gör man inte för sin image.
Citera
2024-11-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
https://postimg.cc/RJnFbJ8G

Eller missar jag nåt?

Det där har hon lagt till nyligen. Hon har aldrig använt namnet nånstans tidigare även om hon haft det som smeknamn. Tycker det är lite väl sammanträffande att hon börjar använda det strax efter att jocke Och jonna gått ut med kommande sonens namn.
Citera
2024-11-09, 19:20
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Mer på det ämnet, om Christofer nu betalat 20 000 i månaden till Linnea så ska han ju ha betalat arbetsgivaravgifter på det och hon är skatteskyldig för det hon med. Den här glappkäften radar upp sina egna brott hur som helst. Lite onödigt kan man tycka man vad gör man inte för sin image.

Christoffer verkar ha en förmåga att prata för mycket och erkänna nya brott. Det gjorde han bland annat i Rättegången sep 2023 där han sade förhudsundersökning!

https://youtu.be/2lZz4VvzqeY?feature=shared
Senast redigerad av Pinto87 2024-11-09 kl. 19:22.
Citera
2024-11-09, 19:24
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Det där har hon lagt till nyligen. Hon har aldrig använt namnet nånstans tidigare även om hon haft det som smeknamn. Tycker det är lite väl sammanträffande att hon börjar använda det strax efter att jocke Och jonna gått ut med kommande sonens namn.

Väldigt märkligt ja då Nea var hennes smeknamn. Lilo dyker upp som gubben i lådan efter val av namn på unge 3.
Citera
2024-11-09, 19:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, det är inte skatt på att föra över pengar mellan två sambos. Det är inte heller skatt på gåvor etc.
Citera
2024-11-09, 19:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Jo det har hon - finns ute sedan minst 2015
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in