2024-11-07, 17:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Slut mellan L och C? De har tagit bort varandras namn och ringen i bio på insta.
Chrippa har Linnea i bion och de följer varandra - så det handlar nog om något annat.
Citera
2024-11-07, 17:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Har det framkommit vad för spännande som skulle ske idag? Chrippa verkar ju spänd över något och åt tidig frukost i bilen på väg nånstans imorse?
Tidigt i morse?
Utlagt för 8 timmar sedan är det jag får upp .. Då var klockan 9.30.
Inte så tidigt i min bok.

Han kanske skulle åka och träffa barnet. Det är min gissning i alla fall.
Citera
2024-11-07, 18:04
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empompom
Snubben har begått ekobrott på de mest korkade sett som går. Varenda liten jävla överföring han gjort senaste åren finns sparat och all form av elektroniska/digitala bevis som behövs mot honom finns loggat.

Han blev släppt därför att han det finns noll risk att han kan förstöra bevis som kan riskera utredningen.
Fast chrippa har vetat i månader att eko utreder honom, hade han velat undanröja bevis hade han redan gjort det. Så finns ingen anledning att gripa och hålla honom för den anledningen.
Citera
2024-11-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Chrippa har Linnea i bion och de följer varandra - så det handlar nog om något annat.

De gör ju så då och då för att folk ska prata om dem. Vi vet ju att de är här inne och läser.
Citera
2024-11-07, 18:31
Medlem
Citat:
Morddömda går inte på frifot - de kan släppas vid rättegång om Domstolen gjort bedömningen att de kommer frias eller dömas för ett lindrigare brott -- annars är det direkt gå i fängelse för morddömda.

Vart skrev jag mord? Citatet jag citerade visst men jag specificerade inget brott utan skrev endast dömda personer. Dock finns de ju de som begått mord under väntan på fängelsedom.
Och visserligen är väl ena tjejen i Tove-fallet ett exempel på någon som blivit dömd till livstid i tingsrätten men som blev släppt i väntan på överklagan i hovrätten.
Citera
2024-11-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Fast chrippa har vetat i månader att eko utreder honom, hade han velat undanröja bevis hade han redan gjort det. Så finns ingen anledning att gripa och hålla honom för den anledningen.

Chrippa kan inte och har aldrig kunnat ”undanröja bevis”. Det är helt omöjligt för honom att göra de. Som jag skrev innan så finns varenda överföring loggad digitalt, hela vägen från YT:s utbetalningar till hans ”målvakter”. Han har vetat om från start att han förr eller senare kommer torska på det här.
Citera
2024-11-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Vart skrev jag mord? Citatet jag citerade visst men jag specificerade inget brott utan skrev endast dömda personer. Dock finns de ju de som begått mord under väntan på fängelsedom.
Och visserligen är väl ena tjejen i Tove-fallet ett exempel på någon som blivit dömd till livstid i tingsrätten men som blev släppt i väntan på överklagan i hovrätten.

Det är ju det som är grejen. Tar man ett exempel som visar att bara för att en person inte blir häktad betyder det inte att de är fria från rättegång så blir vissa svårt autistiska och greppar efter ord men fattar inte andemeningen.

Det finns massor av fall oavsett vad det handlar om som går och väntar precis som Chrippa. Det finns även folk som har dömts till fängelse som väntar på att få traska in i cellen.

Därav är det tråkigt att diskutera med sådana som bara vänder runt allt och fattar inte. På riktigt jättetråkigt.
Citera
2024-11-07, 18:52
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Chrippa kan inte och har aldrig kunnat ”undanröja bevis”. Det är helt omöjligt för honom att göra de. Som jag skrev innan så finns varenda överföring loggad digitalt, hela vägen från YT:s utbetalningar till hans ”målvakter”. Han har vetat om från start att han förr eller senare kommer torska på det här.
Då fanns det ju ingen anledning att gripa och hålla honom
Citera
2024-11-07, 18:55
Medlem
Citat:

Det har ju skett förhör av andra redan för ett bra tag sedan så nog har det hållts på under en längre period.
Det har samlats bevis. Till sist tog de dator och mobiler så de kan gå genom det som finns.

Jag är övertygad om att innan de kom till bostaden hade de så mycket redan annars hade de inte gått tillväga på det sättet.

Detta kanske involverar fler människor än vi vet om. Jag tror det.
Citera
2024-11-07, 19:02
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Det spelar ingen roll vilken typ av insats det rörde sig om - den kan inte gällt händelser som inte inträffat än.

Handen på hjärtat - hans ekonomi får han hantera själv. Det är inget som berör mig.

Så varför försvarar du honom gällande ekonomin hela tiden?

För övrigt förstår jag mig inte på hur du kan försvara honom gällande någonting faktiskt. Men kan väl vara bra att även den som nått rock bottom har någon.
Citera
2024-11-07, 19:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
De gör ju så då och då för att folk ska prata om dem. Vi vet ju att de är här inne och läser.
Så kan det vara - jag kan bara utgå ifrån det jag ser och inte vad de tänker - eller ni spekulerar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
111-111 påstod att mordmisstänkta kan gå på fri fot - och det är den diskussionen du sen kommenterade .. så där kom mord in.

Att ena tjejen i Tove rättegången släpptes i TR beror på att de trodde att hon skulle frias eller dömas för ett lindrigare brott i HV.
Nu pratar vi dock om misstänkta innan dom. Finns "sannolika skäl" så släpps inte morddömda ur häktet utan sitter till dom.
Citera
2024-11-07, 19:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Så varför försvarar du honom gällande ekonomin hela tiden?
Hur försvarar jag honom gällande ekonomin?
Jag har sagt att trots att folk påstår att han har låtsas pengar så har han uppenbarligen pengar tillräckligt för resor och köp som andra inte har råd med.
Jag säger det uppenbara - att årets inkomster deklareras nästa år så ingen kan veta om han smiter från skatten för i år förrän nästa år.

Citat:
För övrigt förstår jag mig inte på hur du kan försvara honom gällande någonting faktiskt. Men kan väl vara bra att även den som nått rock bottom har någon.
Jag försvarar hans föräldraskap - eftersom han tar hand om sitt barn, är engagerad och barnet och han helt tydligt har en bra relation med varandra. Han är den bättre föräldern av de två. Det innebär inte att han är felfri - inga föräldrar är det. Det innebär att han till skillnad från Julia försökt få till att barnet har två föräldrar och att han är bättre än henne på att se och ta hand om sitt barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in