2024-11-07, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Ja, när lawfare inte funkade inför valet kan man ju prova innan tillsättningen. Vad gör man inte för att hindra demokrati från att fungera när folket röstar ”fel”? Men det kommer inte bli så.

Nej, jag tror inte heller att detta amendment kommer att tillämpas nu.
Men, när jag läser det och matchar det mot vad Trump gjorde efter sin valförlust så tycker jag att det "matchar" väldigt bra....

Biden har ju nyss lovat ett fredligt överlämnande av makten den 20:e, och så blir det säkert, tror
/T
Citera
2024-11-07, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Du behöver inte lyssna på "MSM's lögner om vad han säger eller menar". Du kan ju lyssna direkt på honom. Talet var direktsänt på Youtube. otroligt enkelt att spetsa öronen och lyssna.
Eller se över vad han gjorde under sin presidenttid. Så det borde bli bättre än under bidenadministrationen men bra lär det inte bli.
Citera
2024-11-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
En sak jag reagerar på.

Joe Biden fick 81,2 miljoner röster 2020. Kamala Harris fick 68 miljoner 2024.
Hur fan lyckas man tappa 13 miljoner röster?

Alla röster har inte räknats än. Det går riktigt trögt i Kalifornien (varför är en bra fråga) och där kommer hon väl kamma hem några miljoner till. Räknar på att hon bör landa på typ 73-75 miljoner. Men visst, även det ställer frågor kring varför Biden fick såpass mycket fler röster.
Citera
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Fan vad jag är trött på att alla MAGA ska om och om igen klaga på att "mainstream media vinklar", "mainstream media har vänt folk emot Trump".

Vad fan spelar det för roll om man ser ett klipp av honom på Youtube, Aftonbladet, eller via Fox News. Man skapar ju sin egna åsikt oavsett. Många av er tror att vi som argumenterar emot honom sitter med SVTs hemsida som startsida och inte är kapabla till att formera en egen åsikt. Fyra år till av det här gnället om att det är så synd om honom.
Citera
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Alternativet är inte bättre, Vance suktar efter hans plats.
Om han nu skulle bli vald vid nåt skiftbyte.

Om inte Trump, som sprutar galenskap är nog som varning, är Vance en orm i kostym och troligen ännu värre som ultrakonservativ katolik och sin flört med extremhögern.
Jo, jag vet, Trump är gammal och sliten , till skillnad från Biden är han dessutom fet.
Citera
2024-11-07, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Till skillnad från Orban har Trump haft massiv motvind från sitt lands etablissemang. Orban har definitivt suttit för länge och börjar lukta illa även om han fortfarande har sunda åsikter i många viktiga frågor.

Orban är en bromskloss för EU samarbetet och utvecklingen av unionen. Han har definitivt blivit alltmer maktfullkomlig ju längre han suttit vid makten. Han har regerat i Ungern sedan 2010 och fortfarande är landet starkt beroende av EU bidrag, bland annat från Sverige, trots att det har gått över 30 år sedan Ungern blev fritt från Sovjet. Man undrar hur länge det skall pumpas in EU bidrag till Ungern. Dags att stå på egna ben? T.ex var år 2023 Ungens BNP/capita endast ca 20,48 jämfört med Sveriges 52,04. Mycket snack och litet verkstad från Orban.
Citera
Medlem
Trump har 5 barn och massor av barnbarn så de kommer nog vara en president dynasty i 100 år nu 😉
Citera
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Ukraina är skådeplatsen för NATOs krig mot Ryssland. Ukraina har blivit utnyttjade av väst.
Genom att bli invaderade? Så väst bad om det tänker du?
Citera
2024-11-07, 19:11
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Inget krig är det andra likt så det blir väldigt svårt att svara på det generellt.

Menar du att man ska kämpa till sista man? Att det ska kosta vad kosta vill?

Då har du en del att kritisera Danmark för under andra världskriget. De kämpade inte på särskilt länge och räddade livet på sina soldater.

Att spilla blod för en del av Ukraina som Krim, som har en majoritet ryssar och velat vara självständigt från Ukraina sedan -92 kan man absolut diskutera om det är värt det. Där ställer jag mig kritisk till både Rysslands och Ukrainas beteende.

Detta är det sista jag kommer skriva om Ukraina i denna tråden då det redan är off-topic.

Sök lite information själva och försök nyansera er bild något är mitt råd.
Vad har Danmark under andra världskriget att göra med min fråga? svara vad du själv tycker istället för att tramsa.
Citera
2024-11-07, 19:12
Medlem
Room531s avatar
Från RFK jrs youtube-kanal.

https://m.youtube.com/watch?v=g_PzCbvGEdo
President Trump has asked me to do three things

Rensa upp och få bort korruptionen, "Make America healthy again", och något om att återställa vad vetenskap är (jämfört med corona-labbviruset med I am the science-fauci i spetsen.

https://m.youtube.com/watch?v=Sbr2Rv7vrV0
"Turning point"

En mycket bra person att ha där.

Jag undrar om han kommer ställa upp i presidentvalet nästa gång...!
Senast redigerad av Room531 2024-11-07 kl. 19:20.
Citera
2024-11-07, 19:14
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
En sak jag reagerar på.

Joe Biden fick 81,2 miljoner röster 2020. Kamala Harris fick 68 miljoner 2024.
Hur fan lyckas man tappa 13 miljoner röster?
Du är inte ensam. Den frågan har gått viral på sociala medier. Även demokrater börjar undra vad fasiken som hände 2020.
Citera
2024-11-07, 19:19
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Du är inte ensam. Den frågan har gått viral på sociala medier. Även demokrater börjar undra vad fasiken som hände 2020.
Jag gissar att svaret är att man skickar upp en svart kvinna som kandidat som i slutändan inte ens får rösterna från minoriteterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in