Citat:
Ursprungligen postat av
goback
5 timmar är den engelska versionen , adventisterna utgår ju från bibeln , det viktigaste är väl att hålla lördagen som vilodag och skyller ju det mesta på påvedömmet angående Antikrist och så vidare bland annat är 6 av 9 i den högsta domstolen katoliker.
Tack för info. Jag begrep som sagt inte kopplingen och blev svett då jag såg 5 timmars videomaterial från nåt kristet håll.
Citat:
Din kompis Vance blev ju katolik så sent som i april detta år. Finns faktiskt mycket som är likt project 2025 men från ett annat perspektiv.
Min långdistanskompis, den ultrakonservativa Vance blev inte katolik i år, det är mer cementerat än så. Han konverterade 2019.
Thiel, hans sugar daddy och stora inspiratör är kristen, men om han är katolik ska jag låta vara osagt.
Det som är likt Project 2025 är däremot
America First Policy Institute som föreslår många liknande policies.
Där finns det också en kristen touch inom politiken.
AFPI tillkom 2020 i syfte att skapa en nationell organisation för att förbereda för en ny republikansk administration.
Rollins och McMahon, dess ordförande, vände sig till Tim Dunn, en miljardär från Texas.
En broschyr om deras policy skrevs "genom linsen av deras bibliska grunder och tillämpningar för att ge kristna mer information om de frågor och lösningar som behövs för att återupprätta nationen".
AFPI har fungerat som en samlingsplats för tidigare Trumpanställda.
De har donerat 30 miljoner dollar som super PAC under valet - McMahons egna 20 miljoner dollar är inkluderade.
Trumps kampanjrådgivare, Chris LaCivita och Susie Wiles (tillika hans nya stabschef nu) har tidigare beklagar sig att olika grupper gör anspråk på en övergång, att deras avsikter presenteras och ventileras.
AFPI tonade ner och möjligen vann de tystlåtna AFPI mark via den strategin.
Project 2025 och Roberts har däremot fått ögonen på sig.
Boken jag nämnde etc.
Trump kan komma att utnämna Linda McMahon till sitt övergångsteam, vilket ger America First Policy Institute en avgörande roll.
Om det hänt än har jag dock inte hunnit kolla.
Då är detta ett institut att hålla ögonen på.