2024-11-09, 11:49
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Vad för komplexa problem? Grön och dyr energi? Tokinflationen? Öppna gränser för kriminella, mördare och våldtäktsmän - kartellerna frodas. Är det ett komplext problem att staten där bet mest per skolelev i världen men endast ligger på 40 plats i ranking av hur bra utbildningen är. (Trump vill låta staterna få självbestämmande i frågan likt vi har i EU.) Är det komplext att som far till 2-3 döttrar inte vilja se de sönderslagna i brottningsmatcher eller söndertacklade på fotbollsplanen av förklädda män?

Outbildad betyder inte som demokraterna tror att det är synonymt med ointelligent. Människor överlag är inte enkla. Det är er människosyn som är fucked up och det är därför ni med nuvarande riktning tappar makt i vartenda land i Europa och USA.

Ta en lång titt i en spegel nära dig. Du skriver faktiskt lågintelligent och föraktfullt.
Det är enkla och outbildade amerikanska arbetartyper s.k. blue collar workers som tar till sig Trumps enkla budskap som ska göra "America great again".
Citera
2024-11-09, 12:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goback
Du borde titta på detta clip https://www.youtube.com/watch?v=xG_GEvSb2jo&t=185s
finns även på svenska men det är bara lite över en timme.
Lite över en timme? Det står 5...

Det berör inte Project 2025 och Roberts som jag skriver om, inkl koppling till Vance.

Länken är från Jakobstads Adventkyrka.

Nu förväntar jag mig en förklaring för att det ska kunna debatteras.
Citera
2024-11-09, 12:02
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Varför har man opinionsundersökningar? Har varit emot dem så länge jag kan minnas. De stämmer i princip aldrig. Kanske gör en egen tråd om detta.
Desto bättre stämmer spelbolagens odds när det gäller politiska val. Då oddsen avgörs av insatsernas storlek är det massans vishet som sätter dem och då det gäller reda pengar får önsketänkandet stå tillbaka för kallt kalkylerande. Såg en siffra att oddsen haft 96% träffsäkerhet i amerikanska presidentval och det är inte opinionsundersökningar i närheten av.
Citera
2024-11-09, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Jag försöker få mitt huvud att förstå varför 11 miljoner människor skippade detta ödesval där Trump ”ska montera ner demokratin, utse sig själv till diktator, mörda alla minoriteter för att slutligen störta världen i svavel & eld”? Om de någonsin behövde rösta vore det väl denna gång? Mysko.

Demokraternas kampanj var för effektiv, deras enda budskap var ju fri cannabis så 11 milj satte sig på sofflocket och rökte i stället för att gå och rösta.
Citera
2024-11-09, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goback
Demokraternas kampanj var för effektiv, deras enda budskap var ju fri cannabis så 11 milj satte sig på sofflocket och rökte i stället för att gå och rösta.
Så kanske det var. Jag kan inte bevisa att du har fel.
Citera
2024-11-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lite över en timme? Det står 5...

Det berör inte Project 2025 och Roberts som jag skriver om, inkl koppling till Vance.

Länken är från Jakobstads Adventkyrka.

Nu förväntar jag mig en förklaring för att det ska kunna debatteras.

5 timmar är den engelska versionen , adventisterna utgår ju från bibeln , det viktigaste är väl att hålla lördagen som vilodag och skyller ju det mesta på påvedömmet angående Antikrist och så vidare bland annat är 6 av 9 i den högsta domstolen katoliker. Din kompis Vance blev ju katolik så sent som i april detta år. Finns faktiskt mycket som är likt project 2025 men från ett annat perspektiv.
Citera
2024-11-09, 12:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Ska bli spännande att följa hur Trump kommer att genomföra sitt främsta vallöfte - att deportera alla som vistas illegalt i landet.

Det finns ca 11 miljoner som vistas illegalt i landet (siffror från 2022).

Det beräknas kosta ca US$11 000 att deportera en person + biljetten till hemlandet (siffra från CNN, så får tas med en nypa salt).

11 000 x 11 000 000 = US$121 miljarder (exkl resan hem).
Absolut. Eller en thriller kanske är mer rätt ord och just nu är det som en cliffhanger....

Det finns inte tillräckligt med personal, sängar där de idag placeras tills pappersmaskineriet är klart. Det är givetvis en fråga för logistik och inkluderar kostnad för poliskår, kriminalarvårdare etc etc etc och många departement.

Eftersom Amerikat ska bli great igen så undrar jag om och om igen vad han tänker skära ner på relaterat till den större ekonomin och inte vad mjölklitern framför näsan kostar.

Eftersom detta även inte berör "mördare och kriminella" när siffran 11 miljoner kommer på tal utan isf även sk dreamers som arbetar.
Citera
2024-11-09, 12:22
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Majoriteten av dom som röstar på Trump är enkla, outbildade amerikanska blue collar workers som går på hans enkla lösningar på komplexa problem. Korkade människor kan göra den här världen till en farlig plats. Amerika i ett nötskal.
Alltid gott när vänsterliberala helt tappar konceptet och helt öppet visar sitt klassförakt. Klassföraktet som vänsterliberala ofta försöker dölja när de vill framstå som de står på de svagas sida och företräder arbetare, invandrare och allsköns minoriteter finns där alltid, men visas sällan öppet utan som vid tillfällen när Biden och tidigare Clinton kallar människor för skräp eller liknande.

Det är det föraktet från det vänsterliberala etablissemanget som får en så stor del av befolkningen att avsky dem tillbaka och ta varje chans att välja bort dem.
Citera
2024-11-09, 12:24
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
En intressant anekdot är att ca 12 miljoner demokrater som röstade fram Biden 2020 uppenbarligen inte valde demokraterna eller Harris i detta val. Vad hände?

https://www.newsweek.com/joe-biden-millions-voters-kamala-harris-trump-election-1981954

Valfusk hände.

Det är helt uppenbart att man måste misstänka det. Covidförkylningen användes till att massfejka miljoner röster, för att rädda demokratin.
Citera
2024-11-09, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
Alltid gott när vänsterliberala helt tappar konceptet och helt öppet visar sitt klassförakt. Klassföraktet som vänsterliberala ofta försöker dölja när de vill framstå som de står på de svagas sida och företräder arbetare, invandrare och allsköns minoriteter finns där alltid, men visas sällan öppet utan som vid tillfällen när Biden och tidigare Clinton kallar människor för skräp eller liknande.

Det är det föraktet från det vänsterliberala etablissemanget som får en så stor del av befolkningen att avsky dem tillbaka och ta varje chans att välja bort dem.
Det är exakt denna arrogans från vänsterhåll som gjort att Donald Trump blivit så omåttligt populär i USA. Han anses tala för det vanliga folket och han snses vara en spjutspets mot etablissemanget.

Jag personligen gillar inte Trump. Jag tycker att hans förakt för frihandel med tariffer och protektionism är skit och jag är osäker på hans hållning gentemot Ukraina. Men nu vann han och det beror på vänsterns klassförakt och arrogans.
Citera
2024-11-09, 12:28
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Det är enkla och outbildade amerikanska arbetartyper s.k. blue collar workers som tar till sig Trumps enkla budskap som ska göra "America great again".
En ännu större förlust för Demokraterna alltså, som gärna vill se sig som det små folkets parti.
De har gått i exakt samma fälla som Sossarna i Sverige och blivit ett parti för minoritetsgrupper och de få som har tillräckligt gott ställt för att kunna prioritera godhetssignalering och identitetspolitik före den egna plånboken.

Vi ser också samma folkförakt gå igen både i USA och Sverige. De människor som hyllats som stolt arbetarklass när de röstade Dem/S blir plötsligt outbildade whitetrash när de vänder sig mot etablissemanget och röstar efter eget huvud.
Citera
2024-11-09, 12:31
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Du tänker att de borde följa devisen att de är dumma outbildade som inte har rätt att ha en åsikt utan ska rösta på dem som ser dem som skit och föraktar dem, vilket väl även du gör.

Ser du på samma sätt på outbildade neger, vita och latinos som röstade på Harris eller Trump. Föraktar du även dem för att de är outbildade, eller är du faktiskt en rasist som bedömer människor efter hudfärg. Att du hatar hederliga vita arbetare och det var därför Trump vann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in