Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Hej Dishy
Jag ser förbi ditt raljerande över hur "dumma" vi män är som inte förstår detta "avancerade tänk" och lämnar det obesvarat.
Vad gäller ordet "utnyttjad i samband med sex" är jag beredd att ge dig rätt Dishy. Det är något vi män ser mycket allvarligt på men det är för att vi kan få vårt liv förstört pga av den känslan som en kvinna kan ha. Jag vet att män kan vara pushiga men det finns även kvinnor som anmäler män för mindre och idag är kvinnan "alltid" ett offer och mannen "alltid" en förövare. MeToo visade det väldigt tydligt. Så ja, jag och många män tar det ordet mycket hårt men vi har också all anledning till att göra det. Dock, cred att du förtydligar vad det ibland handlar om, dvs känslomässigt (som inte är olagligt) och inte annat.
Med vad gäller att bli utnyttjad. Hur många män blir inte det ekonomiskt av kvinnor? När vi bjuder ut kvinnor har vi också förhoppningar. När vi bjuder en kvinna på ett glas på krogen har vi också förhoppningar. Jag har väninnor som inte ens tar med sig sina kort ut på krogen och ändå har en mycket trevlig kväll. Mycket av hela spelet kring relationer kan ses i form av att utnyttjande. Det som avgör det är vem som ser sig som vinnare respektive som förlorare.
// CC
Hej CC.
Vidhåller att många män ofta hoppar på möjligheten till sex när den ges och inte tänker så mycket längre.
Hoppas att den rädslan inte stökar till det för mycket då, utan att man kan tänka till kring att det finns olika typer av utnyttjande som kan vara värt att resonera kring.
Jag kanske är lite krass nu men jag har inte jättemycket förståelse för argumentet "förstörda liv" hos män pga falska anklagelser när vi vet att absurda mängder kvinnor blir våldtagna varje dag medan kvinnor som falskt anklagar män för våldtäkt i jämförelse är väldigt få. Därmed inte sagt att den enskilda mannen inte har rätt att vara rädd och orolig, man ligger ju sig själv närmast.
Ja jämförelsespelet kan man ju dra hur långt som helst. Sen om en kvinna vill sälja en stund av sin tid för priset av en drink och en man vill betala för en pratstund med chans till något mer så har väl båda gjort det valet. (Fy fan vad tragisk världen är ibland kan jag inte låta bli att tänka nu, sex och pengar och spel.)