Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Eftersom användaren sa lilla Cs hela namn så borde ju användaren veta att lilla C är en tjej eftersom hon har ett tjej namn. Och därför blev det förvirrande vem användaren menade när användaren skrev lilla C och honom i samband med att man pratar om förskola.
Dock tog användare även upp barn och lön för det jobbet barnen gör på sina föräldrars sociala medier. Vet du om det i Sverge finns något krav på det? För vissa föräldrars hela content handlar ju om deras barn och då kan man ju tycka barnet ska ha rätt till lön/ersättning.
Eftersom jag vare sig orkar eller vill sätta mig in i deras liv så till den milda grad att jag skulle vilja veta allt så gör jag inte det.
Men jag vet att det är lätt att få intrycket av att C är en pojke eftersom han och även några här använder ordet lillen.
Jag vet inte hur det fungerar. Men barnskådespelare finns det ju och de får ju lön. Men det är nog inte applicerbart på det du menar tror jag.
I den familjen har ju både Jocke och Chrippa exponerat barnen. Rätt eller fel vet jag inte rent affärsmässigt.