2024-11-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon hade ingen egen säng hos Julia heller.
Lilltjejen hade varit van att sova hos Julia och Chrippa - och båda använde soffan för att försöka få henne att sova själv. Julia på sitt håll och Chrippa på sitt håll.
Så lägg ner skitsprättandet om "egen säng".

Skitsprättandet?! Jag har för det första inte sagt något om Julia. Och sen hur vet du hur det är hos Julia? Och även om det skulle vara så att hon inte har en egen säng hos henne så kanske ändå sovförhållandena är andra och inte att de vuxna ligger i en säng i ett rum med mörka gardiner och barnet i en soffa i ett annat rum utan någon möjlighet till att dra för något.

Och just nu är Julia irrelevant som jämförelse, jag backar inte henne och anser inte henne vara en bra förälder själv heller. Det är Chrippas tråd, det är Chrippas boende vi diskuterar nu och med tanke på hur du hyllat honom som pappa på alla sjuka och påhittade sätt så är det extremt tragiskt hur du nu kan försvara honom men klanka ner på Julia "som är likadan".
Citera
2024-11-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Skitsprättandet?! Jag har för det första inte sagt något om Julia. Och sen hur vet du hur det är hos Julia? Och även om det skulle vara så att hon inte har en egen säng hos henne så kanske ändå sovförhållandena är andra och inte att de vuxna ligger i en säng i ett rum med mörka gardiner och barnet i en soffa i ett annat rum utan någon möjlighet till att dra för något.

Och just nu är Julia irrelevant som jämförelse, jag backar inte henne och anser inte henne vara en bra förälder själv heller. Det är Chrippas tråd, det är Chrippas boende vi diskuterar nu och med tanke på hur du hyllat honom som pappa på alla sjuka och påhittade sätt så är det extremt tragiskt hur du nu kan försvara honom men klanka ner på Julia "som är likadan".

Frågar dig också: när var det de bodde i den sunkiga lägenheten och hur länge bodde de där? De kom från Linneas lägenhet? Varför bodde inte Chrippa någonstans innan? Berätta mer! Vart tog de vägen sen?
Citera
2024-11-07, 22:43
Medlem
Citat:

Allt är Julias fel. Har inte hon säng till Chloe då behöver inte Chrippa har det heller.

Julia tar inte barnet till tandläkaren då behöver inte chrippa heller.
Citera
2024-11-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Frågar dig också: när var det de bodde i den sunkiga lägenheten och hur länge bodde de där? De kom från Linneas lägenhet? Varför bodde inte Chrippa någonstans innan? Berätta mer! Vart tog de vägen sen?

Oj jadu, nu kommer jag inte riktigt ihåg allt men utifrån lite uppbackande i tråden verkade de flyttat in på söder i september-23 och bodde ju där tills dramat drog igång, det var där det startade liksom. Innan dess bodde de i Linneas lilla lägenhet i Hägerneholm i Täby.

Innan det bodde han väl fortfarande där han bodde tillsammans med Julia.. alternativt om han mellanlandade någonstans mellan det och att han hamnade i Linneas lägenhet.

Efter det är det det allt du sett kring dramat med Norrköping, Jönköping(?), Linköping...
Citera
2024-11-07, 22:56
Medlem
Citat:
Oj jadu, nu kommer jag inte riktigt ihåg allt men utifrån lite uppbackande i tråden verkade de flyttat in på söder i september-23 och bodde ju där tills dramat drog igång, det var där det startade liksom. Innan dess bodde de i Linneas lilla lägenhet i Hägerneholm i Täby.

Innan det bodde han väl fortfarande där han bodde tillsammans med Julia.. alternativt om han mellanlandade någonstans mellan det och att han hamnade i Linneas lägenhet.

Efter det är det det allt du sett kring dramat med Norrköping, Jönköping(?), Linköping...

Jaha tack! Så för drygt ett år sen bodde de alla tre i den lilla lägenheten. Var det då han begick folkbokföringsbrott?

Så det här att han är oförskämd och hånfull mot Jullan för att hon åker buss och inte har ett bra boende är något han själv för inte så länge sen levt med. Han är allt bra jävlig. Och att han sa det till Lillen också att hennes mamma är oduglig. Han har ju själv inte varit så framgångsrik med sitt boende trots att han drar in mer pengar än Jullan gör.
Citera
2024-11-07, 23:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
När bodde de egentligen där? Och hur länge bodde de där?

Ja inte fan har de sett till att badrummet ser ut så där, samma med de andra bilderna. När tapeter är sunkiga ser det ut så där när man flyttar in i det. Så jag kan inte annat än hålla med dig här. Var det i den lägenheten som Chrippa sov med dottern på soffan för att Linnea vägrade dela säng med henne?
Chrippa och Julia hade hela tiden haft barnet i sängen - båda använde soffan för att vänja av barnet med att sova med de vuxna (på varsitt håll) ingen av dem hade säng till barnet -- vare sig när de bodde gemensamt eller när de var separerade.
Chrippa var inte föräldern som lät barnet sova i samma säng som en våldtäktsman -- det var Julia som gjorde det valet...
Citera
2024-11-07, 23:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tidigare var det en säng, nu kan hon inte ens erbjuda barnet ett hem.
Hemma hos Julia delade barnet säng med en våldtäktsman - och enligt Julia låg ofta våldtäktsmannen mellan henne och barnet ..
Smaka på det din jävla smackskalle.

Citat:
Nej, när det gäller barnet så pratar vi om vem som utsätter för risker och vem som kan skydda mot risker.
Vem som kan ge kärlek, omsorg och kontinuitet och vem som flaxar runt och tycker Anjos studio går för sitt barn...

Nej i detta kan vi aldrig räkna bort Julia och hur usel förälder hon är.
Citera
2024-11-07, 23:07
Medlem
Citat:
Chrippa och Julia hade hela tiden haft barnet i sängen - båda använde soffan för att vänja av barnet med att sova med de vuxna (på varsitt håll) ingen av dem hade säng till barnet -- vare sig när de bodde gemensamt eller när de var separerade.
Chrippa var inte föräldern som lät barnet sova i samma säng som en våldtäktsman -- det var Julia som gjorde det valet...

ja våldtäktsman eller inte det var mer lägenheterna jag var intresserad av ..

Att ingen av dem skaffat barnet en egen säng är ju lite underligt beteende, eller så är det vanligare än man tror ..

men ingen av dem har väl varit speciellt duktiga i att skaffa bra bostäder så Chrippas attack på Julia inför barnet var ju märklig då han själv inte har varit så duktig på det trots att han har så mycket mer pengar än Julia. Det var mer det jag tänkte på, hur han själv hanterat bostadssituationen.

Chrippa bor ju inte alls illa nu, det är inte så stort men tillräckligt, det ser rent och snyggt ut. Det är bra. Men han borde inte gå på Julia på det där sättet inför barnet. Inte utan heller.
Citera
2024-11-07, 23:12
Medlem
Citat:
Hemma hos Julia delade barnet säng med en våldtäktsman - och enligt Julia låg ofta våldtäktsmannen mellan henne och barnet ..

Nej, när det gäller barnet så pratar vi om vem som utsätter för risker och vem som kan skydda mot risker.
Vem som kan ge kärlek, omsorg och kontinuitet och vem som flaxar runt och tycker Anjos studio går för sitt barn...

Du brukar ju prata om att Chrippa tjänar mycket pengar och då är det ju lättare att hitta ett fint boende. Chrippa bor ju fint nu. Men Julia har problem, hon har ju stängda bankkonton och inget bank-id så jag förstår att hon har problem. Hon har ju inte haft hög inkomst eller har. Hon är osorterad och behöver hjälp för att kunna få ett eget boende. För att hon är småbarnsförälder annars borde hon få klara sig själv.

Vad var Julia för människa när hon fick ihop det med Chrippa och hur hade han det? Jag har fått för mig att det var först i år som han började tjäna mer pengar? Och innan dess så har han övertalat Julia att han skulle få använda hennes konton, och därför är det stängda nu men jag är osäker på hur det är med den saken. Det är mest frågor jag ställer för jag vet inte hur det gick till då?
Citera
2024-11-07, 23:22
Medlem
Citat:
Jaha tack! Så för drygt ett år sen bodde de alla tre i den lilla lägenheten. Var det då han begick folkbokföringsbrott?

Så det här att han är oförskämd och hånfull mot Jullan för att hon åker buss och inte har ett bra boende är något han själv för inte så länge sen levt med. Han är allt bra jävlig. Och att han sa det till Lillen också att hennes mamma är oduglig. Han har ju själv inte varit så framgångsrik med sitt boende trots att han drar in mer pengar än Jullan gör.

Ja för ett år sedan bodde de i lägenheten på tavastgatan på söder ja, men den lägenheten var inte så liten men den var ofräsch och de la inte ner någon energi på att göra det till ett hem för Chloe också (den lägenheten är den som syns på bilderna här https://pixeldrain.com/u/ZinYfyb3 samt i klippen från de videor med smygfilmningarna av Linnea med Chrippas utbrott bl.a)

Lägenheten som var väldigt liten var Linneas i Hägerneholm i Arninge (utkanten av Täby) och den var väl inte direkt i storlek att funka för två vuxna och ett barn om man säger så.

Nej det var under tiden med Julia folkbokföringsbrottet begicks så det var inte i Stockholm (även om han bevisligen haft problem med att skriva sig rätt som man ska även nu).

Nej något bra och stabilt boende har han väl egentligen inte haft sen han lämnade Julia utan de har ju traskat runt på andrahandsuthyrning men sen hans attityd är ju bara vidrig då han ju vet att det är han som har försörjt Julia i princip med tanke på att hon inte kunnat jobba när de var tillsammans och efter det har hon väl inte direkt kanske varit i skick för att söka jobb och även antagligen blivit bekväm med att ha sluppit om man ska se det så. Men just att han är så medveten om hur det är gör ju att syftet med hans uttalande är så genomskinligt och äckligt. Och som du skrev; framför Chloe.
Citera
2024-11-07, 23:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
ja våldtäktsman eller inte det var mer lägenheterna jag var intresserad av ..

Att ingen av dem skaffat barnet en egen säng är ju lite underligt beteende, eller så är det vanligare än man tror ..

men ingen av dem har väl varit speciellt duktiga i att skaffa bra bostäder så Chrippas attack på Julia inför barnet var ju märklig då han själv inte har varit så duktig på det trots att han har så mycket mer pengar än Julia. Det var mer det jag tänkte på, hur han själv hanterat bostadssituationen.
Hans attack mot Julia handlar nog mer om att det är vad Julia och Jocke krävde av honom. Nu har har fixat det - Julia bör svar upp mot sina krav -- en fast adress och eget rum.

Citat:
Chrippa bor ju inte alls illa nu, det är inte så stort men tillräckligt, det ser rent och snyggt ut. Det är bra. Men han borde inte gå på Julia på det där sättet inför barnet. Inte utan heller.
Hon borde inte ha åkt dit - och hon borde inte skitit i barnet och stuckit till Anjo det första hon gjorde när hon fick barnet efter Chrippas gripande.
Alla föräldrar med förnuft hade ägnat minst första dygnet (normalt fler) åt att få barnet känna sig hemma och trygg...
Det fanns inte för Julia .. som en blodhund eller kåt gris hamnade hon hos Anjo -- hur mycket skit får jag snacka om mitt barns far *flämt flämt*

Det är Lillens mamma, och hon bör få ha en god kontakt med henne - men aldrig var beroende av suggan .. Det är min åsikt.
Citera
2024-11-07, 23:35
Medlem
Citat:

Med tanke på hur mycket skit du är fylld av och inte kan föra en diskussion utan att dra till med okvädningsord, blanda in andra personer och allmänt spy ur dig så mycket trams så tänker jag inte besvara detta med mer än att det är Chrippa som diskuterades, det är honom jag på denna punkt kommer diskutera. Och Chrippa visade under tiden före han "blev av med" Chloe ingenting av något ansvar eller kärlek mot henne utan visade tydligt att hon var besvärande för hans liv och att hon inte var prioriterad, varken känslomässigt eller materiellt.
Efter att han fick tillbaka henne har han använt henne som en trofé. Och oavsett hur mycket du kommer klanka ner på någon annan runtom nu så kommer det inte ta bort eller rättfärdiga hans roll (eller icke -roll) som pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in