Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-06, 19:09
Medlem
Nixters avatar
POPULAR VOTE 2024:

🟥 TRUMP: 71,088,495 | 51% (+3.5)
🟦 HARRIS: 66,161,475 | 47.5%

Harris får 15 miljoner färre röster än Biden fick 2020. Det står nu klart att Harris tappar miljontals röster jämfört med Biden.

Frågan som nu ställs är varför detta sker och var dessa röster har tagit vägen.

Harris resultat ligger på en nivå som kan anses normal, men det är Bidens siffror som sticker ut som en avvikelse, och mellanskillnaden måste förklaras. Viktigt att påpeka är att även Trump tappar men inte i närheten av den utsträckningen.

Själv är jag, som många vet, övertygad om att dessa så kallade spökröster är falska. De som på papperet röstat har egentligen inte röstat, utan en "voter fraud"-maskin hjälpte Biden att vinna valet 2020.

Fråga till Flashback:

1. Kan vi, med dessa siffror, konstatera att Bidens resultat verkar uppblåst med miljontals röster?

2. Vad kommer nu att ske när detta är uppenbart och vi har en president som påverkats av fusk? Mängder av människor har med rätta protesterat och många har till och med fängslats för vad som skedde.

3. Vad kommer att hända med de som var involverade i detta. Kommer exempelvis DOJ att utreda och åtala dem med start 2025?

Frågorna är många, och miljontals människor kommer vilja ha svar.
Senast redigerad av Nixter 2024-11-06 kl. 19:13.
Citera
2024-11-06, 19:19
Medlem
Dimpens avatar
Med tanke på rubriken - vem vid sina sinnens fulla bruk hade väntat sig nåt annat?
Citera
2024-11-06, 19:23
Medlem
kalkryggars avatar
Nä du har helt fel. Att Biden vann som han gjorde förklaras med att folk var trötta på Tramset de hade. Eftersom så många människor i USA är ganska svaga i sinnet så tenderar de att tappa minnet av den erfarenheten och 4 år senare så röstar de på en idiot.

Inget har alltså varit fusk. Om de fuskade så skulle inte Trump vinna den här gången förstår du väl?
Citera
2024-11-06, 19:27
Medlem
ziejacools avatar
med andra ord så år 2020 så var ca 15 miljoner röster en del av fusket.
Citera
2024-11-06, 19:31
Medlem
Klas-Vegass avatar
Att man fuskade i förra valet är jag övertygad om. Det fastnade tom tex på en säkerhetskamera i atlamta georgia. Man hittade även 160,000 röster man glömt räkna. Samtliga var röster på joe, ja inte en enda av 160k hade röstat på trump.
Men jag vet inte hur det påverkade valet.

Men varför fuskade man inte nu i så fall? Denna gång hade man en ännu svagare kandidat. Man har varit medveten om risken en lång tid och kunnat planera.

Nåväl nu vann man president, kongress och senaten. Nu vill jag se reformer för framtiden. Men det lär inte bli några. Inte ens tory med sin supermajoritet vågade. Inte heller republikanerna kommer att våga. Det är bekvämare att bara styra.
Citera
2024-11-06, 19:39
Medlem
ziejacools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Att man fuskade i förra valet är jag övertygad om. Det fastnade tom tex på en säkerhetskamera i atlamta georgia. Man hittade även 160,000 röster man glömt räkna. Samtliga var röster på joe, ja inte en enda av 160k hade röstat på trump.
Men jag vet inte hur det påverkade valet.

Men varför fuskade man inte nu i så fall? Denna gång hade man en ännu svagare kandidat. Man har varit medveten om risken en lång tid och kunnat planera.

Nåväl nu vann man president, kongress och senaten. Nu vill jag se reformer för framtiden. Men det lär inte bli några. Inte ens tory med sin supermajoritet vågade. Inte heller republikanerna kommer att våga. Det är bekvämare att bara styra.
det jag hört från amerika är att att det nu införts striktare kontroller och man får inte längre rösta å döda personers vägnar m.m.
Citera
2024-11-06, 19:42
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool

Exakt. Detta kommer inte kunna slätas över.

De som utförde dessa orätter måste eftersökas och ställas inför rätta av DOJ, mfl.

1000-tals människor arresterades och fängslades för vad som skett därefter.
Citera
2024-11-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool

Nja, riktigt så enkelt är det inte heller, det verkar som att valdeltagandet i stort varit ordenligt mycket högre än 2020 denna gång. Det kan förklara en del, fast kanske inte hela 15 miljoner. Men fusk oavsett om det förekom eller inte kan inte heller automatiskt sammankopplas med den här siffran 15 miljoner.
Citera
2024-11-06, 19:49
Medlem
Tydligen gick svarta innerstadsväljare man ur huse för att för att rösta på Biden (i högre utsträckning än på Obama) men inte på Harris. Något luktar unket.
Citera
2024-11-06, 22:21
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Tydligen gick svarta innerstadsväljare man ur huse för att för att rösta på Biden (i högre utsträckning än på Obama) men inte på Harris. Något luktar unket.

Dessutom bara i counties där Biden behövde vinna. Där röstade oftas nära 100%
Citera
2024-11-07, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
1. Kan vi, med dessa siffror, konstatera att Bidens resultat verkar uppblåst med miljontals röster?
Man skulle lika väl kunna dra slutsatsen att Trump har fuskat i år. Han kanske tycker att han har rätt till det som en hämnd från förra valet? Han känner sig "entitled" att bli president nu och att fusket är berättigat. Vi vet ju att han har karaktären för diverse annat fusk, mutor (hush money) and what not, som han har blivit åtalad och dömd för. Jag kan tänka mig att han ganska snabbt kan hitta tusentals MAGA- och QAnon-aktiviter som skulle ställa upp på det. Med din logik är denna hypotes nu bevisad som sann. Det räcker att man har en idé om att någon kan ha valfuskat, då blir det sant.
Citera
2024-11-07, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nä du har helt fel. Att Biden vann som han gjorde förklaras med att folk var trötta på Tramset de hade. Eftersom så många människor i USA är ganska svaga i sinnet så tenderar de att tappa minnet av den erfarenheten och 4 år senare så röstar de på en idiot.

Inget har alltså varit fusk. Om de fuskade så skulle inte Trump vinna den här gången förstår du väl?
Att ösa in extra mycket migranter som man ger bidrag till och försöker få att rösta i swing states och dessutom ta bort röst-id krav som man gjorde i Kalifornien är inte röstfusk eller. Oavsett om det inte räckte ända fram med propagandamaskinen och såna små fula knep så försökte man ju helt klart..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in