2024-11-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Sådär kan du ju inte alltid ha det. Dra av plåstret och förklara läget, så får det gå som det går. Det där är ju en riktig soppa utan slut och du kommer alltid behöva höra på deras ständiga ältande.
Den där mannen är garanterat en som alltid är notoriskt otrogen och har massa på gång.
https://www.svt.se/kultur/filmrecension-anders-jag-och-hans-23-andra-kvinnor

Ja det är lurigt för tror i och för sig inte att han är otrogen. Men han har kontakt med båda. Ja, säkert ska kolla på länken!
Du har helt rätt, jag borde göra det så får det gå som det går. Tänk vad en person kan ställa till med.
Citera
2024-11-06, 19:40
Medlem
Det blir också konstigt för mig när den ena tjejen försöker be mig om råd vad hon kan skriva till honom för att ”få tillbaka” honom/få till en träff medan den andra tjejen är mer olycklig och hela tiden funderar på hur hon kan avsluta trots att hon inte vill. Och jag känner båda… det är inte helt lätt kan jag säga!
Citera
2024-11-06, 20:14
Medlem
styckets avatar
Säg sanningen till hon som inte vet så att cirkeln sluts sen kommer allt lösa sig själv.

Du kan tacka mig efteråt.
Citera
2024-11-06, 20:17
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Jag tror att killar ofta går i baklås i huvudet när de hör ordet utnyttjad i samband med sex. TS snackar liksom inte om en våldtäkt eller fysisk utnyttjande utan om känslomässigt utnyttjande.

Det är ett känslomässigt och inte så schysst utnyttjande att ha sex med nån som man vet tycker om en och som man misstänker vill vara i ett förhållande med en men som man själv inte vill bli tillsammans med utan bara känner för att ha sex med. En person som är kär är ju "försvagad" resonemangsmässigt och kan tex tänka att sex och närhet ökar chansen till att få ett förhållande. Så den som inte är kär bör alltså inte ha sex med nån som man vet är kär i en.

Förstår att detta är avancerat tänk för en del män, framför allt eftersom lilla huvudet har väldigt stor say i hur vissa män resonerar. Men är man en rimlig och moraliska person så bör man ta hänsyn till folks känslor och inte vara en kåt egoist.

Hej Dishy

Jag ser förbi ditt raljerande över hur "dumma" vi män är som inte förstår detta "avancerade tänk" och lämnar det obesvarat.

Vad gäller ordet "utnyttjad i samband med sex" är jag beredd att ge dig rätt Dishy. Det är något vi män ser mycket allvarligt på men det är för att vi kan få vårt liv förstört pga av den känslan som en kvinna kan ha. Jag vet att män kan vara pushiga men det finns även kvinnor som anmäler män för mindre och idag är kvinnan "alltid" ett offer och mannen "alltid" en förövare. MeToo visade det väldigt tydligt. Så ja, jag och många män tar det ordet mycket hårt men vi har också all anledning till att göra det. Dock, cred att du förtydligar vad det ibland handlar om, dvs känslomässigt (som inte är olagligt) och inte annat.

Med vad gäller att bli utnyttjad. Hur många män blir inte det ekonomiskt av kvinnor? När vi bjuder ut kvinnor har vi också förhoppningar. När vi bjuder en kvinna på ett glas på krogen har vi också förhoppningar. Jag har väninnor som inte ens tar med sig sina kort ut på krogen och ändå har en mycket trevlig kväll. Mycket av hela spelet kring relationer kan ses i form av att utnyttjande. Det som avgör det är vem som ser sig som vinnare respektive som förlorare.

// CC
Citera
2024-11-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

Hej Dishy

Jag ser förbi ditt raljerande över hur "dumma" vi män är som inte förstår detta "avancerade tänk" och lämnar det obesvarat.

Vad gäller ordet "utnyttjad i samband med sex" är jag beredd att ge dig rätt Dishy. Det är något vi män ser mycket allvarligt på men det är för att vi kan få vårt liv förstört pga av den känslan som en kvinna kan ha. Jag vet att män kan vara pushiga men det finns även kvinnor som anmäler män för mindre och idag är kvinnan "alltid" ett offer och mannen "alltid" en förövare. MeToo visade det väldigt tydligt. Så ja, jag och många män tar det ordet mycket hårt men vi har också all anledning till att göra det. Dock, cred att du förtydligar vad det ibland handlar om, dvs känslomässigt (som inte är olagligt) och inte annat.

Med vad gäller att bli utnyttjad. Hur många män blir inte det ekonomiskt av kvinnor? När vi bjuder ut kvinnor har vi också förhoppningar. När vi bjuder en kvinna på ett glas på krogen har vi också förhoppningar. Jag har väninnor som inte ens tar med sig sina kort ut på krogen och ändå har en mycket trevlig kväll. Mycket av hela spelet kring relationer kan ses i form av att utnyttjande. Det som avgör det är vem som ser sig som vinnare respektive som förlorare.

// CC

Absolut kan det vara så även om en drink inte betyder att hon ska ha sex med honom, det kan inte vara en rimlig förväntan.
I detta fall kommer hon ju såklart inte anmäla honom och ser inte det som ett övergrepp. Däremot är det väl faktiskt så att han utnyttjade/-r henne sexuellt då han spelar på hennes känslor, låtsas vara intresserad, han vet om vad hon känner för honom och sedan pushar sig till sex direkt dem träffats när de inte sett varandra på många år eller rett ut deras skit tillbaka i tiden? Så känner hon fortfarande har hon berättat. Såklart vill hon ju ha sex med honom, men som en del i en relation och inte att det är det enda hon duger till och alltid sugit till enligt honom. Det är väl inte ok? Om man vill ha bara sex - varför inte säga det? Varför utnyttja ett ex känslor genom att låtsas vara intresserad? Kan ju inte vara första tjejen han kör detta med, men det säger jag inte till henne.
Citera
2024-11-06, 20:35
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

Hej Dishy

// CC

Hej CC.
Vidhåller att många män ofta hoppar på möjligheten till sex när den ges och inte tänker så mycket längre.

Hoppas att den rädslan inte stökar till det för mycket då, utan att man kan tänka till kring att det finns olika typer av utnyttjande som kan vara värt att resonera kring.

Jag kanske är lite krass nu men jag har inte jättemycket förståelse för argumentet "förstörda liv" hos män pga falska anklagelser när vi vet att absurda mängder kvinnor blir våldtagna varje dag medan kvinnor som falskt anklagar män för våldtäkt i jämförelse är väldigt få. Därmed inte sagt att den enskilda mannen inte har rätt att vara rädd och orolig, man ligger ju sig själv närmast.

Ja jämförelsespelet kan man ju dra hur långt som helst. Sen om en kvinna vill sälja en stund av sin tid för priset av en drink och en man vill betala för en pratstund med chans till något mer så har väl båda gjort det valet. (Fy fan vad tragisk världen är ibland kan jag inte låta bli att tänka nu, sex och pengar och spel.)
Citera
2024-11-06, 20:46
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Absolut kan det vara så även om en drink inte betyder att hon ska ha sex med honom, det kan inte vara en rimlig förväntan.
I detta fall kommer hon ju såklart inte anmäla honom och ser inte det som ett övergrepp. Däremot är det väl faktiskt så att han utnyttjade/-r henne sexuellt då han spelar på hennes känslor, låtsas vara intresserad, han vet om vad hon känner för honom och sedan pushar sig till sex direkt dem träffats när de inte sett varandra på många år eller rett ut deras skit tillbaka i tiden? Så känner hon fortfarande har hon berättat. Såklart vill hon ju ha sex med honom, men som en del i en relation och inte att det är det enda hon duger till och alltid sugit till enligt honom. Det är väl inte ok? Om man vill ha bara sex - varför inte säga det? Varför utnyttja ett ex känslor genom att låtsas vara intresserad? Kan ju inte vara första tjejen han kör detta med, men det säger jag inte till henne.

Jag är den första som erkänner att denna kille är en skitstövel. Det han gör är enligt min måttstock fel och moraliskt förkastligt. Det är dock inte generellt olagligt att ljuga och manipulera någon. Något som både män och kvinnor gör mot varandra. Nu vet jag inte hur och på vilket sätt han pushade henne men andra sidan av myntet är att hon gav honom sex i syfte att sälja in sig själv som ett bra relationsval. Dvs hon gjorde samma sak som han gjorde MEN hon förlorade.

Jag tror de flesta män har upplevt hur fantastiskt sexet är i början av ett förhållande för att när man sedan är ett etablerat par eller t.o.m. är gift, då minskar kvinnans intresse för intimitet. Vem har då lurat och utnyttjat vem? Hur många män upplever inte att när man väl är i en seriös relation och mer eller mindre är fast, då minskar frekvensen av intimitet? Både parter luras.

// CC
Citera
2024-11-06, 20:53
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Hej CC.
Vidhåller att många män ofta hoppar på möjligheten till sex när den ges och inte tänker så mycket längre.

Hoppas att den rädslan inte stökar till det för mycket då, utan att man kan tänka till kring att det finns olika typer av utnyttjande som kan vara värt att resonera kring.

Jag kanske är lite krass nu men jag har inte jättemycket förståelse för argumentet "förstörda liv" hos män pga falska anklagelser när vi vet att absurda mängder kvinnor blir våldtagna varje dag medan kvinnor som falskt anklagar män för våldtäkt i jämförelse är väldigt få. Därmed inte sagt att den enskilda mannen inte har rätt att vara rädd och orolig, man ligger ju sig själv närmast.

Ja jämförelsespelet kan man ju dra hur långt som helst. Sen om en kvinna vill sälja en stund av sin tid för priset av en drink och en man vill betala för en pratstund med chans till något mer så har väl båda gjort det valet. (Fy fan vad tragisk världen är ibland kan jag inte låta bli att tänka nu, sex och pengar och spel.)

Där är vi överens Dishy. Kan inte säga emot där. Det är så de flesta män är.

Hur många oskyldiga mäns liv ska vi acceptera ska förstöras för att säkerställa att alla skyldiga män blir fällda? Ska vi acceptera att det gäller all typ av brottslighet eller ska det enbart gälla våldtäkt mot kvinnor?

Ja, det är ett spel. Män och kvinnor blir utnyttjade varje dag, varje timme, varje sekund. Jag håller med, det är tragiskt för oss alla - män som kvinnor.

// CC
Citera
2024-11-06, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Det blir också konstigt för mig när den ena tjejen försöker be mig om råd vad hon kan skriva till honom för att ”få tillbaka” honom/få till en träff medan den andra tjejen är mer olycklig och hela tiden funderar på hur hon kan avsluta trots att hon inte vill. Och jag känner båda… det är inte helt lätt kan jag säga!
Du.. Det har jag full förståelse för att du inte har. Är inte ett dugg avis på varken dig eller dom 2 andra.
Citera
2024-11-06, 22:25
Avslutad
Tvinga killen välja annars kommer han använda båda till sex tills någon tröttnar.

Men, detta är inte din fight.

Bara blockera om dem börjar snacka om denna kille.

Är det "fuckboy" varning på honom?
Citera
2024-11-06, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowy3991
Tvinga killen välja annars kommer han använda båda till sex tills någon tröttnar.

Men, detta är inte din fight.

Bara blockera om dem börjar snacka om denna kille.

Är det "fuckboy" varning på honom?

Har inte för vana att blockera vänner hur som helst… Vet inte tror kanske han var det mer förr. Han slår en mer som en kille med svåra problem att kommunicera rakt. Känner inte honom personligen men det är intrycket man får.
Citera
2024-11-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Säg sanningen till hon som inte vet så att cirkeln sluts sen kommer allt lösa sig själv.

Du kan tacka mig efteråt.

Ingen verkar veta av dem två riktigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in