2024-11-07, 18:29
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
MSTR är ju köpt i dollar på Avanza. Hur ska man tänka här , är det om svenska kronan blir starkare mot dollarn som jag får extra den dagen jag säljer? Om vi jämför med inköpskursen…

Du tjänar på stärkt dollar om du håller Amerikanska aktier och vice versa..
Senast redigerad av EgoistN 2024-11-07 kl. 18:35.
Citera
2024-11-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Du tjänar på stärkt dollar om du håller Amerikanska aktier och vice versa..

Ok tack
Citera
2024-11-07, 18:56
Medlem
SvenskHODLers avatar
Gott nytt Bitcoin ATH ! $76490 WOW..

Känner många bitcoiners som sitter på allt ifrån 10M till 100M SEK i Bitcoin värde nu, så galet.

Grattis till oss! Fuck the haters and shitcoiners!
Citera
2024-11-07, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Detta sätt att tänka är ett recept för att förbli fattig.

Hellre rik i bitcoin än fattig i fiat, för att parafrasera ordstävet ovan.

Notera också att fiatpengar inte alls är i handen utan består av ickeprioriterade fordringar på en bank och ständigt späds ut.

Hellre en bitcoin i handen än tio fiatkronor i skogen.

Eller: Hellre en bitcoin på hårdvaruplånboken än tio oprioriterade fordringar på banken.
Vem är fattig? Själv hör jag till den befolkningsgrupp som har det mest gott ställt.

Jag vet dock inte om jag skulle kalla det rikedom att bo i en hyresrätt i en småhåla och ha all min framtids välstånd beroende av en fundamentalt värdelös siffra på en anonym blockkedja, som inte backas upp av någon eller någonting alls. Men man är olika.
Citera
2024-11-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Vem är fattig? Själv hör jag till den befolkningsgrupp som har det mest gott ställt.

Jag vet dock inte om jag skulle kalla det rikedom att bo i en hyresrätt i en småhåla och ha all min framtids välstånd beroende av en fundamentalt värdelös siffra på en anonym blockkedja, som inte backas upp av någon eller någonting alls. Men man är olika.

Du försöker förmedla råd som håller folk fattiga.

Din förmögenhet vet jag inget om.
Citera
2024-11-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Gott nytt Bitcoin ATH ! $76490 WOW..

Känner många bitcoiners som sitter på allt ifrån 10M till 100M SEK i Bitcoin värde nu, så galet.

Grattis till oss! Fuck the haters and shitcoiners!

Med de summorna är det läge att förbättra säkerheten, om det inte redan är gjort. Inte bra om bitcoinen kan nås enkelt från hemmet, t.ex. I synnerhet inte om det är personer som är kända i bekantskapskretsen som bitcoinägare.
Citera
2024-11-07, 19:37
Avslutad
Citat:

Bor i bostadsrätt utanför Stockholm, kör ny Mercedes och har tjänat över miljonen det här året (som ännu inte är slut). Sålde även nyligen en bostad i Spanien. Allt möjliggjort med hjälp av bitcoin och Ethereum (äger dock ingen ETH sedan ett antal år).

Men man är olika.
Citera
2024-11-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Bor i bostadsrätt utanför Stockholm, kör ny Mercedes och har tjänat över miljonen det här året (som ännu inte är slut). Sålde även nyligen en bostad i Spanien. Allt möjliggjort med hjälp av bitcoin och Ethereum (äger dock ingen ETH sedan ett antal år).

Men man är olika.
Ingen har ifrågasatt att man kan göra en vinst på att sälja en lägenhet eller ha tur i att spekulera i volatila prisrörelser, även om det senare sällan är en lyckosam strategi över tid. Det funkar alltid tills det inte funkar längre, ibland tar det månader, ibland tar det år. Men hinner man säkra och plocka undan en del av vinsten så är det bra.

Har man däremot som strategi att inte äga något annat än bitcoin, och inte för avsikt att sälja dem i tid, så lär det bli en duktig besvikelse förr eller senare.
Citera
2024-11-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ingen har ifrågasatt att man kan göra en vinst på att sälja en lägenhet eller ha tur i att spekulera i volatila prisrörelser, även om det senare sällan är en lyckosam strategi över tid. Det funkar alltid tills det inte funkar längre, ibland tar det månader, ibland tar det år. Men hinner man säkra och plocka undan en del av vinsten så är det bra.

Har man däremot som strategi att inte äga något annat än bitcoin, och inte för avsikt att sälja dem i tid, så lär det bli en duktig besvikelse förr eller senare.

Ja det är väl rätt grundläggande att man inte stoppar alla ägg i samma korg.
Citera
2024-11-07, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Ja det är väl rätt grundläggande att man inte stoppar alla ägg i samma korg.
För många är det självklart, annars brukar man lära sig det den hårda vägen. Men här i forumet har den poletten inte trillat ner ännu.
Citera
2024-11-07, 20:15
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Är FEDs räntebesked ikväll redan inprisat i BTC?

Ja, marknaden utgår från sänkning på 0.25%

Sänkning på 0.25% blev det.
Citera
2024-11-07, 20:30
Avslutad
Citat:

Michael Saylors Bitcoin-bet har visat sig vara en felsatsning menar du?

Nej det här blir för dumt. Jag är klar med dig, tack och hej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in