2024-11-07, 23:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Du brukar ju prata om att Chrippa tjänar mycket pengar och då är det ju lättare att hitta ett fint boende. Chrippa bor ju fint nu. Men Julia har problem, hon har ju stängda bankkonton och inget bank-id så jag förstår att hon har problem. Hon har ju inte haft hög inkomst eller har. Hon är osorterad och behöver hjälp för att kunna få ett eget boende. För att hon är småbarnsförälder annars borde hon få klara sig själv.

Jepp .. så stora problem så när det dök upp ett knull i en annan kommun så var det bäst att dra ditt med barnet.. Självklart...

Och Chrippa som är pappa till barnet är medveten om hennes sista knullpromenad med hans barn - den som ledde till domar om våldtäkter och misshandel - var så ogin så han inte bara applåderade och tyckte det var okej.. Bra Julia - ta med vårt barn på din nästa gökresa .. så får vi se om hon överlever, blir utsatt eller bara psykiskt förstört .. Jag hejar på dig Julia - gör vad du vill .. för mitt barn betyder ju inget när det kommer till din lycka..

Det är klart han protesterar - hans barns mamma har redan låtit en våldtäktsman ta huvudansvar för hans barn och låtit honom sova närmast barnet på nätterna..

Hade han inte haft protester efter det så är han ingen pappa. Chrippa är en pappa - en bra pappa.

Citat:
Vad var Julia för människa när hon fick ihop det med Chrippa och hur hade han det? Jag har fått för mig att det var först i år som han började tjäna mer pengar? Och innan dess så har han övertalat Julia att han skulle få använda hennes konton, och därför är det stängda nu men jag är osäker på hur det är med den saken. Det är mest frågor jag ställer för jag vet inte hur det gick till då?
Chrippa, Julia och Lillen har rest mer och bott mer utomlands än Chrippa och Linnea ...
Så du har nog fått en del om bakfoten .
Citera
2024-11-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jepp .. så stora problem så när det dök upp ett knull i en annan kommun så var det bäst att dra ditt med barnet.. Självklart...

Och Chrippa som är pappa till barnet är medveten om hennes sista knullpromenad med hans barn - den som ledde till domar om våldtäkter och misshandel - var så ogin så han inte bara applåderade och tyckte det var okej.. Bra Julia - ta med vårt barn på din nästa gökresa .. så får vi se om hon överlever, blir utsatt eller bara psykiskt förstört .. Jag hejar på dig Julia - gör vad du vill .. för mitt barn betyder ju inget när det kommer till din lycka..

Det är klart han protesterar - hans barns mamma har redan låtit en våldtäktsman ta huvudansvar för hans barn och låtit honom sova närmast barnet på nätterna..

Hade han inte haft protester efter det så är han ingen pappa. Chrippa är en pappa - en bra pappa.

Chrippa, Julia och Lillen har rest mer och bott mer utomlands än Chrippa och Linnea ...
Så du har nog fått en del om bakfoten .

Jag undrade över deras bostäder sen Chrippa bodde med Julia och även före. Bostäder.
Citera
2024-11-07, 23:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag undrade över deras bostäder sen Chrippa bodde med Julia och även före. Bostäder.
Jag har inte kolla på alla deras bostäder - men vet att Chrippa uppgraderade sin bostad minst två eller tre gånger efter att Julia blev gravid.
Minns jag rätt var deras sista gemensamma en fyra eller femma...
Citera
2024-11-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Ja för ett år sedan bodde de i lägenheten på tavastgatan på söder ja, men den lägenheten var inte så liten men den var ofräsch och de la inte ner någon energi på att göra det till ett hem för Chloe också (den lägenheten är den som syns på bilderna här https://pixeldrain.com/u/ZinYfyb3 samt i klippen från de videor med smygfilmningarna av Linnea med Chrippas utbrott bl.a)

Lägenheten som var väldigt liten var Linneas i Hägerneholm i Arninge (utkanten av Täby) och den var väl inte direkt i storlek att funka för två vuxna och ett barn om man säger så.

Nej det var under tiden med Julia folkbokföringsbrottet begicks så det var inte i Stockholm (även om han bevisligen haft problem med att skriva sig rätt som man ska även nu).

Nej något bra och stabilt boende har han väl egentligen inte haft sen han lämnade Julia utan de har ju traskat runt på andrahandsuthyrning men sen hans attityd är ju bara vidrig då han ju vet att det är han som har försörjt Julia i princip med tanke på att hon inte kunnat jobba när de var tillsammans och efter det har hon väl inte direkt kanske varit i skick för att söka jobb och även antagligen blivit bekväm med att ha sluppit om man ska se det så. Men just att han är så medveten om hur det är gör ju att syftet med hans uttalande är så genomskinligt och äckligt. Och som du skrev; framför Chloe.

Okej, jag förstår att de ville flytta när det såg ut så där, bland annat i badrummet. Det krävs ju att man kaklar om där om man ska få det fräscht.

Julias situation före Chrippa vill jag gärna vet mer om. Var hon inte ganska ung där de de tog ihop det? Hon var yngre än Linnea var?

Att han sprang efter henne för att kläcka ur sig det där inför Chloé när hans egen bostadssituation inte varit lysande heller är tragiskt. En sak om han själv tagit kontakt angående problematiska situationer för barnet eller bett soc. göra det. Soc. vet antagligen och förhoppningsvis kan Julia få stöd för att hamna rätt och bättre. Jag förstår att Jocke och andra vill hjälpa henne. Mest Jocke då det är hans brorsbarns liv det handlar om. Och sen även Julia, de har ju varit släkt rätt många år.

Att hela tiden se Jockes inblandning som lust att styra bara har alltid förbluffat mig. När de där två anklagade varandra för långvarig misshandel som även infattade barnet så förstår jag att han la sig i. Det funkade inte, ingen var tacksam för hans hjälp. Han ville inte att Chrippa skulle förlora vårdnaden om barnet för han vet hur mycket hon betyder för sin pappa.
Sen så kom de två plötsligt överens. Jocke var inblandad för att det är hans brorsdotter och mamman varit en del i familjen i tio år. Det är inte konstigt. Så ser jag det i alla fall.
Citera
2024-11-07, 23:59
Medlem
Citat:
Jag har inte kolla på alla deras bostäder - men vet att Chrippa uppgraderade sin bostad min två eller tre gånger efter att Julia blev gravid.

Okej, en bostadscirkus lite grann överallt då. Chrippa verkar inte ha fått in riktigt så stora pengar som i början på året, men han är ju engagerad i hur han och de sina ska bo. Kanske Julia är det också men hon tar inte initiativ själv vad det verkar. Och hon har haft en alfahanne eller en ledare i sitt liv i många år så det har har blivit lite permanentat för henne. Något som hon bör komma ur. Hoppas soc. trycker på där och ser till att hon fattar vad hon ska göra angående en hel del får man väl säga. Hon verkar ha lågt självförtroende nu och det kan väl bättras på om hon börjar se sig själv som ansvarig för livet på sitt håll. Chrippa kommer inte att komma tillbaka eller börja hjälpa henne ekonomiskt igen, åtminstone hoppas jag det, det är bara att permanenta en inlärd hjälplöshet. Hon behöver uppmuntran över det som är bra, uppmaningar om hur hon ska lösa det som är dåligt behöver hon också.

Chrippas situation kanske inte heller är så lysande. Hans sätt att handha sin ekonomiska situation är inte ideal heller men den ger helt andra problem. Han skulle ju också behöva råd och dåd, men han kommer nog inte att ta det vad gäller hans ekonomi och följderna av vad som nu pågår. Det är dock Chloés framtid det också.

De har bägge två en hel del att reda upp för att Chloé ska ha ett så bra liv det går. Att flytta runt så här och inte ha haft en egen säng förrän nyligen, om hon har en hos Julia det tror jag väl men vet inte, hos Chrippa har hon en där? Det är väl åtminstone början till en trygghet.
Citera
2024-11-08, 00:00
Medlem
Citat:
Om deras boende är smuts och tragik så hoppas jag att du i tråden om Rask haft samma hållning om deras boende .. men det har du ju inte
Billigt skräp är du.

Och allt du har kvar är personliga påhopp och off topic-kommentarer. Det är, som vanligt, gulligt när du havererar i invektiv.

Varför skaffade inte din hjälte ett bättre boende i Stockholm...? Varför lät han sitt barn bo i ett svartmögelskyffe? Kunde han inte sålt en av klockorna och investerat i en lägenhet utan sporer för dottern att andas in?
Senast redigerad av banal 2024-11-08 kl. 00:21.
Citera
2024-11-08, 00:09
Medlem
Citat:
Nej, grejen här är att du pratar i nattmössan och hävdade att till och med häktade för mord får gå som frifotingar om de inte kan störa utredningen ..
Jag protesterade mot det okunniga och felaktiga påståendet -- finns det "sannolika skäl" så sitter misstänkta för mord till rättegången även om de inte längre kan påverka utredningen..

Du uttalade dig okunnigt och jag slog ner på din okunnighet .. det är grejen här.

Prova att googla. Senast i dag hörde jag på radion att en man försökt mörda en kvinna och eftersom han inte kunde försvåra något i fallet blev han släppt men är misstänkt på sannolika själ fortfarande.

Ska du sätta mig på plats kan du börja med att ha koll i varje fall!

På tal om okunnig.
Senast redigerad av 111-111 2024-11-08 kl. 00:12.
Citera
2024-11-08, 00:14
Medlem
Citat:
Jag har inte kolla på alla deras bostäder - men vet att Chrippa uppgraderade sin bostad minst två eller tre gånger efter att Julia blev gravid.

Läs FUPen. Innan han och dottern flyttade in i Linneas spatiösa våningen om 32 kvm i Täby, så bodde han hemma hos föräldrarna i Linköping.

Modern:
Citat:
Var bodde Christofer när han bodde här?
I sovrummet vid ytterdörren.

Det var Julia som stod på "deras" lägenhet. Hon ensam betalade hyran, och Skabbe saknade nyckel.

Julia:
Citat:
Julia tillfrågas om hon och Christofer har en parrelation.
Julia bekräftar att de har en relation, men de bor inte tillsammans.
[---]
Julia tillfrågas hur det kommer sig att även Christofers namn står på postlådan och
infotavlan, om han inte bor här.
Julia berättar att hon och Christofer bodde på den här adressen för ett och ett halvt år sedan
och att det kan stå kvar sedan dess.

[---]
Julia tillfrågas vem som betalar hyran.
Julia uppger att det är hon själv som betalar hyran.

Julia tillfrågas om Christofer har någon nyckel till lägenheten.
Julia säger att han inte har någon nyckel.
https://pixeldrain.com/u/xc8za4Gy

Detta är en boendehistorik värdig en sann tattarkonung!
Citera
2024-11-08, 00:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Okej, en bostadscirkus lite grann överallt då. Chrippa verkar inte ha fått in riktigt så stora pengar som i början på året, men han är ju engagerad i hur han och de sina ska bo. Kanske Julia är det också men hon tar inte initiativ själv vad det verkar. Och hon har haft en alfahanne eller en ledare i sitt liv i många år så det har har blivit lite permanentat för henne. Något som hon bör komma ur. Hoppas soc. trycker på där och ser till att hon fattar vad hon ska göra angående en hel del får man väl säga. Hon verkar ha lågt självförtroende nu och det kan väl bättras på om hon börjar se sig själv som ansvarig för livet på sitt håll. Chrippa kommer inte att komma tillbaka eller börja hjälpa henne ekonomiskt igen, åtminstone hoppas jag det, det är bara att permanenta en inlärd hjälplöshet. Hon behöver uppmuntran över det som är bra, uppmaningar om hur hon ska lösa det som är dåligt behöver hon också.

Chrippas situation kanske inte heller är så lysande. Hans sätt att handha sin ekonomiska situation är inte ideal heller men den ger helt andra problem. Han skulle ju också behöva råd och dåd, men han kommer nog inte att ta det vad gäller hans ekonomi och följderna av vad som nu pågår. Det är dock Chloés framtid det också.

De har bägge två en hel del att reda upp för att Chloé ska ha ett så bra liv det går. Att flytta runt så här och inte ha haft en egen säng förrän nyligen, om hon har en hos Julia det tror jag väl men vet inte, hos Chrippa har hon en där? Det är väl åtminstone början till en trygghet.

I det här inlägget tycker jag du resonerar sansat och klokt - och jag är överens med dig.
Citera
2024-11-08, 00:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Prova att googla. Senast i dag hörde jag på radion att en man försökt mörda en kvinna och eftersom han inte kunde försvåra något i fallet blev han släppt men är misstänkt på sannolika själ fortfarande.

Ska du sätta mig på plats kan du börja med att ha koll i varje fall!

På tal om okunnig.
'Om han släppte så fans inte "sannolika skäl" .. Skall du försöka sätt mig på plats i detta - så börja med att ha försöka få koll på rättsläget .. Du slår mig inte på fingrarna där ...
Citera
2024-11-08, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Läs FUPen. Innan han och dottern flyttade in i Linneas spatiösa våningen om 32 kvm i Täby, så bodde han hemma hos föräldrarna i Linköping.

Modern:

Det var Julia som stod på "deras" lägenhet. Hon ensam betalade hyran, och Skabbe saknade nyckel.

Julia:

https://pixeldrain.com/u/xc8za4Gy

Detta är en boendehistorik värdig en sann tattarkonung!

Bra info! Julia hade då en lägenhet till sig och barnet som hon betalade för. Men var kom pengarna ifrån? Föräldraledigt? Och vad hade hon jobbat med, har för mig att hon gjorde det tills Chrippa och hon började resa utomlands och hon inte kunde ta ledigt?

Så från början var pappa svetsare och mamma?

Hur gamla var de två när det började resas och Julia inte hade kvar sitt jobb?
Citera
2024-11-08, 00:21
Medlem
Dopys avatar
Hände det något intressant idag? Eller var det bara skitsnack?
Citat:
Torsdag nästa vecka händer saker 🙂

Ta fram popcornen. Stora skålen.
Senast redigerad av Dopy 2024-11-08 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in