2024-11-01, 14:21
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Då tvingas jag tyvärr meddela att aston inte längre är pålitliga och RÖDmarkerar därmed den shoppen. Väldigt synd eftersom denna shoppen varit pålitlig hittills. Det har funnits rykten på sistone att aston skickar antingen tomma försändelser eller att "innehållet är taget av polisen" - eftersom det är så många scammers och konkurrenter ute på nätet trodde jag att dessa rykten var just rykten och desinformation.

Vad som hänt? Beställde häromdagen - allt gick smidigt. Fick leverans idag. Ett iturivet litet A4 med texten "polisen har kontrollerat en försändelse till er bla bla" fanns inuti kuvertet - ser helt jävla amatörsmässigt ut - som om polisen inte ens skulle hitta en jävla sax att klippa sitt "visitkort" med. Jag ser ingen poäng med att ens kontakta aston ang detta utan det är helt enkelt en jävla scam. Man bytte ju mailadress häromsistens och frågan är om inte det företaget sas tagits över av en ny ägare som inte har för avsikt att spela med rena kort.

Alternativt så ligger polisen å lurar i vartenda litet hörn och lägger astronomiska resurser på att kolla vad privatpersoner får tillskickat sej i posten. Dessutom arbetar man tydligen med lika astronomiskt snabb hastighet - dvs - finns ingen jävla chans i världen att man hunnit kolla MITT paket under den tiden det varit i postgång (vi snackar ca 3-4 dagar).

Några fler som råkat för liknande scammar på sistone?
Även om det inte var några stora summor så är jag pissed off som fan!
Senast redigerad av JohnnySamhall 2024-11-01 kl. 14:41.
2024-11-01, 17:22
Medlem
Ännu en välpaketerad leverans från exobutiken och uppskattar deras unika kvalitet på produkterna som jag med framgång testat en hel del av numera
Riktigt imponerad av denna shop då jag lyckats verifiera deras äkta hcg och även växt!
2024-11-05, 11:18
Medlem
Kalaspungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Då tvingas jag tyvärr meddela att aston inte längre är pålitliga och RÖDmarkerar därmed den shoppen. Väldigt synd eftersom denna shoppen varit pålitlig hittills. Det har funnits rykten på sistone att aston skickar antingen tomma försändelser eller att "innehållet är taget av polisen" - eftersom det är så många scammers och konkurrenter ute på nätet trodde jag att dessa rykten var just rykten och desinformation.

Vad som hänt? Beställde häromdagen - allt gick smidigt. Fick leverans idag. Ett iturivet litet A4 med texten "polisen har kontrollerat en försändelse till er bla bla" fanns inuti kuvertet - ser helt jävla amatörsmässigt ut - som om polisen inte ens skulle hitta en jävla sax att klippa sitt "visitkort" med. Jag ser ingen poäng med att ens kontakta aston ang detta utan det är helt enkelt en jävla scam. Man bytte ju mailadress häromsistens och frågan är om inte det företaget sas tagits över av en ny ägare som inte har för avsikt att spela med rena kort.

Alternativt så ligger polisen å lurar i vartenda litet hörn och lägger astronomiska resurser på att kolla vad privatpersoner får tillskickat sej i posten. Dessutom arbetar man tydligen med lika astronomiskt snabb hastighet - dvs - finns ingen jävla chans i världen att man hunnit kolla MITT paket under den tiden det varit i postgång (vi snackar ca 3-4 dagar).

Jag kan säga exakt samma, fick också ett brev från polisen härom dagen. Aston = RÖD
2024-11-07, 20:01
Medlem
Nosstocks avatar
Hur är Astons Cardarine?
2024-11-10, 22:18
Medlem
Stabil och säker leverans av fina pct-produkter från Apotekshuset
Uppskattar att dom sätter säker leverans före snabb leverans i dessa tider!
2024-11-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspungen
Jag kan säga exakt samma, fick också ett brev från polisen härom dagen. Aston = RÖD

Vad stod det i brevet och hur stor summa talar ni om? Var det en gång ni beställt
2024-11-21, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall

Vilka summor handlar det om? Vad är det för påföljd?
2024-11-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
La en beställning i Juni som blev beslagtagen. Fick brev från polisen. Fick dock inte någon återbetalning på 50% vilket är vad dom säger sig lova.

Istället skulle jag få 25% rabatt på ytterligare en beställning. Bättre det än ingenting resonerade jag och beställde igen i Augusti. Inget kom fram, inget brev från polis denna gång. Mailade mshop, inget svar. Det finns två shoppar som jag inte litar på och det är mshop och aston.

Vad stod det i brevet?
2024-11-22, 12:44
Medlem
CuckoosNests avatar
Känns som man får förlita sig på sin "face to face" kontakt i fortsättningen nu då. Lite tråkigt då utbudet blir liiite mindre, men better safe then sorry i guess.
2024-11-23, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Känns som man får förlita sig på sin "face to face" kontakt i fortsättningen nu då. Lite tråkigt då utbudet blir liiite mindre, men better safe then sorry i guess.

Ok.
2024-11-26, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Stabil och säker leverans av fina pct-produkter från Apotekshuset
Uppskattar att dom sätter säker leverans före snabb leverans i dessa tider!

+1 på den.

Apotekshuset = Gröna
Snabba på mejlsvar som fan vilket uppskattas rejält i dessa tider, får oftast svar inom 15 min och många gånger inom 5 min också.
2024-11-28, 17:33
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackeyedgirl
Vilka summor handlar det om? Vad är det för påföljd?

Absolut ingen astronomisk summa dock alltid trist att slänga pengar i sjön. Jag tog dock kontakt med aston för en tid sedan och dom erbjöd sej faktiskt att skicka en andra gång. Häromdagen meddelade jag att det var OK att skicka igen men sedan dess har jag inte hört något från dom. Om du kollar på hushboard i deras tråd så hittar du den officiella historien om varför - välj själv om du vill tro på det:

https://www.hushboard.biz/forum/viewtopic.php?f=1273&t=1017&start=2940

Påföljd? Jag räknar inte med att någon kontaktar mej på något sätt från någon myndighet utöver det där lilla moral pappret (OM det är äkta dvs). Dessutom var det en liten beställning. Befinner mej för övrigt på samhällets botten så jag tar egentligen noll skada OM något skulle skita sej - alltid obekvämt att ha med polisen att göra men jag ligger i lä pga omständigheter i mitt liv (det finns trots allt en silverkant på detta mardrömsmoln jag sitter på, lol).

Jag pratade dock med en snubbe häromdagen som förlorade över 5k via aston pga hans paket saknade en sån där liten post/polis-stämpel på utsidan - aston ersatte ingenting för honom och erbjöd sej inte heller att skicka ett nytt paket. Möjligt att den snubben skriver nått här i framtiden pga rekommenderade att han skulle göra det.

Återkommer möjligen i ärendet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in