2024-11-08, 15:17
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
POPULAR VOTE 2024:

🟥 TRUMP: 71,088,495 | 51% (+3.5)
🟦 HARRIS: 66,161,475 | 47.5%

Harris får 15 miljoner färre röster än Biden fick 2020. Det står nu klart att Harris tappar miljontals röster jämfört med Biden.

Frågan som nu ställs är varför detta sker och var dessa röster har tagit vägen.

Harris resultat ligger på en nivå som kan anses normal, men det är Bidens siffror som sticker ut som en avvikelse, och mellanskillnaden måste förklaras. Viktigt att påpeka är att även Trump tappar men inte i närheten av den utsträckningen.

Själv är jag, som många vet, övertygad om att dessa så kallade spökröster är falska. De som på papperet röstat har egentligen inte röstat, utan en "voter fraud"-maskin hjälpte Biden att vinna valet 2020.

Fråga till Flashback:

1. Kan vi, med dessa siffror, konstatera att Bidens resultat verkar uppblåst med miljontals röster?

2. Vad kommer nu att ske när detta är uppenbart och vi har en president som påverkats av fusk? Mängder av människor har med rätta protesterat och många har till och med fängslats för vad som skedde.

3. Vad kommer att hända med de som var involverade i detta. Kommer exempelvis DOJ att utreda och åtala dem med start 2025?

Frågorna är många, och miljontals människor kommer vilja ha svar.

Satiriska humorsidan BabylonBee hade ett roligt inlägg angående detta.

4D Chess: Democrats Admit Trump Actually Won In 2020 And Is Now Unable To Serve Third Term

https://babylonbee.com/news/4d-chess-democrats-admit-trump-actually-won-in-2020-and-is-now-unable-to-serve-third-term

OnT

1. Har läst/hört lite teorier angånde detta. Joe Rogan tar upp fenomenet i sin Podcast med Dave Smith #2225.
En teori var att det var under Covid och att allt var stängt och folk inte hade något att göra. Själv tror jag på röstfusk då mystiska valsedlar dök upp mitt i natten samt i Pennsylvania där de blockerade insyn till rösträkningen och annat skumt.

2. Trump kommer troligtvis införa Voter Id och försöka säkra systemet innan han lämnar ( om demokraterna/ deep state ens låter han bli President igen och inte har några fler överraskningar )

3. It's about what you can prove in court.
Biden säger själv i kamera. We have created the most extensive and inclusive voter fraud organization in the history of American Politics men köpt/ korrupt media valde att ignorera detta.

Kan ses här.

https://www.youtube.com/watch?v=WGRnhBmHYN0

Självklart kommer ingen fängslas. Vi (jag) har sett senaste åren vilken korrupt bananrepublik USA egentligen är.
Senast redigerad av rtyuio 2024-11-08 kl. 15:20.
Citera
2024-11-08, 15:22
Medlem
Den enklaste slutsatsen är att Biden var en mycket populärare kandidat än Harris.

15 miljoner av de som ville se Biden som president ville inte se Harris som president, åtminstone inte tillräckligt mycket för att bemöda sig med att gå ut och rösta.
Citera
2024-11-08, 15:31
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitewin
Han är ju inte president ännu, din jävla mupp. Nästa år så är han invald officiellt. Förhoppningsvis kan han i förväg förmå Putin att låta det bli vapenvila så att Ukraina kan fira jul och nyår utan fler döda.

Jag vet väl att han inte är president ännu. Varför skulle jag inte veta det? Du fantiserar ju saker så det är ju du som är muppen.

Ah, det är svårt att förstå vad du yrar om. Tala lite tydligare istället för att yra.
Citera
2024-11-08, 15:58
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ja man ser tydligt på siffrorna hur trötta de var på all skada Trump ställt till med och hur mycket de vill bli av med Trump. Den här gången efter hård manipulation av folket så lyckades de lura de mest svagsinta över att rösta på Trump igen.

Efter trams som att invandrare äter husdjur, att han ska fixa fred mellan Ryzzland och Ukraina inom 24 timmar efter att han blivit vald. Har det inte gått 24 timmar förresten, så hur långt har han kommit med freden? För det var ett vallöfte som de upprepade ganska mycket och att det fanns en färdig plan för det. Ah, det var som vanligt naturligtvis. Hjärntvätt av svagsinta för att lura dem att rösta på fjamsen.

Men nu riskerar USA's folk (och tyvärr resten av världen) att sitta rejält i klistret. För nu ser det ut som att han kommer att få extremt mycket enklare att förstöra USA än vad han hade senast. Vissa tror att han kommer försöka införa lagar inspirerade av Putin och Erdoğan som möjliggör att han kan sitta kvar utan att folk kan växla bort honom.

Men om det blir ett demokratiskt val om fyra år så spår jag att vilken demokratisk kandidat som helst kommer kunna få mest röster någonsin i ett amerikanskt presidentval. Så de siffrorna ska bli intressanta att se.

Harris valfiasko gör att man hoppas de vrider ut henne från högre positioner i partiet. Hon fick trots utgångsläge ändå ganska bra med röster. Så hon ska allt han en fin position i partiet, men inte någon ledande.
Du tror inte att han menar när han har börjat som president? När han faktiskt har något att säga till om.
Citera
2024-11-08, 16:25
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Du tror inte att han menar när han har börjat som president? När han faktiskt har något att säga till om.

Nä det tror jag inte eftersom han sa att det var från och med att han vunnit valet. Han själv uttryckte det tydligt att det är för lång tid att vänta tills han blir installerad. Han gjorde på sina möten en ganska stor grej av att det skulle ske genast och ville väl på så sätt förmedla vilken stor man han är. Fåntratten.
Citera
2024-11-08, 16:41
Medlem
2024 var det inget eller minimalt med fusk eftersom republikanerna hade 230 000 observatörer och 500 advokater i varje stat som det var jämt i : https://x.com/LaraLeaTrump/status/1853500202512007522

Jag hoppas verkligen Trump gör en djuptgående utredning om vad som hände 2020, huvuden ska rulla!
Senast redigerad av Frankybody 2024-11-08 kl. 16:44.
Citera
2024-11-08, 16:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankybody
2024 var det inget eller minimalt med fusk eftersom republikanerna hade 230 000 observatörer och 500 advokater i varje stat som det var jämt i : https://x.com/LaraLeaTrump/status/1853500202512007522

Jag hoppas verkligen Trump gör en djuptgående utredning om vad som hände 2020, huvuden ska rulla!

Det tror jag du kan vara ganska säker på, att det kommer en utredning om Bidens fantasisiffror 2020 alltså.

Den enorma insatsen av valobservatörer och advokater tycks ha haft en väldigt gynnsam dämpande effekt på demokraternas kreativitet när det gäller röstning och rösträkning.
Citera
2024-11-08, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Den enklaste slutsatsen är att Biden var en mycket populärare kandidat än Harris.

15 miljoner av de som ville se Biden som president ville inte se Harris som president, åtminstone inte tillräckligt mycket för att bemöda sig med att gå ut och rösta.

Ja svaret är inte svårare är så.
Citera
2024-11-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
POPULAR VOTE 2024:

🟥 TRUMP: 71,088,495 | 51% (+3.5)
🟦 HARRIS: 66,161,475 | 47.5%

Harris får 15 miljoner färre röster än Biden fick 2020. Det står nu klart att Harris tappar miljontals röster jämfört med Biden.

Frågan som nu ställs är varför detta sker och var dessa röster har tagit vägen.

Harris resultat ligger på en nivå som kan anses normal, men det är Bidens siffror som sticker ut som en avvikelse, och mellanskillnaden måste förklaras. Viktigt att påpeka är att även Trump tappar men inte i närheten av den utsträckningen.

Själv är jag, som många vet, övertygad om att dessa så kallade spökröster är falska. De som på papperet röstat har egentligen inte röstat, utan en "voter fraud"-maskin hjälpte Biden att vinna valet 2020.

Fråga till Flashback:

1. Kan vi, med dessa siffror, konstatera att Bidens resultat verkar uppblåst med miljontals röster?

2. Vad kommer nu att ske när detta är uppenbart och vi har en president som påverkats av fusk? Mängder av människor har med rätta protesterat och många har till och med fängslats för vad som skedde.

3. Vad kommer att hända med de som var involverade i detta. Kommer exempelvis DOJ att utreda och åtala dem med start 2025?

Frågorna är många, och miljontals människor kommer vilja ha svar.

Glöm inte att mellan 2020 och 2024 har det strömmat in mellan 10-20 miljoner illegala flyktingar som garanterat har röstat på demokraterna och ändå fick Kamala så få röster.
Citera
2024-11-08, 17:59
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Man skulle lika väl kunna dra slutsatsen att Trump har fuskat i år. Han kanske tycker att han har rätt till det som en hämnd från förra valet? Han känner sig "entitled" att bli president nu och att fusket är berättigat. Vi vet ju att han har karaktären för diverse annat fusk, mutor (hush money) and what not, som han har blivit åtalad och dömd för. Jag kan tänka mig att han ganska snabbt kan hitta tusentals MAGA- och QAnon-aktiviter som skulle ställa upp på det. Med din logik är denna hypotes nu bevisad som sann. Det räcker att man har en idé om att någon kan ha valfuskat, då blir det sant.

whataboutism och slippery slope, som ni på vänsterkanten brukar säga
Citera
2024-11-08, 18:28
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3

Precis.. finns inga bevis att Trump&Co har fuskat.. Det är omöjligt att facillitera sådant, det krävs för många personer som ska vara inblandade och helt omöjligt att alla skulle hålla tyst om det..
Citera
2024-11-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Jag gjorde en analogi om att anklaga någon för valfusk utan bevis. Det är inte samma sak som whataboutism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in