2024-11-07, 16:01
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Exakt, detta var min poäng. Det innebär ju precis det jag tidigare har hävdat, att det är sannolikt att den typiska kvinnan (fru Svensson) har lite högre IQ än den typiska mannen när vi zoomar in på medelsvenssons runt medel IQ.

Nej, det innebär det inte... herregud människa du är efterbliven.

Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag kan ju ha som ansats att visa det för dig igen, men det kommer inte göra någon skillnad. Ditt svar blir ändå aldrig "ah, jag inser att jag tänkte helt fel", utan du kastar ur dig en ny dum jävla kärringtanke utan koppling till verkligheten och tror att du upptäckt en ny sanning. Och så går vi i cirklar.
Senast redigerad av Stig-Britt 2024-11-07 kl. 16:07.
Citera
2024-11-07, 16:07
Medlem
Citat:
Nej, det innebär det inte... herregud människa du är efterbliven.
"om vi väljer en slumpmässig individ i ditt utvalda spann, så kommer det oftare vara en kvinna än en man". Varför? Jo, för att det finns fler kvinnor än män i intervallet. Vilket också innebär att den typiska kvinnan har lite högre IQ om vi definierar 'en typisk kvinna' som en individ i det intervallet i mitten som innehåller fler kvinnor.
Citera
2024-11-07, 16:08
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
"om vi väljer en slumpmässig individ i ditt utvalda spann, så kommer det oftare vara en kvinna än en man". Varför? Jo, för att det finns fler kvinnor än män i intervallet. Vilket också innebär att den typiska kvinnan har lite högre IQ om vi definierar 'en typisk kvinna' som en individ i det intervallet i mitten som innehåller fler kvinnor.

Ok, vi säger så.
Citera
2024-11-07, 16:11
Medlem
Citat:

Nej, den genomsnittliga mannen har högre IQ än kvinnan. IQn är jämnlik som barn, men därefter drar männen iväg.

https://www.youtube.com/watch?v=HqQ35H8JGEg&themeRefresh=1

Detta är dock något som inte uppmärksammas mycket, då det hade haft konsekvenser för samhället överlag och de hjärntvättade PK-nötterna inte gillar verkligheten.
Citera
2024-11-07, 16:12
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ

Tack, jag har inte sett just detta klippet förut.
Citera
2024-11-07, 16:13
Medlem
Citat:
Nej, den genomsnittliga mannen har högre IQ än kvinnan. IQn är jämnlik som barn, men därefter drar männen iväg.

Detta är dock något som inte uppmärksammas mycket, då det hade haft konsekvenser för samhället överlag och de hjärntvättade PK-nötterna inte gillar verkligheten.
Vi pratar inte om medelvärdet utan om antal individer per kön i olika intervall t.ex 90-110.
Citera
2024-11-07, 16:14
Medlem
Citat:
Tack, jag har inte sett just detta klippet förut.
Han ser väldigt trovärdig ut. Född på 1890-talet?
Citera
2024-11-07, 16:17
Medlem
Citat:
Du behöver sluta skriva till mig, jag har avskrivit dig som på riktigt efterbliven.
Är det jobbigt för dig när hela din världsbild blev krossad?
Citera
2024-11-07, 16:36
Medlem
Citat:
Vi pratar inte om medelvärdet utan om antal individer per kön i olika intervall t.ex 90-110.

Då är det fler kvinnor som hamnar i spannet runt medelsnittet och mer män som är genier och idioter, om man utgår ifrån att de har liknande intelligens.

Utgår man ifrån att män har 3-5 IQ högre så är denna skillnaden fortfarande till mäns fördel.
Citera
2024-11-07, 17:02
Medlem
Citat:
Då är det fler kvinnor som hamnar i spannet runt medelsnittet och mer män som är genier och idioter, om man utgår ifrån att de har liknande intelligens.

Utgår man ifrån att män har 3-5 IQ högre så är denna skillnaden fortfarande till mäns fördel.
Medelvärdet är möjligen lite högre för män vilket är ett resultat av ytterkanterna. Om vi zoomar in på mitten finner du fler kvinnor än män med IQ omkring genomsnittet. Vilket också borde innebär att om du tittar på vanliga medelsvenssonfamiljer är det sannolikt att kvinnan i huset har lite högre IQ än mannen. Det kanske är just därför som osäkra män startar sådana här trådar på Flashback, ni vet att ni är underlägsna och känner ett behov av att slå ifrån er. Ett slags primitivt dominansbeteende från stenåldern. Vilket i sig självt också är evidens för min hypotes.
Citera
2024-11-07, 17:13
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Han ser väldigt trovärdig ut. Född på 1890-talet?
https://www.independent.co.uk/news/science/james-watson-racism-sexism-dna-race-intelligence-genetics-double-helix-a8725556.htm

Verkligen! En dammig relik från 1800-talet. Han var säkert samtida med Darwin.
Citera
2024-11-07, 17:22
Medlem
Citat:
Exakt, detta var min poäng. Det innebär ju precis det jag tidigare har hävdat, att det är sannolikt att den typiska kvinnan (fru Svensson) har lite högre IQ än den typiska mannen när vi zoomar in på medelsvenssons runt medel IQ.

Nej, det var inte din poäng och det var inte vad du sa heller. Du pratar om en helt annan nämnarvariabel än vad Stig-Britt gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in