2024-11-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Okej. Låt mig omformulera: amerikaner har inte personnummer.
ja om vi ska vara korrekta då: I USA har man något som heter Social Security Number (SSN) och det är ett skattenummer som skulle kunna liknas med ett personnummer.
Citera
2024-11-07, 18:41
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Länk?
Man har tagit bort bilden nu, men kör du med den här länken, visar Google Hitler med rubriken, om du får samma resultat som jag.

https://www.google.se/search?q=Trump+Munchen+Expressen&sca_esv=b8fd587c0 9d8324b&ei=uJ0rZ60YhP_A8A_pp_FY&ved=0ahUKEwit1OO6l MiJAxWEPxAIHelTHAsQ4dUDCA8&uact=5&oq=Trump+Munchen +Expressen&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiF1RydW1wIE11b mNoZW4gRXhwcmVzc2VuSJ5xUOIdWMVscAJ4AJABAJgBlwGgAbk QqgEEMjEuM7 gBA8gBAPgBAZgCDqAC3ArCAgsQABiABBixAxiDAcICEBAuGIAE GLEDGEMYgwEYigXCAg4QLhiABBixAxjRAxjHAcICERAuGIAEGL EDGNEDGIMBGMcBwgIOEAAYgAQYsQMYgwEYigXCAg4QLhiABBix AxiDARiKBcICEBAAGIAEGLEDGEMYgwEYigXCAgoQABiABBhDGI oFwgIIEAAYgAQYsQPCAhYQLhiABBixAxjRAxhDGIMBGMcBGIoF wgIfEC4YgAQYsQMYQxiDARiKBRiXBRjcBBjeBBjfBNgBAcICDR AAGIAEGEMYxwMYigXCAhEQABiABBixAxiDARjHAxiKBcICCBAu GIAEGLEDwgILEC4YgAQYsQMYgwHCAhoQLhiABBixAxiDARiXBR jcBBjeBBjfBNgBAcICChAuGIAEGEMYigXCAg4QABiABBixAxiD ARjHA8ICBRAAGIAEwgIHEAAYgAQYE8ICCRAAGIAEGBMYCsICCh AAGBMYFhgKGB7CAggQABgTGBYYHsICDBAAGBMYFhgKGB4YD8IC CxAAGBMYFhjHAxgewgIIEAAYFhgKGB7CAgkQABjHAxgNGB7CAg YQABgWGB7CAgYQABgNGB7CAggQABgWGB4YD8ICCRAAGBYYxwMY HsICCBAAGAgYDRgewgIIEAAYgAQYogSYAwDiAwUSATEgQIgGAb oGBggBEAEYFJIHAzguNqAH0qMB&sclient=gws-wiz-serp

.
Citera
2024-11-07, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Du låter som en Zionist
Man behöver väl inte vara Zionist bara för att man hatar araber?
Citera
2024-11-07, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flawlessfuck
Visst vare väl ändå 1919 du som satt och lyssnade så ordentligt vid skolbänken.
Alla över 18 hade inte rösträtt då. Läs vad jag skrev alla kvinnor fick det helt utan motprestation. Medans massor av män typ folk som vägrade militärtjänst, underbegåvade, brottslingar osv hade inte rösträtt 1919

Eftersom det krävs ett val mellan en grundlagsändring så är det 1921, men det kanske du inte hade koll på Men du har rätt att det röstades igenom 1919, men -21 var första valet som kvinnor fick rösta.
Citera
2024-11-07, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Jag har lyssnat på honom och det kommer bli lysande med honom som President igen, skönt att packet fick sparken! Däremot lyssnar jag inte på MSM's lögner om vad han säger eller menar.

Du behöver inte lyssna på "MSM's lögner om vad han säger eller menar". Du kan ju lyssna direkt på honom. Talet var direktsänt på Youtube. otroligt enkelt att spetsa öronen och lyssna.
Citera
2024-11-07, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Man har tagit bort bilden nu, men kör du med den här länken, visar Google Hitler med rubriken, om du får samma resultat som jag.

https://www.google.se/search?q=Trump+Munchen+Expressen&sca_esv=b8fd587c0 9d8324b&ei=uJ0rZ60YhP_A8A_pp_FY&ved=0ahUKEwit1OO6l MiJAxWEPxAIHelTHAsQ4dUDCA8&uact=5&oq=Trump+Munchen +Expressen&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiF1RydW1wIE11b mNoZW4gRXhwcmVzc2VuSJ5xUOIdWMVscAJ4AJABAJgBlwGgAbk QqgEEMjEuM7 gBA8gBAPgBAZgCDqAC3ArCAgsQABiABBixAxiDAcICEBAuGIAE GLEDGEMYgwEYigXCAg4QLhiABBixAxjRAxjHAcICERAuGIAEGL EDGNEDGIMBGMcBwgIOEAAYgAQYsQMYgwEYigXCAg4QLhiABBix AxiDARiKBcICEBAAGIAEGLEDGEMYgwEYigXCAgoQABiABBhDGI oFwgIIEAAYgAQYsQPCAhYQLhiABBixAxjRAxhDGIMBGMcBGIoF wgIfEC4YgAQYsQMYQxiDARiKBRiXBRjcBBjeBBjfBNgBAcICDR AAGIAEGEMYxwMYigXCAhEQABiABBixAxiDARjHAxiKBcICCBAu GIAEGLEDwgILEC4YgAQYsQMYgwHCAhoQLhiABBixAxiDARiXBR jcBBjeBBjfBNgBAcICChAuGIAEGEMYigXCAg4QABiABBixAxiD ARjHA8ICBRAAGIAEwgIHEAAYgAQYE8ICCRAAGIAEGBMYCsICCh AAGBMYFhgKGB7CAggQABgTGBYYHsICDBAAGBMYFhgKGB4YD8IC CxAAGBMYFhjHAxgewgIIEAAYFhgKGB7CAgkQABjHAxgNGB7CAg YQABgWGB7CAgYQABgNGB7CAggQABgWGB4YD8ICCRAAGBYYxwMY HsICCBAAGAgYDRgewgIIEAAYgAQYogSYAwDiAwUSATEgQIgGAb oGBggBEAEYFJIHAzguNqAH0qMB&sclient=gws-wiz-serp

.
Hittade i vart fall artikeln.
Donald Trump har lovat att avsluta kriget i Ukraina innan han ens tillträtt som president.
Nu varnar 110 forskare för ett fredsavtal som inte garanterar Ukrainas suveränitet.
Ett sådant scenario beskrivs som ett ”Trumps München”, med hänsyftning till förspelet till andra världskriget.
Vet inte om deras jämförelse är relevant. USA ligger ju till att börja med inte i Europa. Den uppgörelse de syftar på var ju mellan Hitler och europeiska länder. Kanske finns vissa paralleller men samtidigt tycker jag den som menar att all form av fredsförhandling är farlig helt bortser från att fortsatt krig också är farligt. På många sätt, krig är oförutsägbart.
Citera
2024-11-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
ja om vi ska vara korrekta då: I USA har man något som heter Social Security Number (SSN) och det är ett skattenummer som skulle kunna liknas med ett personnummer.
Nära skjuter ingen hare. Deras nummersystem är förvisso lite mer onlinevänligt, från svenska personnummer kan man utläsa ålder och kön utan att behöva träffa människan (vilket i-och-för-sig är bra om man vill att väljaren ska ha uppnått myndig ålder). Personnummer är dock digital taggtråd när det kommer till kritan. Tur för jänkarna att de valde ett annat system.
Senast redigerad av Fetgirig 2024-11-07 kl. 18:56.
Citera
2024-11-07, 18:53
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbaZenetti
RFK Jr har en lång karriär som miljöjurist och har drivit många framgångsrika rättsfall mot företag som förorenade Hudsonfloden. Över 500 fall faktiskt, vilket tvingat företag som förorenade floden att betala över 5 miljarder dollar på sanering. Hans arbete med Hudson Riverkeeper har lett till att över 160 Waterkeeper-organisationer bildats runt om i världen.

Inte för att jag bryr mig men han har utsetts till en av Time Magazines "Heroes for the Planet".

Så ja... jag HOPPAS och TROR att hans engagemang för miljöfrågor och hans förmåga att påverka förändring genom juridiska insatser kommer visa sig vara utmärkta egenskaper i hans nya roll i den kommande administrationen.
Jag kan inte tänka mig någon som är bättre lämpad faktiskt. : -)

RFK gör MER för miljön helt ensam, än vad hela "gröna" rörelsen gör på hela planeten med sitt fördyrande beskattning av vanligt folk samt deras skambeläggande.
Citera
2024-11-07, 18:55
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
Hur stor är chansen att Trump ger bort Sverige till Ryssland när han nu är så kramig med Putin?
Den är inte noll kan man ju bara konstatera.
Hoppas man får överleva de här fyra åren.
Jo, just Sverige ska han ge till Ryssland. Det sa han på ett maga rally. Tro det eller ej, han nämnde faktiskt att användaren Skrapad på Flashback ska skickas till Gulag under mötet. Obehagligt.

Man kan ju bara konstatera att sannolikheten för att det händer är större än 0%.
Citera
2024-11-07, 18:56
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Nej det går inte att registrera sig utan personnummer, men däremot kan du gå och rösta sen utan id med bild, men du måste finnas med i rullarna.

Red states demands photo id: 20
Red states demands id's without photo: 5
Red states that requires no id: 0

Blue states demands photo id: 5
Blue states demands id's without photo: 4
Blue states that requires no id: 17
Citera
2024-11-07, 18:56
Medlem
En sak jag reagerar på.

Joe Biden fick 81,2 miljoner röster 2020. Kamala Harris fick 68 miljoner 2024.
Hur fan lyckas man tappa 13 miljoner röster?
Citera
2024-11-07, 18:57
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Hittade i vart fall artikeln.
Donald Trump har lovat att avsluta kriget i Ukraina innan han ens tillträtt som president.
Nu varnar 110 forskare för ett fredsavtal som inte garanterar Ukrainas suveränitet.
Ett sådant scenario beskrivs som ett ”Trumps München”, med hänsyftning till förspelet till andra världskriget.
Vet inte om deras jämförelse är relevant. USA ligger ju till att börja med inte i Europa. Den uppgörelse de syftar på var ju mellan Hitler och europeiska länder. Kanske finns vissa paralleller men samtidigt tycker jag den som menar att all form av fredsförhandling är farlig helt bortser från att fortsatt krig också är farligt. På många sätt, krig är oförutsägbart.
Ja men poängen är väl att man försöker likna honom med Hitler. I originalartikeln var de bredvid varandra i varsin bild, om jag minns rätt. Politiken går ut på att jämföra alla motståndare till dagens wokepolitik som nya Hitler. Orban, Jimmy, Trump med flera. Det handlar om att skapa en hotbild, så folk håller sig inom rätt åsikter. Annars finns det invektiv för alla som protesterar mot nåt, så man kan misstänkliggöra dem.

Kanske fler skulle lyssna på Biden både här och där.
Citat:
– Jag har sagt det många gånger förut. Du kan inte älska ditt land bara när du vinner. Du kan inte älska din granne bara när ni håller med varandra, sa Biden.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/joe-bidens-uppmaning-in-i--slutet-se-till-att-de-raknas/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in