2024-11-07, 18:13
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Jaha låter ju konstigt då det inte visat något exempel på något konkret. Man måste ju registrera sig på valmyndigheten med giltig id, och sedan finnas med i rullarna när man kommer och röstar, så det verkar ju ganska omöjligt att lyckas med det.
Det är bara att ta ett registrerat namn. Då det t.ex. i Kalifornien var förbjudet att visa id när man röstade i år. Sen hur mycket fusk det är vet jag inte, Men det inbjuder förstås till det. Oavsett har det förekommit döda som röstat tidigare, så det går uppenbart att både registrera och rösta för dem.
Citera
2024-11-07, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Han har haft och kommer ha ett helt team med rätt kompetens. Jfk representerar den politiska viljan att förändra och folkhälsa är hans hjärtefråga pga personliga erfarenheter. Han är mer påläst om big pharma än vilken vanlig doktor som helst. Och livsmedelsbrancshen med.

Har du lyssnat på honom nån gång?

”Big Pharma” är de som utvecklar och har utvecklat merparten av de läkemedel vi har idag. De är naturligtvis inga Jesus utan vill tjäna pengar, precis som Elon Musk, och man måste ge dem tydliga regler så det inte öser ut dåliga läkemedel. Men att rent generellt tro att ”big pharama” är något dåligt är lika korkat som attbtro att ”big car industry” eller ”big skogsindustri” enbart är onda.

När det gäller just läkemedel så är det dessutom helt frivilligt att ta dem så den som inte vill slipper. Har till skillnad från t.ex. Bilindustri eller skogsindustri ingen inverkan på dem som vill slippa läkemedel och vaccin.
Citera
2024-11-07, 18:15
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Trump vill inte ha ordsallad?!
Hahaha, han är ökänd för just detta.

Ja, hoppet hos Maga är ofta orubbligt.
Gurun med grav narcissism i centrum är pålitlig med god objektiv urskiljningsförmåga.

Jag ska avrunda mig men tack för input och
bra du la till ord som " tror" och "vi får se" kring JFKjr.
RFK Jr har en lång karriär som miljöjurist och har drivit många framgångsrika rättsfall mot företag som förorenade Hudsonfloden. Över 500 fall faktiskt, vilket tvingat företag som förorenade floden att betala över 5 miljarder dollar på sanering. Hans arbete med Hudson Riverkeeper har lett till att över 160 Waterkeeper-organisationer bildats runt om i världen.

Inte för att jag bryr mig men han har utsetts till en av Time Magazines "Heroes for the Planet".

Så ja... jag HOPPAS och TROR att hans engagemang för miljöfrågor och hans förmåga att påverka förändring genom juridiska insatser kommer visa sig vara utmärkta egenskaper i hans nya roll i den kommande administrationen.
Jag kan inte tänka mig någon som är bättre lämpad faktiskt. : -)
Citera
2024-11-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Alla som säger "galning" om Trump och Putin är hjärntvättade fårskallar som inte fattar någonting.
Tur då att du fattar att Putler och Trump inte är galna.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benice2eachother
Jag "konkretiserade, lyfte in vad det gällde" som du bad mig om. Varför svarade du då på allt förutom min fråga?
Jag svarade angående autism relaterat till vaccin.
Detta är vad RFKjr påstår.
Nope. Det har inte vetenskapliga belägg.

Sen fortsatte den du hänvisar till om en kombination vaccin/gifter i maten.

Varför i helvete ska jag svarar på nåt taget rätt ur röven?

Jag har öht ingen anledning att diskutera konspirationer och jag påminner igen:

Jag diskuterar Trumps strukturella förändringar. Hans politik, vilka personer han tillsatt. Att kapa i CDC.
Hur det kan påverka negativt ända bort i Sverige.

Vill du däremot grotta ner dig i "gifter i maten" ihop med "oerhörda vaccinationsmängder" då föreslår jag annan person eller forum.
Eller pma med den som sprider skiten.
Varsågod. 2024. Detta har Japhy alldeles nyss försökt sig på:
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Jaha låter ju konstigt då det inte visat något exempel på något konkret. Man måste ju registrera sig på valmyndigheten med giltig id, och sedan finnas med i rullarna när man kommer och röstar, så det verkar ju ganska omöjligt att lyckas med det.

Nej det går att registrera sig utan ID-koll. Det är ju demokraternas argument att även personer utan ID ska kunna rösta.
Citera
Medlem
https://.se/uppgifter-trump-staller-krav-europeiska-soldater-ska-vakta-ukraina/

Snart världskrig.
Citera
Medlem
FuckSwedens avatar
Lika kul nu som 2016 när Trump vann första gången, och att reta gallfeber på den hatiska extremvänstern och annat löst HBTQI+- och klimataktivistpack.
Citera
2024-11-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är bara att ta ett registrerat namn. Då det t.ex. i Kalifornien var förbjudet att visa id när man röstade i år. Sen hur mycket fusk det är vet jag inte, Men det inbjuder förstås till det. Oavsett har det förekommit döda som röstat tidigare, så det går uppenbart att både registrera och rösta för dem.
bara och bara vet jag inte. Du måste ju finnas med med ditt personnummer när du registrerar dig så det går ju inte bara att hitta på något. Nej det där låter ju som någon har fantiserat ihop.
Citera
2024-11-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
De som jublar bryr sig inte direkt om demokrati, samma personer som hyllar Orban och liknande.

Till skillnad från Orban har Trump haft massiv motvind från sitt lands etablissemang. Orban har definitivt suttit för länge och börjar lukta illa även om han fortfarande har sunda åsikter i många viktiga frågor.
Citera
2024-11-07, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Nej det går att registrera sig utan ID-koll. Det är ju demokraternas argument att även personer utan ID ska kunna rösta.
Nej det går inte att registrera sig utan personnummer, men däremot kan du gå och rösta sen utan id med bild, men du måste finnas med i rullarna.
Citera
2024-11-07, 18:22
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JMGL
Haha, stor chans. Han kommer ge grönt ljus för Israel att skövla palestina. Tråkigt för dig och dina arabkompisar.
Där har du fel. Trump och Netanyahu är inte kompisar om man säger så. Btw så har jag inga arabkompisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in